יום שלישי, 26 בינואר 2010

מיומניה של סאפפו


או שלא...
פשוט אחרי יום שלם של קריאה בכתבים מהמאה ה 8 לפנה"ס יש לי הומור של תלמידת החוג ללימודים קלאסיים ואני בכלל לא בחוג הזה!
אז כפי שאמרתי,
אחרי 12 שעות לימוד,
המוח שלי במצב נוזלי,
והגיע הזמן לעסוק בנושאים הבאמת באמת חשובים!

תגידו,
זוכרים את כל ההיסטריה הזו של דוגמנית רזה דוגמנית מלאה?
אנחנו בזה הרגע למעשה קלועים ממש באמצע מלחמת פרס ויוון!
 אופס...התכוונתי אנורקסיה והשמנה!
אז לא,
אני לא הולכת להביא לכם עוד דעה בנושא הדוגמניות,
או לא בידיוק בכל אופן...
אבל בערך.

סקירה קצרה של הנושא בעייני היא כזו:
בשנות ה 80 - דוגמניות הורסות, רזות אך מחוטבות והורסות,שנות ה 90 - קייט מוס הורסת לכולנו את החיים עם מראה ההירואין שיק ובשנת 2010 אנחנו עדיין עמוק בהירואין שיק.
כרגע מתנהלת מלחמת עולם 3 למי שפיספס...
יש ניסיון לחקוק חוק נגד העסקת דוגמניות בתת משקל, מגזין V הבריטי הקדיש קטלוג שלם(!) לדוגמניות פלאס סיזס ועוד.
דעתי האישית?
חריפה ולא מתחסדת.
אני בחורה מלאה, גדולה, חושנית - קראו לזה איך שבא לכם וכן,
הייתי מעדיפה שמודל היופי יהיה משהו שאני יותר קרובה אליו,
ולא משהו שאני לא אהיה גם אם מאוד ארצה.

מה שהפריע לי,
זה לא הדיון עצמו, זה התגובות הסופר הזויות בעייני שהסיפור הזה גרר.
מקוראים ברשת ומאנשים ככלל.
היום בחורה אינטלגטית מאוד אמרה לי "רזון בעייני משדר איפוק".
וזה אולי מתמצת את כל התגובות שקראתי ושמעתי.
אנשים הביעו זעזוע וגועל מדוגמניות המידות הגדולות כאילו שמדובר פה באוביסט,
כאילו שעומדות לפניהן נשים במשקל 150 קילו שהכל נשפך ורוטט, הזדעזעו מההשמנה הקיצונית שמובאת לפניהם.
חיים בסרט יקרים שלי(NOT)
הבחורות שהוצגו במגזין V הן גג, אבל גג במידה 48.
ועוד סוד,
המידה הממוצעת בארץ היא בין 40-42.
כלומר המידות של הדוגמניות המדוברות הן מעט מעל המומצע.
ועשכיו תגידו:"כן, כי ישראל סובלת מהשמנה"
מהשמנה ע"פ מה?
ע"פ מדדי BMI שבמהלך השנים תווך התקינות הולך ויורד?
בתור סטונדטית לאמנות אני פשוט המומה מהסיפור הזה.
הנשים של מיכאלאנג`לו הן אוביסט על אמת...הנשים שואזארי או אלברטי אמר עליהן שהן נראות כמו שק אגוזים(צלוליט בשפת העם)
אנחנו לא מדברים פה על דוגמניות במשקל 90 קילו על 1.65,
שאגב,
הייתי כך עד לפני שנה בערך.
אנחנו מדברים על דוגמניות ששוקלות 90 קילו על 1.75 - 1.80
גם לפי מדדי BMI זה לא השמנה היסטרית.

מה שעוד החליא אותי בתגובות ה"מתנגדים" לטרנד היתה הקביעה שהדוגמניות האלו הן בטוח לא בריאות.
והתגובות הבטוחות שכל אדם שמן, הוא בהמה חסרת שליטה.
הוא אוכל כמו חיה, הוא מתבטל ולכן הוא שם.
ניוז פלאש,
שקלתי 90 קילו,
אכלתי יותר בריא ורזה מרוב האנשים, עשיתי הליכות כל יום.
כל כך קל להיות רזה, להסתכל על שמנים ולשפוט.
מתי הסתכלתם לאחרונה על עצמכם לעומק?
מעניין אותי כמה מהרזים הנגעלים מבקרים בחד"כ כל יום ואוכלים ירקות מ 5 צבעים בכל יום.
האמת היא שאני מתאמנת במינימום 3 פעמים בשבוע ושואפת ל 6 פעמים,
אני מתאמנת באינטנסיביות, אני אוכלת מאוד בריא ונחשו מה,
לפני כמה חודשים המשקל נעצר על 76 ק"ג והוא לא זז.
הגוף שלי פשוט אומר לי "לא"...
למה?
יבואו המומחים ויגידו לי שאני אוכלת מעט מידי, מתאמנת יותר מידי ושאר אמירות מושכלות...
למעשה לכל גוף יש את הגבול שלו וכנראה שאני אשאר עם 8 ק"ג עודפים.
לא כל שמן הוא פדלאה שלא מפסיקה לבלוס והדרך לירידה במשקל היא לא לזוז קצת מהכורסא אלא לקרוע את התחת בחדר כושר באימונים של שעות.

והכי הזדעזעתי מהדוגמניות השדופות שרצו לתקשורת,
לשקר במצח נחושה עבור אחיותיהן הכחושות,
"מעולם בכל המדינות שהייתי בהן בעולם לא ראיתי שמעסיקים דוגמנית אנורקטית"
הכריזה בחדשות ערוץ 10 שירלי בוגנים...
בחייך,
דיגמנת בלבנון?איפה בידיוק?על מי נראה לך שאת עובדת?

והכי עצוב לי בסופו של יום,
עליי ועל אחיותיי המלאות.
למה?
כי אני יודעת את כל התשובות הנכונות,
אני יודעת שאני צודקת,
אני מעריצה נשים מלאות ומאמינה בכל ליבי שאישה אמורה להיות קצת מלאה.
חברותיי המלאות יפות בעייני כמו אלות יווניות,
אבל אם אראה 68 על המשקל אני אצרח מאושר.
כי גדלתי וחונכתי תחת אידיאל יופי שאני לא יכולה להתכחש לו.
כי בתור ילדה עגולה התפללתי כל בוקר להתעורר רזה.

הדבר היחידי שאני יודעת,
זה שזה לא יקרה לילדות שלי.
מגיל 0 הן ילמדו לעמוד מול המראה עירומות ולאהוב את עצמן בידיוק כפי שהן.
כמו שאני מעולם לא למדתי,
כמו שמעולם לא אהבתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה