יום שני, 8 בנובמבר 2010

"האמת על מידה 46" - תגובה


ככה קראו לכתבת השער במוסף ממון של ידיעות אחרונות בשבת. 
על השער כיכבה בחורה יפייפיה, עם גוף אגסי מהמם במידה 46 והכותרת לצידה תהתה:"למה הרשתות הגדולות מתעקשות לא להציע שום דבר לבחורה בתמונה?" הכתבה הייתה פשוט נהדרת בעייני. היא גוללה את סיפורי וסיפורן של נשים רבות אחרות. אמנם אני כבר לא במידה 46 ואכן קל לי יותר למצוא בגדים, אבל ההזדהות שאני מרגישה היא עצומה והכעס שעוררו בי תגובות המנכ"לים ואנשי השיווק של הרשתות הוא עצום.
בכתבה דובר על כך שלמעשה לנשים ממידה 46 אין כמעט מה לחפש ברשתות ביגוד בארץ. למען לסבר את האוזן, אני הייתי מידה 46 לפני בערך שנתיים. אמנם הייתי בחורה גדולה ואולי שמנמנה אבל ממש לא מדובר פה על בחורה יוצאת דופן בגודלה שאתם לא רואים ברחוב(לא שגם לכזו לא מגיע בגדים יפים כן?) ברוב הרשתות בחו"ל, גם כאלו שיש בארץ, יש בגדים לנשים עד מידה 46 אם לא עד מידה 50. בטח ובטח שבארה"ב ששם האוכלוסיה שמנה יותר והביקוש רב יותר(שלא תטעו, אנחנו לא רזים מהם בהרבה) בבדיקה קטנה שהם עשו מתוך 40 רשתות בארץ, ב 26 רשתות אין למי שבמידה 46 מה לחפש. התראיינו כמה בחורות צעירות ומקסימות שדיברו על התסכול העצום ובעיקר התחושה הלא נעימה כשנכנסים לחנויות ה"רגילות" שאין לך מה לחפש שם בכלל. 
לא פחות חשוב מהבאת חוויות של נשים כאלו, יצרו קשר עם הרשתות הגדולות וביקשו תשובות לנושא. למעשה, התגובות יותר מעצבנות ממה שחשבתם. קסטרו הגיבו לנושא המידות שהתכווצו עם השנים בכך ש"יש תיאום מידות אוניברסאלי עם שאר העולם, פעם היתה מגמה שמידה 42 תהיה גדולה כמו 44" אז מר מנכ"ל קסטרו, אתה פשוט מדבר שטויות. מעניין שנשים שמטיילות בעולם ושברשתות בנילאומיות כדוג'  H & M נשים לובשות את המידה הקטנה מבין 5 במידות שהן נעות ביניהן בחנויות הנלוזות שלך ואם אלו אמות מידה בינלאומיות, למה המידות לא אחידות בתוך החנות עצמה? התגובה של אילן בז'ה מנכ"ל טאג וומן עוררה בי תהיה איפה בדיוק היה מנהל יחסי הציבור שהם  כשהאידיוט הזה דיבר: "לא בטוח שאישה שלובשת 32 תרצה לראות לידה אישה מודדת את אותם מכנסיים ב 46" תגיד לי, יא חתיכת דביל עם קבלות, מי לימד אותך יחסי ציבור?  לא רק שהרשת שלך גם ככה לא משהו(תזכירו לי מה זה טאגוומן?) אתה גם מרשה לעצמך להתבטא ככה? עזוב שאישית אני  לא ראיתי שתי נשים שמודדות את אותו דגם בו זמנית ובטח שלא היה אכפת להן איך זה נראה על השניה. מנכ"ל פוקס בכלל הרג אותי מצחוק "מהמידע שיש לנו לפי המכירות המידע הנפוצה ביותר היא 38-40, הכל עניין של היצע וביקוש" תגיד לי משהו יא חתיכת גאון הדור,איך תדע אם מידה 46 מבוקשת כשאתה לא מוכר אותה בחנות??? למיטב ידעתי אתה לא נביא. לרשתות זארה ומנגו לא היה מה להגיד על הטיעון הצודק שבחו"ל יש עד מידה 46 ובארץ אין. עוד טענה שהיתה לחכמי החלם מהרשתות הגדולות היתה ש"טרנדים לא מתאימים לשמנות" נכון, לפעמים הם באמת לא מתאימים. אבל יש טרנדים שמתאימים לכולן ומי ביקש טרנדים? ג'ינס, בסיסי ביותר אין לכם ב 46. H & M הם באמת חלוצים בתחום המידות הגדולות בארץ.
בסוף הכתבה כמובן שהתבררה האמת והיא שפשוט יקר יותר לייצר מידות גדולות. אם ייצרו מידות גדולות ההוצאות שלהם יגדלו ב10-15%. וכפי שענו יפה מאוד הבחורות המלאות - אוקיי, אז תעלו מחירים. בין כה אנחנו משלמות על בגדים בערך פי 2 מבגדים ברשתות הרגילות.
לפי הבדיקה שלהם אלו הרשתות שמייצרות גם מידה 46 וגם מעלה לפעמים: גולף,זברה, קרייזי ליין, זיפ, רונן חן, אלמביקה, קום איל פו,  H & O, H & M, גאפ,דיסקריט, גולברי, ג'אמפ והמשביר החדש לצרכן. האמת שמתן לב שרוב החנויות ברשימה הן חנויות מה שנקרא "של זקנות"? מה לעשות... תגידי תודה שיש בכלל במידה שלך!מה את עוד מעיזה לבקש שיהיה טרנדי ועדכני! דובר שם על נושא השובינזם  ולראשונה אני חייבת להסכים. אני לא מצליחה להבין מדוע הרשתות מציעות לגברים מכנסיים עד מידה 48, חולצות ב XXXL ולנשים מתעקשים שלא להציע טווח מידות שכזה. שלא תטעו, גם המידות של הגברים מתחילות מידה 32(למעשה 22, משום מה ממספרים את המכנסיים שלהם מ 22 ועד 38 בשונה מבגדי נשים) אם זה יקר כ"כ, אז למה הם כן ולנו לא?
מה שהיה חסר לי בכתבה זה שהאמת היא שזה כך כבר ממידה 44. רוב הרשתות כבר לא מייצרות בגדים במידה 44. אני נעה בין 42 ל 44 אז במקרה אני יודעת את זה. כתוב שם שפוקס מייצרים בגדים ב 44 וחלק מדגמים ב 46, אין בפוקס מכנסיים ב 44 והמידות של פוקס הן מהקטנות ביותר שיש. לעומת זאת היה כתוב שרנואר מייצרים מכנסיים עד 42 מה שפשוט לא נכון, ככמעט כל הדגמים של רנואר מיוצרים עד 44 ודגמים ספציפיים גם עד 46.
אחד הדברים החשובים ביותר שנאמרו בכתבה אמרה המנהלת של פורום אופנה מלאה. היא אמרה שהכי חשוב לפתח ביטחון עצמי ולהתעלם מהמוכרות כי הרבה פעמים יגידו לך שאין לך מה לחפש בחנות כזו או אחרת ואת יכולה למצוא שם דברים מקסימים במידותייך!
ואם כבר מדברים על ביטחון עצמי... לאחרונה אני נתקלת באינטרנט בהודעות ובפניות אישיות מהרבה נשים מלאות שהבעיה שלהן היא לא המידה ולא הגודל שלהן, אלא הביטחון העצמי שלהן. אולי זה משהו שהשמטתי בבלוג, אבל הדבר הכי חשוב בדרך להראות טוב זה ביטחון עצמי. לא משנה אם את שמנה או רזה, ברגע שאין לך ביטחון עצמי, רואים, מרגישים ואז זה לא משנה כמה  תשקיעי ואיפור ואקססוריז תעמיסי, רואים שאין לך ביטחון בעצמך, שאת לא מרגישה מספיק טוב עם עצמך. לכולם, גם לבר רפאלי, יש פגמים...לא רק זה, היום המודלים של דוגמניות הוט קוטור זה דווקא בנות שיש בהן משהו פגום, משהו שהוא לא מושלם וזה כל הייחוד והיופי שלהן. אנשים לא נוטים לזכור מושלמות... ראיתי מיליון נשים עירומות יפייפיות בציורים מושלמים של לאונרדו,רפאל ומיכאלאנג'לו ואני הכי זוכרת את "איזבל דה פורסל" של גויה. כי היא לא מושלמת, אבל כל כך יפה!
ביטחון עצמי הוא משהו שתמיד עובדים עליו ונכון, אף אחת לא בטוחה בעצמה ב 100%. קשה לי להאמין שיש אישה שמתעוררת בבוקר, מביטה במראה ואומרת:"אני מושלמת" ומאמינה בזה בכל ליבה. אבל אתן יודעות מה הטיפ שלי?
Fake until you'll be it!
תגידי לעצמך את זה כל בוקר מול המראה ובסוף את תאמיני בזה וברגע שתאמיני, זו תהיה האמת. אני מכירה לא מעט נשים שבמבט ראשון לא נראו לי הורסות ומדהימות, אבל אחרי אפילו שיחה קלילה שבמהלכה פשוט נשטפתי בגלים של ביטחון עצמי מהן, חשבתי שהן מדהימות! זה ממש ככה! כולנו מכירים את האנשים האלו שהם לא הכי יפים ביקום אבל יש להם ביטחון עצמי והם מוצאים את עצמם תמיד מצליחים ומוקפים באנשים יפים ומצליחים. כדי להעמיס אקססוריז ואיפור, את צריכה להיות מסוגלת לשאת אותם. איך טיירה בנקס אמרה לדוגמנית בפרק האחרון של ANTM - "את צריכה ללבוש את המייקאפ ולא שהוא ילבש אותך". כן, תמיד לכולם יש ימים יותר טובים ופחות טובים, אבל בבסיס את חייבת לדעת שאת יפה ושאת שווה כל כך הרבה! יש פגמים? אוקיי בשביל זה יש איפור ולבוש ואקססוריז!להסתיר את הפגמים ולהדגיש את החוזק שלך!
עד כאן להיום, בפוסט הבא, שופינג!(כן,מצאתי מגפיים זמניות!)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה