יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

מה לא ללבוש (ומה כן)!


מחווה לטריני וסוזאנה? לא ממש, פשוט זה נראה לי השם המתאים ביותר לפוסט הזה. אזהרה: הפוסט לא מיועד לנשים בהריון ובעלי קיבה רגישה.;)סתם לא, הפוסט לא מיועד לאנשים שלא אוהבים הכללות ודעות נחרצות. אבל אם אתן פה ולמדתן להכיר אותי(בכל זאת, 50 מנויות!כפרה עליכן!), אתן כבר יודעות למה לצפות. ובבקשה, תחסכו ממני את "הכל עניין של טעם", אני כותבת בבלוג ש-ל-י את הדעות ש-ל-י, לא מתאים לכן? תפתחו בלוג משלכן, מברוק.

יש כמה תופעות טבע בעולם האופנה(אם הן נחשבות לחלק ממנו) שאני לא מבינה כיצד לא נכחדו לחלוטין מעולם ואני מבקשת להכחיד אותם!
טייצים
ובכן יקירותיי, טייצים זה מפגע סביבתי. ולא יעזור אם זה יהיה מלייקרה, אלסטן או כל בד אחר שהוא לא טריקו זה עדיין יראה זול ופחות טוב מגרביונים אטומים. מה גם, שב 99% מהמקרים ישראליות לובשות טייצים מטריקו! שזה פשוט בד זול, שנראה זול! בד"כ טייצים מלווים בתפרים בצידם החיצוני או הפנימי מה שעוד יותר מוזיל את המראה הזול מלכתחילה. אך השילוב הבלתי נסבל ביותר הוא טייץ(זול או לא) עם חולצה שלא מכסה את המפשעה. אין דרך קלה או עדינה להגיד את זה, זו פשוט הטרדה מינית שאני מסוגלת לראות את צורתו המדוייקת של התחת ושל ה^%^&% שלכן!!!! בשם האל! לפעמים אפשר להבחין אפילו בצלוליט שלכן דרך הטייץ! בייחוד אם הוא מטריקו ונלבש בחוץ כשהאור חזק או כשצילמתן תמונה עם פלאש! כן, גם אם הוא שחור ועאלק אטום!!!!:/ אני הכי נגד הטרדות מיניות ובהיות בייקום והאחרונה שתגיד שמישהי שמתלבשת בצורה מסויימת מביאה זאת על עצמה אבל אני אישה וכשאני רואה דבר כזה, אני לא יכולה שלא להסתכל. והכי הורג אותי הנשים שנותנות לבנות שלהן שמעל גיל 10 ללכת ככה לבית הספר! הנוער של היום זה לא הנוער של פעם ובכיתה של הבת שלכן יש בערך 20 ילדים שיריירו ויפנטזו על התחת של הבת שלכן אח"כ. אין דרך קלה לנסח את זה...
שכחתי! חברתי-לקוחתי היקרה ליטל פתחה קבוצה בפייסבוק נגד התופעה, עופו על זה
טבע נאות
טוב, אני בעיקר מתייחסת לכפכפים ולסנדלים ולא לקו האלגנטי שלהם(שהוא לא מדהים, אבל נסבל). תשמעו החלק הזה שעשוי מעור הפוך נראה כמו סמרטוט ביום טוב וכמו נייר טואלט ביום רע. והעובדה שזה כ"כ דקיק מנוגדת בצורה חריפה לסוליית השעם המאסיבית והנעל נראית כבדה וגסה כמו נעלי פלטפורמה אחידה סטייל הספייס גירלס ז"ל. וכשהחלק העליון מנסה להיות יפה והוא מכסף או משובץ בסברובסקי?! עוד יותר גרוע! הניגוד החד בין הגפה לסוליה מחריף וזה נראה כמו בדיחה של פורים. כשאני רואה את זה על מתיישבת או אישה מבוגרת זה עוד עובר בשקט אבל כשאני רואה בחורה במיני ג'ינס, מאופרת ושיער משוקע עם טבע נאות זה נראה כמו נעליי בית שעושים איתם ספונג'ה.
סנדלי שורש
אני באמת חושבת שאין צורך לפרט יותר מידי, אבל גם אם את אנג'לינה ג'ולי, זה מכוער. ואם את לא נמצאת כרגע בטיול בהימלאיה, אין שום סיבה שיהיה זוג כזה בארון שלך. ולא, הגבר שלך לא באמת מעדיף אותך בשורש על פני עקבים או סתם נעליים שטוחות נורמליות, הוא פשוט לא רוצה לישון על הספה או שתתחילי לחפור לו:"אבל קושקוש אמרת שתאהב אותי בכל מצב!".
נעלי פלסטיק - בירנשטוק, קרוקס, מליסה
לא אכפת לי אם זה יעלה לכם 48984 ש"ח ואם עיצב אותם כריסטיאן לבוטין, כשזה מפלסטיק או תרכובת שנראית כמו פלסטיק, זה לעולמי עולם יראה זול! מזה זול, שוק הכרמל זול. זה נראה פלסטיקי, מזיע, צבעוני מידי, וגם אם תתלבשו מהמם זה גונב את ההצגה בכיעור ובדומיננטיות שלו. ואם אתם לא בעלי בעיות אורתופדיות (אם כי אני כזאת ומצאתי פתרונות יפים יותר) ולא רופאים - אין שום סיבה שתנעלו את הדברים האלו! נעליי הפלסטיק היחידות שמותר להחזיק זה זוג מגפי גומי כי יש ימים שפשוט אם אין כאלו, אי אפשר לצאת החוצה.
קבקבי עץ
באמת שקשה לי עם קבקבי עץ. וכמובן שפה האמרה הידועה תופסת: לא כל מה שבאופנה הוא יפה. העקב המאסיבי שנגרר ועושה רעש אימים, הניטים שמחברים את הגפה לסוליה, ה-כ-ל בנעל הזאת זועק לי "פרחה בית שמש(אתן מוזמנות להחליף בעיר הפרחות שאתן נחשפת אליה לרוב)". כן, גם כשזה על המסלול של דיור וגם כשזה על השער של "ווג". מזעזע.
גזרה נמוכה
ראשית אסייג את עצמי: יש בערך 1% בודד באוכלוסיה בישראל שיכול ללבוש את זה. הן לרוב 1.70 במינימום ומידה 36. באופן כללי גזרה נמוכה מחלקת את הגוף בצורה לא נכונה - זה מקצר את הרגליים(שגם ככה קצרות אצל רובנו פה בביצת הלבנט החמימה) ומאריך את פלג הגוף העליון. אם כבר נמוך, הדבר הכי חשוב זה ש"ידיות האהבה"(משמע: צמיגי הסמיטרייליר) ישבו בתוך המכנסיים ולא מחוצה לו! תהיתן פעם למה מכנסיים בגזרה נמוכה תמיד "נופלים" ו"יורדים"? זה פשוט בגלל שהן לא אמורות לשבת שם! אין מה שיתפוס אותן במקום. למה זה לא קורה עם גזרה גבוהה? כי המותן צר והאגן רחב ולכן המכנסיים יושבות במותן והחלק הרחב יותר בגוף מונע מהן ליפול. בנוסף על כל זה, הצמיגים? "ידיות האהבה"? למה אין כאלו בתמונות של נשים סופר דופר שמנות מהעבר? כיוון ששנים נשים לובשות מכנסיים בגזרה הזו שלרוב היא גם לוחצת מאוד, נוצר באזור הבטן התחתונה וצידי הגוף מעין "מותן שניה". כשמפעילים לחץ על אזור מסויים לאורך זמן הוא פשוט מתעצב ככה(ראו ערך:מתניים של נשים שלבשו מחוכים לאורך זמן רב) אגב, זה בר תיקון. בערך בגיל 17 שמתי לב שזה מתחיל לקרות לי והתחלתי ללבוש גזרה גבוהה בתחתונים ובבגדים וכמה שאני גדולה ומלאה היום, אין לי צמיגים! קאפיש?
בגדים שלא במידה שלכן
אני לא מדברת על בויפרינד ג'ינס או גזרת אוברסייז(שיש יחידות סגולה, בעיקר רזות, שזה מחמיא להן), ממש ממש לא. אני מדברת על נשים שלובשות בגדים לא במידה שלהן. אני רואה מידי יום נשים עם ג'ינסים גדולים מידי או קטנים מידי וזה נראה רע. אם את רזה מאוד והמכנסיים גדולים מידי - את תיראי עוד יותר רזה. אם את שמנה והמכנסיים קטן לכן - את תראי כמו נקניקייה. בחורות מלאות יכולות להפוך תוך שנייה לשמנות אם החצאית "נופלת" מהמקום הלא נכון או אם השמלה גדולה במידה. בנוסף, אל תשכחנה שהבגדים שאתן רוכשות באים בגזרה מסויימת. מכנסיים בגזרת בוטקאט שקטנים עליך בשתי מידות ל-א יהפכו לסקיני ג'ינס אלא למשהו מאוד לא מחמיא:/. הדבר היחידי שאפשר לשחק איתו מעט זה טופים. אני נוטה לקנות סריגים שגדולים עליי ב 2 מידות וללבוש אותם כשמלות לא מעט וזה נראה נהדר.
כתפיות סיליקון
אני חושבת שאמרתי את זה אולי 379898 פעמים בבלוג שלי, זה לא באמת בלתי נראה!!! אנחנו רואים אותן!!במיוחד בחושך כשזה מחזיר אור!!! יש היום חזיות שמתאימות לכ-ל בגד, אל תהיו עצלניות. ועיינו בסעיף "נעליים מפלסטיק" הנ"ל.
גומיות קטיפה וקליפסים גדולים מפלסטיק
בחיים שלי לא חשבתי שאני בכלל צריכה להגיש שמשהו כזה הוא ווטו, אבל מסתבר שכן כי אני רואה בחורות עם המפגעים האלו יותר ויותר! בשם האל!!אני לא מצליחה להסביר לכן כמה זה מזעזע! קטיפה זה בד שזמנו עבר חלף מהעולם וטוב שכך! מה זה גומיות קטיפה?!?!?!מה?! וקליפסים מפלסטיק זה אך ורק לצביעת השיער!!אסור לעולם שזה יהיה מחוץ למספרה או לחדר האמבטיה!אסור!
וקצת יותר ספציפי לפי מאפייני גוף: (כל מה שיאמר פה הוא מאוד כללי. אין לראות בדברים תורה מסיני. יש המון משתנים במשוואות האלו. רוצה ייעוץ יותר ספציפי? תמונה במסרים ואוכל לעזור לך)
חזה:
1.בעלות העטינים, אחיותי היקרות שרועות איתי באותו כר דשא פסטורלי בשוויץ!
סטרלפס - לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אלוהים(וכמה מקוראות מהבלוג:P) יודע שבורכתי בחזה גדול ווול, אין דרך יפה לנסח את זה, עומד. ועדיין אין סיכוי שבעולם! הבעיה טמונה לא רק בכך שאין ביקום חזיית סטרפלס מספיק טובה להחזיק 4 קילו ציצים במקום הנכון אלא בגזרת ה"מפתח" של רוב הסטרפלסים. רובם בעלי מפתח "ישר" מה שגורם לחזה להראות עוד יותר כבד. הדרך היחידה מבחינתי שחזה גדול יראה טוב בסטרפלס זה הלבשה תחתונה שכוללת מחוך מלא ומפתח בצורת לב. 
גופיות ושמלות קשירה - לא, לא ושוב, לא! שוב, זו לא החזייה ולא החזה עצמו. לרוב גופיות כאלו מצויידות בזוג "חוטים" שמתחברים לבד ואז המראה הוא שוב כבד, חותך את העור ורואים שלא נוח לכן. שוב, הדרך היחידה - אם ה"חוטים" הם עבים ולא מתחברים לבד, אלא חלק מהבד עצמו! כמו בחזיית משולשים טובה ולא ביקיני חוטים.
גולפים - באמת שזה בסיסי לדעת שציצים גדולים נראים עוד יותר גדולים כשלובשים בגד סגור במיוחד. זה נראה גדול, כבד, חונק. ואם ניחתן בשילוב המנצח של פנים עגולות/+סנטר כפול וחזה גדול - בשום פנים ואופן לא! אתן תראו כמו אוגר סיבירי חנוט.
מחשופים עמוקים מידי - אני חולת מחשופים ואני בעד ש"אם יש לך, תנפנפי בזה" אבל שימו גבולות. אם רואים לך את החזיה? זה לא טוב. גבול דק עובר בין סקסי לסליזי, שימי לב שאת לא חוצה אותו.
בניגוד לסטייליסטיות אחרות אני לא נגד גופיות עם כתפיות דקות על בעלות חזה גדול, אבל זה מאוד תלוי בגוף ובסוג הכתפיות. אבל זה ממש לא ווטו מוחלט מבחינתי. לפעמים דווקא גופיות סבא או עם כתפיות עבות גורמות לחזה ולפלג הגוף העליון להיות עוד יותר כבד.
באופן כללי, אם מבנה הגוף שלכן הוא מלא בפרופורציות מאוד נשיות(קים קרדישיאן, כריסטינה הנדריקס - שעון חול או אגס) אתן צריכות להיזהר מאוד. גזרות רחבות מידי יכולות להשמין אתכן בשניה ובצמוד מידי תראו סליזיות מידי. זה איזון מאוד דק שרצוי לשמור עליו.
2.בעלות חזה קטן(אני מזדהה איתכם, גם שלי היו קטנים בכיתה ב')
מבחינתי? אתן יכולות ללבוש הכל ובלי חזייה. מעטים הדברים שיראו עליכן סליזי ולא יחמיאו.אם החזה בפרופורציה לגוף. אם הוא קטן ואתן מלאות יותר בבטן ובאגן זה סיפור אחר ואני כן ממליצה על חזיות טיפה יותר מרופדות, מפתחי חזה ישרים וסגורים שעושים אשלייה של חזה גדול.
בטן:
1.נשים שאין להן בטן שהיא פלקט אלא בטנון חמוד(כלומר, 80% מהקוראות)
בבקשה,בשם האל תאמצו אותה וצאו מהסרט כבר! אתן יכולות ללבוש צמוד(אבל לא מתפוצץ ולא מטריקו!) וזה בסדר שיש בטן-כרס שיושבים, זה אנושי! יאללה כבר! כולה איזה בטנונה חמודה שלא עשתה רע. לא צריך ללבוש חולצות בטן ומכנסיים בגזרה נמוכה, אבל אז מה אם אתן לובשות שמלה או חולצה טיפה צמודה ורואים אותה? סו פאקינג וואט?! בעייני? זה נשי! זה מקסים ואין בזה שום דבר פסול ולא אסתטי.
2. נשים שיש להן בטן שמנה
בבקשה, רק אל תלבשו אוהלים! הסוד הוא למצוא גזרה שלא צמוד ומבליטה את הבטן וגם לא רחבה שרק תשמין אתכן עוד יותר! רחב אולי מטשטש אבל בד"כ הוא גם משמין מאוד כי מאבדים את כל הסילואט של הגוף.הכי חשוב שתימנעו מבדים נצמדים ודקיקים מחד ומבדים עבים מידי מאידך.
3. נשים עם בטן שטוחה
איפה אתן גרות? אני רוצה פשוט לבקר, בקטנה כזה, עם איזה רעל לשים לכן בתה...:P
רגליים(וקצת ישבן,זה בא ביחד מה לעשות) :
1. רגליים דקיקות וכחושות
אולי המקום היחיד שבו ל"פטיטיות" יש בעיה. לטעמי, בנות רזות מאוד מאוד(כלומר, 95% מהדוגמניות ההוט קוטור ואולי 1% מהקוראות) לא נראות טוב בחצאיות מיני. יש עניין של ירך רזה-ברך שמטבעה היא מאסיבית-שוק רזה מידי שנראה כמו רגליים עקומות. אם יש לכן ישבן גבוה ועגול - מכנסי סקיני ג'ינס יראו עליכן מדהים מדהים! גם מכנסיים בגזרה ישרה, גזרת בויפרינד וכל הסגנון הרוקרי-גראנג'י (שיראה עליי נורא) וגם סגנון הוינטאייג' הילדותי יותר. אם הרגליים רזות והישבן שטוח - בחרו לא בסקיני ג'ינס אלא גזרות יותר ישרות והכי חשוב - כיסים ואלמנטים שבולטים על אזור הכיסים כדי ליצור "ישבן" גם חצאיות בגזרת A ופעמון עד אחרי הברך יראו נפלא.
2. רגליים רגילות
רגיל = הולך ונהיה צר בהדרגה. הרוב יכולות ללבוש הכל אבל זה מאוד תלוי בישבן ובאגן. אני מאלו שמאמצות את האגן הרחב שלהן ואני מעודדת לזה. אני לובשת סקיני ג'ינס וזה סופר סקסי בעייני, אני גם אלבש חצאיות פינאפ פעמוניות שיכולות "להרחיב" אותי קצת כי זה עדיין סקסי ומחמיא בעייני. אם הישבן שטוח אז חצאיות ושמלות בגזרה גבוהה שמתרחבות זה ממש מושלם ליצירת ישבן.
3. רגליים גזעיות
כלומר שלא ממש הולכות ונהיות דקות לקראת הקרסול עם ברכיים מאוד מאסיביות או פשוט רגליים עבות מאוד. הכי חשוב פה זה נעליים. הכי טוב: פאמפס על עקבים. תימנעו מנעליים שחונקות את הקרסול או חותכות את השוק בחלק הרחב ביותר שלו. תימנעו מסקיני ג'ינס,ביופרינד ג'ינס ומפדלפון, בוטקאט וגזרה ישרה יעבדו יותר טוב.  וכן, אין מצב ללבוש מיני, צר לי. עדיף שחצאיות יכסו את הברכיים ולפעמים קצת יותר.
וכדי שלא תגדנה שייבשתי אתכן לחלוטין היום, אאוטפיטס(אם תרצו פרטים על משהו,תבקשו) משבוע שעבר:
והלקים המהממים מהקולקציה החדשה של ג'ייד:
מימין: אמרלד, טנדר גריי, נייט קלאב, סמוקי רד ולק של מלוריאל מחוסר שם או מספר...הוא שחור עם שימר זהוב
מדגמנת את האפור ההורס בריאות הזה!
עד כאן להיום יקירות שלי!
כיף לי שיש כבר כ"כ הרבה מנויות וכ"כ הרבה כניסות! אשמח אם תעשו "לייק" לפוסטים שאתן אוהבות ועוד יותר אשמח אם תעזרו לי להפיץ את הבלוג ותעשו Share בפייסבוק וכאלו. ושוב אני מבקשת מכן, אשמח לרעיונות לפוסטים! על מה אתן רוצות לשמוע ממני? אתן רוצות אולי להופיע בבלוג? לשלוח תמונה שאני אעלה ואגיד מה אני חושבת? שתפו פעולה בחייאת דינאק!
נשיקות נשמות!

2 comments:

  1. ללא ספק הפוסט הכי מצחיק שלך, נקרעתי מספר פעמים תוך הקריאה שלו (למשל, כשצירפת את הפיקטוגרמה של הנר אחרי שכתבת "ספייס גירלז ז"ל", או התיאור ההו כה ציורי של אוגר סיבירי חנוט.
    למות עליך!
    באהבה, נטאלי שעוקבת אחרייך בפייסבוק.
    (בכלל נתקלתי בבלוג שלך לראשונה כשחיפדתי משהו על תלתלים, אבל התאהבתי באופן כללי בך ובסגנון שלך...)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה פוסט כל כך עתיק, שיש עליו קורי עכביש :)
      תודה נטאלי!

      מחק