יום רביעי, 5 בינואר 2011

שנה חדשה מתחילים בנביחה!


אתן כבר יודעות(סליחה חיים, הן רוב!!) שלא קל לשרוף לי את הפיוזים. היתה תקופה שבה כתבתי הרבה בפורומים וחברות שלי התבדחו שהספורט השבועי של כמה אנשים זה "מי יצליח לעצבן את זוהר מהר יותר". אבל יש כמה דברים שממש מוציאים אותי מדעתי: רוע, טיפשות וצביעות. היום ילדים, נדבר על צביעות.
זה לא סוד שתעשיית האופנה הוא אחד המקומות הצבועים ביותר על פני כדור הארץ...כולם מדברים על כולם, כולם שונאים את כולם ויעני ביחסים טובים. כולם קוטלים את כולם על העמסת פוטושופ בזמן שכולם עושים את זה, גם אלו שתלו על דגלם את סמל "המלחמה בפוטושופ בע"מ". אבל עכשיו העניין החם הוא משקל הדוגמניות, הרזון/השמנה שלהם.
זה נורא שיקי כרגע להגיד "יו, הדוגמניות הזאת רזה בצורה מזעזעת!!!!" ולהזדעק על כל מורעבת שנייה, להעביר חוק נגד העסקת דוגמניות שה BMI שלהן נמוך מהתקין, להיות בעד ייצור בגדים במידות גדולות ובעד "אידיאל יופי בריא" כמו דוגמת המקרה שקרה לא מזמן שקונות הזדעזעו ממראה הדוגמנית הזו:
שלטענת הגולשות באתר הדוגמנית רזה בצורה מזעזעת ו"חייזרית" ובעקבות התלונות הרבות כמובן שהאתר הוריד את התמונות שלה.
טיירה בנקס(אישתי שתחייה, סליחה שאני מעבירה עליך ביקורת אהובתי!) במחזור ה 15 של ANTM העיפה דוגמנית בגלל שהיא היתה רזה מידי לטענתה. בכל תמונה ראו לה את העצמות בולטות ורזון קיצוני לא משדר בעייני טיירה וחבריה בריאות. זו הבחורה שעפה, אנה מריה, בפרק הראשון.

עכשיו אתן בטח תוהות: אבל מה הבעיה?! זה נהדר!!!
הבעיה היא שהזוכה ב ANTM במחזור 15 היא הבחורה הזאת, אן. זוהי תמונה מהאודישן שלה שבה מיס ג'יי מקיף את מותניה עם הידיים שלו!
וזה כבר מהצילומים
ואני שואלת: מה ההבדל? שתיהן נראות אנורקסיות לחלוטין ואפילו אן יותר מפחידה כי הרזון של הוא על 1.90!!! אין שום הבדל. טיירה בנקס רצתה להצטייר כאנטי אנורקסיה ורזון מוגזם כיוון שזה שיק וכיוון שגם היא מאוד ניסתה לחרוט על דגלה את סמל ה"אנטי דימוי גוף מעוות" וברוב העונות היא קיבלה בחורות שהן פלאס סיז ואחת מהן אפילו זכתה. אז מה הקטע טיירה?
וכולם כ"כ אנטי רזון אבל תראו מה קורה שמישהי משמינה! תראו מה קרה לאסתי גינזבורג האומללה שעלתה איזה 10 קילו בצבא. צליבה מכל הכיוונים! נכנסו לבחורה מתחת לעור ולא נתנו לה לנשום. אני חייבת לציין שעושים עיבודים מעולים לתמונות שלה כי עד הכתבה הזו (תסתכלו בוידאו, כי התמונות מעובדות כמובן)  http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4006416,00.html שהתפרסמה השבוע אני בקושי שמתי לב שהיא עלתה במשקל. ואתן יודעות מה? אז היא עלתה במשקל. היא בצבא בשם האל! לא הייתי בצבא אבל החברות הדקיקות ביותר שיש לי, היו שמנות יותר בצבא. ואוקיי אז היא עלתה במשקל, היא עדיין מדגמנת! וזה נהדר! אולי ספורט אילוסטרייטד לא יקחו אותה השנה(או שכן, לכו תדעו) אבל היא עדיין נראית נהדר והיא עובדת ושיבושם לה!! על אפכם וחמתם!
בשבוע שעבר גם הדיילי מייל הצטרף לחגיגה ואח"כ הראה לנו צביעות במיטבה מה היא. הם פירסמו תמונות של בר רפאלי ממקסיקו וכתבו ש"היא נראית עגלגלה מתמיד", "הביקיני הזעיר נאבק להכיל את הקימורים שלה" ואלו התמונות.
הייתי המומה לגלות שאנשים אשכרה חושבים שהבחורה הכוסית הזאת(ואני לא מתה על המילה הזאת, אבל היא הומצאה בשביל סניורינה רפאלי!) מלאה!!! בר רפאלי היא בעייני אידיאל היופי וככה צריכות להראות כ-ל הדוגמניות. הבחורה רזה אבל לא נראית מורעבת, רואים שהיא מתאמנת והיא נראית נהדר גם בלי טיפת איפור או פוטושופ. הבחורה לא מתקרבת ללהיות עגלגלה או מלאה בשום קנה מידה, גם לא של דוגמניות,בטח של דוגמניות לנז'ריי והלבשה תחתונה. יום אחרי הפירסום הזה הדיילי מייל פירסם תמונות נוספות שלה מאותה חופשה בבביקיני אחר ואמר שהיא חטובה ונראית נהדר. פיצול אישיות מישהו? זה יום אחרי.
בכלל בר רפאלי זו סאגה בפני עצמה... כמות השנאה שהבחורה הזאת מקבלת ודווקא מישראל ומישראלים פשוט לא אמיתית. נתחיל מזה שלגמרי נכון שלבר יש בעיית סטיילינג ואיפור קשה(בר את שומעת? אני מוכנה להתנדב לעשות לך סטיילינג וללמד אותך להתאפר בלי עיפרון תורכיז של ג'ייד! אניטיים!) ונכון, זה מעצבן כמה אנשים שהיא לא התגייסה(אהמ, גם אני לא) ועוד יותר מעצבן  הדרך שבה היא עשתה את זה ובכלל מעצבן שהיא דורשת פרטיות ולא מוכנה לדבר על החיים האישיים שלה ושיצלמו אותה ואת ליאו. כי כולנו חייבים להתערב ולגעת בקצת אבק כוכבים. באופן אישי אני מעריצה אותה על החזית שהיא פתחה מול הפאפארצי ועל זה שהיא שומרת על הפרטיות שלה. אבל מפה ועד אנשים שאומרים "אני לא מבינה מה יש בה, בכלל לא מיוחדת" נתחיל מזה שמזל שהקריירה שלה לא תלויה בכם, אלא באמא ציפי שהיא פושרית לא קטנה והביאה את הבת שלה רחוק. נמשיך בזה, שאני חושבת שהיא מדהימה וכיביכול "הבת של השכן" בלונדינית עם עיניים כחולות, אבל וואלה, יש לה תווי פנים משלה, גוף הורס ומה לעשות, היא מצליחה מאוד! אני הכי מפרגנת לה בעולם וחושבת שהיא הדוגמנית הישראלית המצליחה ביותר בעולם כרגע ומגיע לה!
בר רפאלי היא מהסוג של "דוגמניות שנות ה 90" כמו טיירה, סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר. מהזמנים שבהן דוגמניות היו כוסיות אמיתיות, שנראו בריאות והגוף שלהן היה בר השגה בלי הרעבה. תסתכלו בתמונות ותראו את ההבדלים. אין עצמות בולטות, אין הפרדת שרירים(שזה כל כך, אבל כל כך גברי), יש להן ירכיים רכות ועגולות וחזה! הן רזות, אבל בריאות. הן במידה 38 כשדוגמניות של היום נעות על 32-34.
ההבדל הוא שאישה כמוני שלובשת מידה 42 רואה דוגמניות כאלו ושואפת לשם, היא צריכה לרדת 10 קילו. שזה לא נוראי, בר השגה בעזרת כושר ותזונה נכונה(בד"כ,אצלי זה לא עובד משום מה) וזה רזון בריא. כדי להראות כמו דוגמנית הוט קוטור, אישה רגילה תצטרך לרעוב.
הרבה אנשים חושבים שבגלל שאני גדולה אני בהכרח מקדמת מידות גדולות ואידיאל יופי "שמן". אז בואו נבהיר את זה: אני חושבת שצריכות להיות דוגמניות בכל המידות, כדי שלכל אחת יהיה עם מי להזדהות ואף נערה לא תרגיש רצון כל כך עז להראות כמו קייט מוס שהיא תקיא את עצמה לדעת. אני חושבת שתמיד יהיה "אידיאל רזה נפוץ" אבל האידיאל הזה צריך להיות בגבול האפשרי ובגבול הטעם הטוב כמו הדוגמנית של שנות ה 90 וכמו בר רפאלי. הדוגמנית טארה לין עשתה כבוד לנשים הגדולות השבוע וכיכבה במגזין "אל". מה אני אגיד לכם, זו התשובה לכל מי שאמר שאישה במידה 46 לא יכולה להיות אסתטית... אם הבחירה היא בין דוגמניות כמו גל גדות לטארה לין, אז אני מעדיפה לראות נשים כמוה על רוב הדוגמניות שקיימות היום בשוק.
פה למטה, אלו הדוגמניות שהולכות היום על מסלולים באירופה. למה? כי פשוט הרבה יותר קל להלביש בחורה שאין לה חזה או ישבן,הן קולב ותו לא. ולא אני אמרתי, אלא מעצבים רבים. אח"כ תוהים למה בגדים נראים כ"כ טוב על המסלולים אבל כ"כ רע על הנשים היפות והשוות ביותר בהוליווד. כי יש הבדל עצום בין להלביש פלקט, לבין להלביש אישה. וגם הנשים שרזות באופן טבעי, הן עדיין מקומרות! לא חסרות נשים במידה 34 עם חזה גדול שלא מוצאות את עצמן בחנויות כי קל לעצב בגדים על בובת חייטים, אבל קשה להתאים בגדים לאנשים.
ואתן יודעות שיש לי חזית עם קסטרו, אז כמה מילים על גל גדות. אני חושבת שזה בזיון מוחלט שהפרזנטורית של אחת החברות הגדולות ביותר בארץ כחושה בצורה לא טבעית. ולפני שכולם ינבחו שהיא רזה כך באופן טבעי, יש תמונות שמראות בדיוק איך גל גדות נראתה כשהיא זכתה ב"מלכת היופי" לעומת איך שהיא נראית היום. נחשו מה? היא היתה שמנה יותר ב 10 קילו. אני חושבת שגל גדות היא אחת היפייפיות בארץ ובעולם והיא מיוחדת מאוד, אבל כל העצמות שלה בולטות וזה פשוט לא נראה טוב. אני לעולם לא אשכח את הפרסומת שבה היא מתלבשת ורואים לה צלע צלע מהגב....
זו גל קצת אחרי הזכייה, יותר קרובה לבר רפאלי.
וזו גל גדות היום(אני חייבת לציין שהתמונות הן מהתאונה שקרתה לה בצילומים לקסטרו שהיא נפלה מהאופניים ונחבלה קשות. כשזה קרה, כל מה שעבר לי בראש היה "לו היא היתה קצת יותר שמנה, אולי היא לא היתה נפצעת ככה")
רזון טבעי in my ass!
עצוב לי שדוגמניות ונשים מבוגרות נופלות למקום הזה. כמו אנג'לינה ג'ולי שהיתה האישה ההורסת ביותר עלי אדמות והפכה לשלד מהלך. היא מדגימה יופי איך כמה שרזון קיצוני נראה טוב(רע מאוד!) על צעירות, הוא נראה אפילו יותר רע על נשים מעל גיל מסויים. הרזון הפך אותה לזקנה. שאקירה בקליפ שלה ל loca מופיע רזה מתמיד, כל הצלעות בולטות, השרירים, ופתאום ריקודי הבטן שלה כבר לא חינניים. לאה מישל, כוכבת GLEE שהיתה מתוקה מתוקה עם פנים טיפ טיפה עגלגלות רזתה בצורה קיצונית שמאוד לא מחמיאה לפנים שלה.
בשביל קארין. אנג'לינה ג'ולי במראה אנרוקטי שללא ספק הופך אותה ברגע לבת 45.
הרבה אנשים אומרים "אישה/נערה שנופלת להפרעות אכילה לא קיבלה חינוך טוב בבית" אבל זה פשוט שטויות. בעולם של היום שנחשפים למדיה בכל רגע נתון, גם החינוך הטוב ביותר בעולם לא יכול בהכרח למנוע שמישהי תפתח הפרעת אכילה. בסופו של יום, מתחת לכל הצביעות,  המדיה מעודדת רזון קיצוני, מעודדת אנורקסיה ואין שום שינוי. זאת תמונה עגומה אבל זה המצב והגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן.
בנות יקרות(וחיים) תודה רבה שאתן קוראות ומקשיבות לזיוני השכל שלי! אל תשכחו לעשות "לייק" אם אהבתן ולשדל את חברות שלכן לקרוא גם :P
היום בערב אפרסם פוסט קצת יותר כיפי :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה