יום שני, 4 באפריל 2011

ציירי לך שמלה!


הקיץ תכף מגיע וכאמור - אני לא חושבת שיש בגד הולם יותר לקיץ משמלות! אני יודעת שמסיבה לא מובנת כלשהי ישראליות רועדות מפחד מהמילה הזאת. ראינו כבר את ההלם של טריני וסוזאנה כשהן לא מוצאות שמלה אחת לרפואה ברחוב הישראלי(אהמ? אפשר להסביר לי בצורה הגיונית למה שודר פרק אחד ואז הסדרה נעלמה? לא, היורוליג זאת לא סיבה הגיונית בכלל) תמיד בפגישות עם לקוחות אנחנו מגיעות לקטע הזה שאני רוצה שהיא תמדוד שמלה או חצאית וזה תמיד מעניין התגובה שלהן, בד"כ זו רתיעה מוחלטת. גילוי נאות - רוב הלקוחות שלי מגיעות מהבלוג ויודעות לחלוטין שאני לובשת בעיקר שמלות ולדעתי, הן יודעות שאני אכריח אותן למדוד שמלה! 
עדיין לא פגשתי באישה שלא יפה לה השמלה(הנכונה) יותר מכל דבר אחר שראיתי עליה אי פעם. שמלות ישר מרימות הופעות למימד אחר, בקיץ כשחם ולח ודוחה אין כמו שמלה אוורירית! מעבר לזה שמאוד קל להתחיל להתלבש יפה יותר עם שמלות. אם מחפשים "מאיפה להתחיל לשדרג את עצמי?" אז שמלות זה קל יותר. אין צורך להתאים גזרה של חצאית לחולצה + ג'קט ואז גם להתחיל להעמיס אקססוריז. הרבה יותר קל להתאים שמלה למבנה הגוף, נעליים לשמלה ואז קצת אקססוריז. אני חושבת ששמלות זה נהדר למתחילות, זה נהדר למלאות, שמנות, רזות, קטנטנות...כולן!
הטריק הוא למצוא את הגזרות הנכונות עבורך ולדבוק בהן, הצורה סבירה. ה"אני מאמין" שלי הוא שמותר לעשות הקרבות לפעמים שקצת פחות מחמיאות כדי ללבוש משהו שפשוט רוצים! כל עוד זה לא קטסטרופה מוחלטת ואת לא נראית כמו פארודיה של עצמך וכל עוד נוח לך עם זה שהפריט מדגיש לפעמים דברים שנתפסים בעייני החברה כ"מגרעה" - לכי על זה. יש הרבה דברים שהם "לא" בשום מצב מבחינתי, אבל יש גם הרבה דברים שאני חושבת שצריך לשים זין ולעשות מה שבא לך! אני מתכוונת לזה שאני למשל, רחמנא ליצלן, ב 80 קילו על 1.65 לובשת מיני, שמלות צמודות וסקיני ג'ינס. הרי לשמנות מותר לחשוף רק את החזה שלהן, כי חזה גדול זה בסדר. אבל ירכיים מלאות זה לא ולראות בטנון זה ממש וטו, שה' ישמור....
עכשיו נעבור לכמה דוגמאות אבל אנחנו לא נעבוד בסגנון של "מבנה גוף ____ = שמלה _____" אלא קצת הפוך. נתחיל עם כמה חוקים בסיסיים ואז אני אעלה תמונות של שמלות בגזרות שונות ואגיד למי מתאים ולמי לא.
1. שמלה זה פריט לבוש שצריך לשבת בול - FIT. כמו מכנסיים, כמו חולצות מחוייטות. אפשר לשחק עם גזרה שפחות מחמיאה או יותר, אבל שמלה צריכה לשבת בול על החזה, בול על המותניים. לא גדול יותר, לא רחב יותר, בול. שיש לך אוויר לנשום כרגיל ולשבת. לא הדוק מידי, לא רחב מידי. מה שטוב בשמלות זה שקל מאוד לתקן אותן כשהן קצת יותר רחבות/ארוכות. הכתפיות קצת ארוכות? בשניה מקצרים. השמלה קצת ארוכה ואת נמוכה? ברגע מקצרים. עדיף לקנות קצת גדול ולא קצת קטן אם אין "בול".
2. מבחינה היסטורית, פעם כולם לבשו שמלות, גברים ונשים. וכשגברים עברו ללבוש מכנסיים נשים המשיכו ללבוש שמלות שנים רבות. לדעתי, שמלות במהותן הן נשיות ולכן הרבה הרבה יותר קל למצוא שמלה נכונה ממכנסיים נכונים. למצוא מכנסיים שהם "בול" זה כמעט בלתי אפשרי. אני לא מכירה נשים רבות שיכולות למצוא מכנסיים כאלו בלי שהן עוברות אצל חייט. ולנשים מלאות זו בעיה עוד יותר גדולה למצוא מכנסיים נכונות כי מבנה הגוף משפיע בצורה מטורפת פשוט. אם יש לך אגן רחב ומותן גבוהה והמותן של המכנסיים לא יושבת על המותן שלך - המכנסיים יפלו למטה תמיד. אם יש לך בטן גדולה ואגן צר ורגליים דקות - תיווצר "חבילה" במכנסיים הדוקים. כשלובשים שמלה קל לתקן פרופורציות "לא נכונות" ו"לרמות" וזה הרבה יותר נוח כי לא צריך למשוך את המכנסיים או את החולצה כל הזמן.
3. שמלות מחייבות הלבשה תחתונה נכונה יותר מכל פריט לבוש אחר. שמלה דקה מחייבת חזיה ותחתונים ללא תפרים ורצוי חוטיני או היפסטרים של סלוגי. שמלה עם מחשוף עמוק בחזה או בגב מחייבת חזיה מתאימה. קל מאוד להרוס את היופי שבשמלה עם הלבשה תחתונה לא נכונה. שמנה לב: לא אמרתי מחטב. כי אני לא באופן אישי לא ממש לובשת מחטבים, בטח שלא ביום יום.
4. מיתוס שבא לי לשבור: שמלות מחייבות נעלי עקב. פשוט שטויות! אפשר ללבוש שמלות עם סניקרס,נעלי בובה, נעלי סירה וזה יראה נהדר! יש גולשת בפורום "אופנת נשים" שלובשת שמלות וחצאיות עם נעליים שטוחות באופן תמידי והיא נראית נהדר! עקבים או לא עקבים תלויים באורך השמלה, במבנה הגוף, במבנה הרגליים, בגובה שלך. אם את נמוכה העדיפי באופן כללי שמלות באורך מיני עד אמצע הירך שחושפות יותר רגליים ונותנות אשלייה של רגליים ארוכות ואם את בוחרת בשמלות עד הברך, אז את אכן מחוייבת בעקבים כדי לא להראות דרדסית שהלכה לאיבוד בשמלה. אם יש לך רגליים "גזעיות" עקבים אכן יאריכו את הרגליים שלך אבל לא תיראי קטסטרופה אם תוותרי עליהם... מה שכן - שמלות נראות רע בעייני עם נעלי פליפ פלופס, טבע נאות, קרוקס ושאר החב'רה הפלסטיקיים הזולים(דגש זולים. מליסה דווקא עובדות, וגם הסנדלים של איפנמה) מעבר לזה שעקבים לא מתאימים לכל מקום ולפעמים כשנועלים נעליים שטוחות זה "מנמיך" שמלה וגורם לה להיות לבישה גם ללימודים. למשל שמלות מיני, באורך חצי הירך, אני אפעם לא אלבש ללימודים עם נעלי עקב. זה מחמיא לי מאוד, יותר מידי. עקבים הופכים את המראה לסקסי יותר בשתי שניות, במיוחד אם אלו עקבים גבוהים ודקים מאוד. אז אני אנעל נעליים שטוחות ואולי אראה פחות רזה אבל זה לא מה שהפך אותי מ 50 קילו ל 80 וזה הופך את המראה ליותר יומיומי ופחות פרובוקטיבי.
5. אקססוריז. שמלות מעצם היותן כאלו הן בד אחיד באותו צבע או הדפס ברוב המקרים. הן מטשטשות את החסרונות אבל גם יכולות לטשטש לרעה - למשל להעלים מותניים. אז במקרים כאלו אפשר תמיד להוסיף חגורה במותניים. אני מאוד מאוד לא אוהבת את השילוב של צעיפים על שמלות, זה נראה לי כבד ועמוס וחסר טעם. אם כי מטפחות שקשורות יפה על הצוואר זה דווקא נהדר(אם יש לך צוואר, פנים וחזה לזה). אני חושבת ששמלות עדיף לאבזר עם התכשיטים - שרשראות, עגילים, צמידים. וכמובן כמובן - נעליים ותיק. שוב, הבסיס - זוג נעליים שחורות, זוג בחום בהיר, זוג אדומות.
6. השוני הגדול בין שמלות שמשפיע הכי הרבה על הגזרה זה מה קורה מהמותן ומטה. יש שמלות ישרות, צמודות, פעמון רחב, פעמון צר יותר, A, יש שמלות שצמודות עד הישבן ומתרחבות ממנו ויש שמלות שמתרחבות מהחלק הרחב של הירכיים. מה האורך של השמלה? עד הברכיים? אמצע הירך? קצת מתחת לישבן? מבחינת שרוולים ומחשופים - החוקים הם אותם חוקים של חולצות. יש בדים שונים וזה גם משפיע מאוד על איך ששמלה נראית. אבל אנחנו לא נצליח לגעת בה-כ-ל בפוסט אחד...
7. שמלות מיקרו מיני זה משהו שאסור לכולן ללבוש בקיץ. עם גרביונים אטומים אני תמיד הולכת עם שמלות קצרות ואפילו קצרות מאוד וצמודות. אבל בקיץ? שמלה צריכה להיות באורך של מחצית הירך ואולי טיפ טיפה יותר קצר אם מדובר בנשים ממש רזות וקטנות. נשים מלאות ושמנות צריכות לזכור שכמה שאת יותר גדולה - יש יותר ממך. מה שאומר שפריטים שנראים "פרווה" על בחורה רגילה עלולים להראות חושפניים ופרובוקטיביים מאוד על בחורה מלאה או שמנה. צריך גם לזכור שחזה וישבן תופסים מקום בשמלה ולכן "מקצרים" שמלות וכדאי לפעמים לקחת מידה יותר ולהצר במותניים כדי שהשמלה תהיה באורך הגון.
*מילה על התמונות, חלקן ישנות והשתדלתי לבחור דווקא באלו שנטולות איבזור כי אני לא רוצה שתתבלבלו לי.
יאללה, לעבודה.
גזרה ישרה - כל השמלות האלו למטה, למרות שהכתפיות, המחשופים והאורכים שונים - הן כולן ישרות. זה אומר שהחיתוך של השמלה ממתחת לחזה/מותן הוא בקו ישר. אם הן ישרות מהחזה ומטה(כמו האפרסקית) הן יהיו רחבות במותניים למי שיש מתניים צרות(ולכן יש גומי במותן של זו  פה למטה ויש חגורה בפרחונית) האדומה והלבנה הן מבד עם אחוז ספדנקס גבוהה יותר ולכן הן נצמדות קצת יותר לגוף. באופן כללי, זו גזרה מאוד מאוד בסיסית שתתאים למי שיש לה מבנה גוף מאוד פרופורציונאלי(חזה ואגן שרחבים יותר מהמותנים באופן שווה או כמעט שווה) אבל כמו שהסברתי - יכולה להקשות קצת במקרה של מותניים צרות מאוד. גזרה שגם מתאימה לנשים עם מבנה גוף של משולש הפוך - כתפיים וחזה גדולים ובטן ואגן צרים. היא לא מתאימה לנשים עם אגן מאוד רחב ובטן מאוד גדולה. המפתח המרובע הפרחונית והלבנה והמחשוף העגול של הפרחונית יתאימו לנשים שאין להן חזה גדול מאוד וגם לנשים עם חזה קטן מאוד(חזה גדול זה ביחס לגוף יקרות. לי ב E75 אין חזה גדול מאוד, כי אני מלאה) ולנשים שהחזה שלהן זקוף מספיק. מפתח ה V של השמלה האדומה יחמיא לדעתי לכל חזה שהוא לא קטנטן(לא ממלא) ולא ענקי(חשוף מידי). באדומה יש את האלמנטים הכיווציים שמטשטשים קצת בטן. (נ.ב - זוכרות את התקופה שהחדר שלי היה כ"כ קטן שנאלצתי לעמוד על המיטה כדי לצלם את עצמי? :))
גזרת עפרון - או "צינור" ביטוי כה לא סקסי וכה זול *פרצוף מזועזע*. זה אומר שהשמלה כולה צמודה לגוף. אני אמורה להגיד לכן שזה מתאים רק לכוסיות רזות מתחת ל 45 קילו. אבל אני לא חושבת ככה. אני חושבת שזה גזרה שמתאימה לכל הנשים הפרופורציונאליות, לנשים מחוטבות בכל הגדלים ולנשים רזות מאוד. רק שבמימדים יותר גדולים זה הופך לסקסי מאוד וצריך לקחת את זה בחשבון... אלו שמלות שממש מחייבות הלבשה תחתונה בלתי נראית ובאירועים הייתי הולכת על מחטב. הגזרה הזאת מדגישה הכל וצריך להיות שלמה עם עצמך כדי ללבוש אותה ולא להרגיש חסרת ביטחון. לי רואים את הבטנון איתה, אני חושבת שזה נשי וסקסי ומקסים ואני תמיד מחייכת לעצמי כשאני רואה נשים אחרות שלובשות משהו קצת צמוד ורואים להן בטנון. מה שכן, מאוד מומלץ שהבד של שמלה כזאת לא יהיה דק מאוד ושהבד יהיה גמיד (מעורב עם ספנדקס ולייקרה) כך שהשמלה יותר "תארוז" ותחטב ולא תדגיש כל פגם. מהתמונות אני מעדיפה את זו הימנית ביותר כי היא מהבד הטוב ביותר ואת השמלאית אני לובשת אך ורק בחורף עם גרביונים מחטבים כי מרוב שהיא דקה וצמודה אפשר לראות את השחלות שלי דרכה. עוד דבר הוא שאם יש לך מותניים מאוד צרות ואגן רחב קחי בחשבון שהשמלות האלו תמיד "יטפסו" למעלה ויתקצרו. לכן מומלץ לא לקנות אותן מאוד קצרות.
שמלות שמתרחבות מהמותן - סליחה שאין לי שם מתוחכם נורא. אני חושבת שיש שקוראים לזה גזרת "אמפייר" לא אכפת לי ממש. בכל מקרה, אלו שמלות שהדבר שהכי משנה בהן זה גודל הפעמון. לרוב אלו יהיו שמלות מ - 2 חלקים עיקריים: חלק עליון עד המותן וחלק תחתון שתפור לעליון והוא רחב יותר. שמלות כאלו מתאימות לרוב הנשים. יש לך חזה גדול ומותניים רחבות ואין ממש אגן? זה יצור אשלייה של אגן רחב יותר. יש לך אגן ובטן? זה יטשטש אותם. הבעייתיות בגזרה הזאת הן דווקא הפרופורציונאליות. אם הפעמון רחב מידי אנחנו נראה ברגע הריוניות/גדולות יותר/אגסיות יותר. הגוף שלי נע בין שעון חול לאגס והשמלות האלו אומנם "מטשטשות" את הבטן והאגן שלי(מי אמר שבא לי לטשטש משהו?) אבל הן הופכות אותי לאגסית ברגע, מרחיבות לי את האגן. ואם הפעמון ממש רחב - הן הופכות אותי ממידה 40 למידה 46. בגלל שהשמלות האלו מתנפנפות, יש בהן משהו פלרטטני וסקסי ורצוי שהן לא יהיו קצרות מידי, במיוחד  אם אתן הולכות מעל פתחי האיוורור של הרכבת התחתית...למשל את השמאלית ביותר אני לעולם לא אלבש עם עקבים...לעולם. היא לא כל כך קצרה, יש לי קצרות יותר. אבל בגלל שהיא מתנפנפת, זה לא יקרה פשוט.
שמלות שמתרחבות מהבטן תחתונה-ישבן - גם פה הכל מושפע מגודל הפעמון. באופן כללי אלו שמלות שמתאימות לבנות רזות מאוד ביצירת אשלייה של ישבן ואגן או לנשים עם מבנה גוף משולש הפוך - הן ירחיבו את החלק התחתון ויצרו איזון. אם הן מתרחבות ממש קצת והן יותר A - זו גזרה מושלמת גם לנשים עם אגן רחב. אם הפעמון גדול יותר הן יטשטשו וגם יגדילו את הישבן ללא צל של ספק. סוג השמלות האלו וגם השמלות שמתרחבות מהמות הן מאוד באופנה כרגע בגלל ההשפעה של "מד מן". אני בהחלט הולכת עם שמלות כאלו ושמה זין על העובדה שהן קצת מרחיבות אותי. זה לא קטסטרופלי... אני מאוד מקפידה ללבוש אותן אך ורק עם עקבים.
שמלות שנופלות בצורה ישרה או טיפ טיפה מתרחבת מהחלק הרחב של הירך - אלו שמלות שמחמיאות לכל מי שיש לה אגן וירכיים שמהם השמלה יכולה להשפך או ליפול. למי שאין ממש ירכיים(משולש הפוך) היא תראה כמו הגזרה שמתרחבת מהבטן. זו גזרה שלא מרמה. לא מרחיבה, לא מטשטשת, לא מדגישה. אחת הגזרות הכי מחמיאות לדעתי שמחמיאה לרוב הנשים בעצם. לרוב השמלות האלו מותאמות(אני מתכוונת ל fit ולא ל tight אבל אין לזה מילה טובה בעברית) בחלק של החזה, מותניים, בטן. ולכן לא יתאימו לנשים שמנות מאוד. בד"כ שמלות מעטפת הן הגזרה כזאת ומכאן העובדה שהן מחמיאות לרוב הנשים המלאות עם החזה הגדול,מותניים הצרים והאגן הרחב.
שמלות עד הרצפה - זה מאוד "בוהו שיק" ומאוד יפה ומחמיא לרוב מבנה הגוף. מה שחשוב זה שזה לא מתאים לנמוכות מאוד ולבנות שהן פטיט למרות שיצא לי לראות נמוכה שגרמה לזה לעבוד. בד"כ בנות נמוכות יראו נמוכות עוד יותר בשמלות ארוכות ופטיטיות יבלעו בשמלות האלו. אני אוהבת שמלות ארוכות או עם נעליים שטוחות או עם עקבים. זה סקסי, זה נותן גובה וזה מרזה. אם השמלה היא שמלת ערב זה ישר הופך אותה לשמלת אוסקר ובשמלות יום זה תמיד נראה אוורירי וכייפי. אני ממליצה שהחלק העליון יהיה נטול שרוולים ועם מחשוף אחרת זה פשוט נראה דוסי וחנוק מאוד. לצערי, אין לי הרבה כאלו והאחת שיש לי, זו תמונה דיי גרועה, אבל שיהיה.
אני חושבת שכיסיתי את הדברים העיקריים. ההבדל בין שמלת ערב לשמלת יום בד"כ הוא תלוי בד ואיבזור ולא גזרה. אם יש לכן מה להוסיף אשמח לשמוע כי בטוח שלא זכרתי הכל...
מקווה שאתן פחות פוחדות עכשיו לקנות שמלה! נסו ותתאהבו!
השבוע לבשתי הרבה שמלות. הנה כמה לוקים:
שמנה לב איך זה הלך והפך לקייצי יותר...
שמלה של רנואר ממתישהו - מנומר כחול, איבזור אדום. האיפור היה מעושן עם שפתיים ופנים בניוד.
זה הלוק המנצח של השבוע! לבשתי את זה לרפראט שלי. שמלה מגולף, גרביונים ממון, נעלי עקב של פלייפוט. איילינר מורגש בעיניים, צלליות טבעיות, גלוס וסומק ורדרדים.
אני הולכת למחזר את זה בטקס חלוקת מלגות היום בערב.
וביום שישי עבדתי בדוכן הפרחים של אחי ולבשתי שמלה פרחונית וסניקרס ירוקות כי היה קר בבוקר, אח"כ הן הוחלפו לסנדלים.
נשיקות עד לפעם הבאה :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה