יום שבת, 23 באפריל 2011

יופי זה עניין של ביטחון עצמי


אני שונאת להיות חלק מעדת הבלוגריות שמדברות על אותו הדבר אבל יש לי הרבה מה להגיד ונמאס לי לשתוק!
אני מניחה שכולכן כבר ראיתן את הפרסומת המהממת לאפריל שבה מכבבת אסתי גינצבורג כשהיא טורפת להנאתה עוגת חתונה, בשר, גלידה ופסטה והיא נראית מושלמת מתמיד? אם פיספסתן במקרה הנה:  http://www.youtube.com/watch?v=e0iP9gdfiXI
א
ז מעבר לעובדה שהמשפט הישן הנושן הזה של "יופי זה עניין של ביטחון עצמי" הוא נכון רק בחלקו(כי הרי גם הפרחות עם הסקיני ג'ינס שקטן ב 3 מידות שצולעות על עקבים עם וסט קרושה ואיילינר היסטרי בעיינים הן בעלות ביטחון עצמי ועדיין הן מכוערות להחריד) ומעבר לעובדה שהקונספט של בחורה אוכלת בבהמתיות אכן נגנב מהפקות חו"ליות אחרות (קריסטל רן מישהו?) אני חושבת שהפרסומת הזאת מדהימה והאמירה האישית של אסתי היא עצומה. מאז שיצאה הפרסומת לאוויר העולם כבר נתקלתי ב 4 כתבות עליה אצל כתבת רזה אחת ו3 בלוגריות שמנות ואני מציינת את המשקל כי זה חשוב פה.
פרולוג:
אני חייבת להגיד שמחרפנת אותי התחושה שתמיד מדירים אותי או נשים אחרות מתוך קבוצה. כל הצעקות האלו של "אין מספיק מידות גדולות" מאוד שונות מהצעקה שלי, אני לא שואפת שיהיו עוד חנויות למידות גדולות. אני שואפת שבכל חנות יהיה סקשן של מידות גדולות או שהמידות יגיעו למידה 52 מקצה אחד ו 32 מהקצה השני. אני לא איזה חיה בגן חיות שצריך לסגור בכלוב משלה.
הבעיה היא שהרבה פעמים נשים מלאות ושמנות יוצרות קבוצות התוך הנשים המלאות ומדירות נשים אחרות מתוכן בצורה כ"כ מעליבה ופוגענית. פעם מירי(פאשן קיטי בבלוגים מימין) כתבה על זה שהיא לא שמנה (מירי, את בכלל שמנכוסית!) טיפוסית כי יש לה חזה קטן, אז זה לא עובר לאנשים בגרון חלק. אז יש את הצד השני - בחורות מלאות או שמנות שיש להן פרופורציות טובות יותר מאחרות או שהן במידה שנחשבת קטנה(42-46) הן פשוט לא שמנות מספיק והן מודרות החוצה. אני לעולם לא אשכח שכתבתי בשמנות ויפות עד לרגע הזה שאחרי הירידה הגדולה במשקל פירסמתי תמונה ואמרתי שאני עדיין מרגישה שמנה להחריד וחסרת ביטחון וקיבלתי קיתונות של עלבונות מצד הגולשות שאני סתם מנפנפת בירידה במשקל שלי, שזה שאני קוראת לעצמי שמנה במידה 42 זה גורם "לשמנות אמיתיות" להרגיש רע יותר עם עצמן, שאני מחפשת מחמאות. אני בנאדם שמעורר לא מעט אנטיגוניזם והיו לי הרבה וויכוחים וירטואלים אבל מעטים אלו שלא שכחתי מעולם ואותו, לא שכחתי.
לפני כמה חודשים קמה גולשת בשם שרונה בפורום "אופנה מלאה" ודרשה שהפורום יוגדר ע"פ מידות. שנשים "רזות" במידה 42-46 לא שייכות לפורום הזה ובכלל אין להן קושי למצוא בגדים והן לא מבינות את הקושי ווהצרות של נשים שהן "שמנות אמיתיות". בסוף היא פתחה קומונה רק לשמנות אמיתיות. שם גם שמעתי לראשונה בחיי את המונח "מידות ביניים" כלומר את לא רזה, ולא בדיוק שמנה, את איזה יצור כלאיים.
אני פשוט מתה על זה. מתה על הצירוף "אמיתי" עם כל מילה אחרת לפניו. "אישה אמיתית" "שמנה אמיתית"... אז אני לפני העניין הזה אישה אמיתית אבל לא שמנה אמיתית? רגע, יש לי משבר זהות. אני 80 קילו על 1.65, אני מידה 42-44, יש לי בטן, תחת, ירכיים, חזה גדול(שמנכוסית או מה?) ואפילו קצת מדלדל ביד אחורית! איך בשם האל אפשר להגיד שאני לא שמנה?עזבו שמנה, איך אפשר להגיד שאני רזה? וכבר שמעתי את זה, "את בכלל רזה". ועזבו אותי עכשיו ממכבסות מילים כמו "מלאה". אני לא מפחדת מהמילה שמנה ולא רואה בה עלבון. אפשר להיות שמנה ולהראות מצויין, אני עובדה לזה, מירי עובדה לזה. זה לא הופך אותך לרזה!זה פשוט לא!

ולעניינו:
בכתבה שקראתי של הכתבת הרזה  היא פשוט הודתה שהיא היתה מאלו ששנאו את אסתי כשהיא השמינה, שהיא חשבה שלבחורה הזאת נגמרה הקריירה ושהיא צריכה להפסיק לדגמן, שדיי, מספיק לה. הפרסומת לאפריל גרמה לה להבין כמה היא טעתה ושהפרסומת הזאת היא הניצחון האישי של אסתי, המבט הממזרי שהיא דופקת למצלמה בסוף אומר "עשיתי את זה בגדול, בלי הגוף של בר רפאלי, אני אוהבת לאכול ואתם יכולים לקפוץ לי". היא פשוט פירגנה לה בענק והודתה בטעות שלה וזה היה מקסים לקרוא, התמוגגתי מהגדולה של הכתבת שהתנצלה בפני הדוגמנית האומללה הזאת שכל המדינה בחשה לה בצלחת עד שהיא החליטה שאם כבר, אז כבר!
לעומתה, 3 האחרות שכתבו על הפרסומת הזו טענו קודם כל שזה לא פייר! שמה פתאום מראים לנו בחורה רזה כל כך שטוחנת אוכל ועוד אומרים לנו שיופי זה עניין של ביטחון עצמי?! היא רזה! ברור שהיא תאכל ויהיה לה ביטחון עצמי! אתם משנים את סדרי העולם! אנחנו שמנות כי אנחנו אוהבות לאכול, הן רזות כי הן מרעיבות את עצמן וסובלות. אל תגידו עכשיו שהן גם נהנות וגם רזות זה פשע!!! זאת ועוד, שהפרסומת נראית כמו עידוד לבולמיה והפרעות אכילה...

אז אני הולכת להיות כלבה רעה ולהגיד לכן שראשית, לא הבנתן כלום, הוצאתן את הפרסומת מהקשרה ושזה שאתן יותר שמנות מאסתי לא הופך אותה לרזה בעולם שלה וכן, אפשר להפריד את עולם הדוגמנות מהעולם שלנו ורצוי לעשות זאת! שנית, חלקכן קנאיות חסרות תקנה והקנאה שלכן ירוקה ומכוערת והיא מה שמכערת אתכן, לא השומן. כי אפשר להיות שמנה מהממת.
אסתי גינזבורג היא דוגמנית ובעולם הזה, היא לא רזה, היא בטח שלא דוגמנית סטנדרטית! מבנה הגוף שלה הוא רחב יותר ולכן מראש היא נראית גדולה יותר. מעבר לזה שהיא אוהבת לאכול ואומרת את זה ורואים עליה. השמועה אומרת שבמציאות היא במידה 38 אבל היא פשוט גדולה. במיליון הוידואים שראיתי היא נראית לי מידה 40 שזה גדול  לדוגמנית כשרובן נעות בין 30-34!!! ההבדל הוא שאסתי לא עושה רק מידות גדולות כמו נעה תשבי, היא עושה H שטרן, והיא עושה ספורטס אילוסטרייטד!!! היא לא מתביישת להגיד שלפני צילומי בגדי ים היא עושה קצת דיאטה ומשילה בערך 10 ק"ג. בתור מישהי שירדה 15 ק"ג, 10 זה לא מעט. זה מה שהופך אותה לכוסית על בצילומים(והפוטושופ). לבחורה יש זרועות מלאות, פנים עגולות, בטן חמודה וירכיים. נכון שליידי היא רזה, אבל אי אפשר לערבב בין העולמות האלו!
הרי כולנו יודעות שלהיות מידה 32 זה לא מציאותי עבור 95% מהאוכלוסיה! ברור שברחוב היא כוסית על, אבל אי אפשר להסתכל עליה ולא לשים לב שהיא לא בר רפאלי(לא שבר היא דוגמנית קוטור. שתיהן בקטגוריית ה BOMBSHELL - דוגמניות לנז'ריי ובגדי ים בעיקר. לעומת דוגמניות מסלול גם בר רפאלי היא לא רזה). מספיק לקרוא תגובות לקמפיינים שהיא עושה בישראל ולראות שאנשים רגילים לדוגמניות רזות ושהיא נראית להם שמנה! אין וויכוח על העובדה שזה מעוות לגמרי. אני שמעתי לא פעם את המשפט "קל יותר להלביש בחורה רזה בלי חזה" ובתור מישהי שמבינה בתפירה, זה נכון. הרבה יותר מורכב לתפור בגד לבחורה מציאותית. אני לא מתכוונת למלאה, אלא מציאותית. רוב הבחורות, גם הרזות ביותר, הן לא פלקט ישר מכל הכיוונים. וזה הרבה יותר מורכב לתפור לנשים כאלו. קל מאוד להלביש קולב.
בעולם של אסתי היא לא רזה בכלל ואפילו קצת מלאה. היא לא קריסטל רן או טארה לין, אבל היא גדולה, היא שונה! והיא אכלה המון חרא על זה! לכל מי שיש במה ולכל מי שהיתה דקת תהילה היה מה להגיד עליה, ראו ערך פנינה רוזנבלום הממורמרת שתקפה אותה. ולכן היא כל כך מתאימה לפרסומת של אפריל. כי הסיבה היחידה שהילדה היפה הזאת לא נשארה בבית ומיררה בבכי והרעיבה את עצמה למוות זה שיש לה ביטחון עצמי! גם כשהיא יותר מלאה מהדוגמניות שעובדות איתה וגם כשהיא אוכלת כמו חיה רעה!
אחייניות שלי בנות 16 ו 14 והן אמרו שהפרסומת מדהימה בעיניהן ושאסתי יפייפיה כמו שהיא ושהיא מעבירה מסר חשוב, שהפרסומת גורמת להן להרגיש טוב עם עצמן! אז מעודדת בולימיה? הרי לכולנו ברור שהיא לא באמת אכלה את כל העוגה, סטייק, גלידה והפסטה. ומי אמר שהיא הולכת להקיא אחר כך?
וסליחה אבל המשפט הזה של "רזות הן כאלו כי הן מתות ברעב ואני שמנה כי אני לפחות אוכלת ונהנית" זה המשפט הכי קנאי ודוחה ששמעתי כל החיים שלי! כל החברות שלי רזות והן אוכלות כמו בהמות! כבר מזמן זה ידוע שמעל הכל, רזון והשמנה הם בעיקרם גנטיים.
מבחינתי בפרסומת הזאת אסתי אומרת "תדברו כמה שאתם רוצים על המשקל שלי, אני אוהבת לאכול, אני אוכל כמה שבא לי ועל אפכם וחמתכם, אני אהיה מהממת ואדגמן" ואני מעריצה אותה שהיא בכלל הסכימה להשתתף בפרסומת עם קונספט כזה. נשים רבות היו נעלבות ומסרבות. אסתי היקרה, אני מעריצה את האדמה שעליה את דורכת!

ואחרי שחפרתי לכן, ממש ממש קצת תמונות:
זה מה שלבשתי בפסח, השמלה של נעמה בצלאל. עם סנדלים של ניין ווסט, סריג של רנואר הלק הירוק המהולל של ג'ייד ועגילי פרחים תכולים. התאפרתי בעיקר עם איילינר שחור עבה, סומק ושפתון ורדרדים.
השבוע הייתי יום שלם בתל אביב! חשבתי שאצליח לתפוס קצת צבע אבל זה לא קרה, לא היה מספיק חם... התחלנו בארוחת בוקר בנמל ב"גיליס". שהייתה יקרה להחריד לדעתי, 72 ש"ח לסלסלת מאפים +אומלט עם כל התוספת, שני עלי חסה ו3 עגבניות שרי. ובתור מישהי שלא אוכלת חמץ ממש התבאסתי שהחברות שאכלו חמץ קיבלו סלסלת לחמים ענקית וכשביקשנו מצות קיבלנו 3 מצות. כאילו מה נסגר? אבל יש תמונות של מה שלבשתי ושל חברותיי המדהימות! אני לובשת שמלה שקניתי לחתונה של אחי(זאת היתה חתונת צהריים בגינה שלנו באוגוסט!) היא עלתה 100 ש"ח בחנות עלומת שם. עגילים מאיזו חנות זולה, סנדלים של איפנמה, צמיד של נטע לבנה, תיק חדש מ H & O. התאפרתי ממש טבעי, קצת איילינר מטושטש, מסקרה, סומק קרמי של נארס ולובלו.
גילוי נאות: החלפתי בגדים 5 פעמים באותו בוקר. פתאום אני מוצאת את עצמי מוציאה מהארון שמלות קצרות,צמודות ודקיקות שלא נוח לי ללבוש יותר. מה חשבתי לעצמי?? אני מזדקנת.

רגע! אני מסתדרת!
הרוח הורגת לי את השיער P:
המלאכיות של צ'ארלי. צ'ארלי הבריזה! משקפי השמש שלי הם של אמא שלי מקסטרו.
ועם האישה שאני תמיד זוממת לה על הציצים!

אחרי הים קפצו לעזריאלי וחשבתי לי שאקנה קצת שמלות...קודם כל הייתי בשוק מזה ששינו את המיקום של מאק! D: לא הייתי בעזריאלי שנים! ואז הבנתי על איזו האמרת מחירים מדברים. היינו בקסטרו, רנואר, מנגו, H & M...מה אגיד לכן? הבגדים ברובם סמרטוטיים מאוד והמחירים ממש מחרידים! שמלות לא מתחת ל 250 ש"ח!!! פשוט הזדעזעתי! קניתי שתי שמלות בלבד כשאחת לא נקנתה בעזריאלי בכלל.

שמלת פיטר פן! פול אנד בר. 200 ש"ח. היא זהה לשמלה בגוון מנטה שקניתי אם אתן זוכרות, אבל הגוון הירוק העז לא עבר כל כך בתמונות ולזו אין את ה"שרוולצ'יק" המיותר שחיברו לראשונה שקניתי והבד הזה הרבה הרבה יותר איכותי. רציתי להראות לכן את שתי הדרכים לאבזר אותה: פה בגווני חום ותכשיטי זהב:
את זו צילמתי רק כי תמיד אני מראה לכם את הרגליים המחרידות שלי בפרונט ורציתי שתראו שמהצד הן סקסיות ולא כאלו גזעים של אשוח!
ואפשר לאבזר אותה באדום! אני מתה על ירוק ואדום. זה עלול להראות כמו דגל פלסטין, אבל אני אוהבת. כמובן שאם הייתי בדירה שלי היו שם נעליים אדומות אבל אני אצל ההורים אז תסתפקו בכפכפי עקב שמאריכים לי את הרגליים פחד(אגב, זה הטריק לבנות עם רגליים גזעיות. להמנע מנעליים שחובקות את הקרסול. סירה על עקבים או פיפטואו על עקבים נראות מדהים.)
השמלה הזו מ H & O שכרגיל יש להם בגדים מקסימים וזולים למדיי. 170 ש"ח, התחתית מבד מאוד נעים ולמעלה זה שיפון. הצבע הוא מין ורוד-אדום עמום. משהו מקסים! והכי חשוב, היא במידה סמול D:
עד כאן להיום... העלתי לפני שבוע טוטריאל מצולם של איפור מעושן לפורום איפור ואני חושבת שאעלה אותו לפה בפוסט הקרוב שיהיה מאוד מאוד קרוב.
נשיקות!
נ.ב
ערוץ 10 אני מקווה שהאולפנים שלכם ישרפו בעוד שהמנכ"ל בתוכם. מה זה צריך להיות?!?! למה לא היתה הישרדות השבוע, לא היה טריני וסוזאנה וכבר שידור חוזר?!?!?! מפגרים!

3 תגובות:

  1. אני שוקלת 87 על 1.62 אני מודעת ומגדירה את עצמי כ"שמנה". זה תמיד היה ברור ומעולם לא העליב אותי גם כשניסו לזרוק עליי את המילה בנימה מעליבה,כי מבחינתי,לא משנה הנימה,זו האמת. זה רק ציון של מה שקיים ואם אני מוצאת בזה עלבון אז כנראה שאני לא שלמה על עצמי (ונכון להיום זה לא המצב). אני לא אומרת שכיף לי שקשה לי בטירוף למצוא בגדים (ובעיקר מכנסיים) שתואמים גם את הרוחב וגם את האורך (לפעמים נדמה לי שכל היצרים יוצאים מתוך נקודת הנחה שרוחב = גובהה) או באופן כללי ביגוד שתואם את הגיל שלי (18) ולא את זה של דודה שלי,אבל אני לא מקטרת על זה. אני רואה רופא ודיאטנית ואני בשום פנים ואופן לא אומרת שמי שנמצא במשקל שלי לא שמנה (ואגב,גם אני שמעתי יותר מפעם אחת את המשפט "את מלאה,את לא שמנה" - פחח!). מה שאני באה להגיד זה שאני לגמרי מסכימה איתך בטענה שנשים רבות הן קנאיות שמנסות להפחית מהתחושה הרעה שלהן על ידי הגידור הכושל הזה שציינת (42-46). מה גם שהרבה מידות תלויות בחנות אליה נכנסת (למשל: בעונות אני קונה מידה 42-44 ובקרייזי ליין 46-48).

    השבמחק
    תשובות
    1. תראי מאיה זה לא עניין של עלבון או לא. אני לא רואה את עצמי כאישה שמנה, נקודה. וזכותי לבחור לראות את עצמי דרך איזו פריזמה שאני בוחרת.
      בעייני אני לא שמנה (ואגב, זה פוסט ישן והיום אני אפילו שוקלת יותר!) כי אני אדם בריא, שמתאמן, אוכל נכון ובדיקות הדם שלי מעידות שאני לא שמנה - כלומר אני בריאה לחלוטין ולא סובלת מאף תסמין של עודף משקל.

      זה לא "לקטר", זה להיות מודע! רוב הנשים בעולם לובשות מידה 42-44! אז האופנה בחנויות צריכות להתאים את עצמה אליהן ולא להיפך! אם רוב האוכלוסיה במימדים האלו, אנחנו לא יוצאות הדופן, אלא אלו הרזות. לא כל אישה ששוקלת הרבה היא אישה לא בריאה ולא כל אחת כזאת צריכה או רוצה לרדת במשקל.

      אני נראית נהדר במידה שלי ובמשקל שלי.

      מחק
  2. את ממש נסיכה באופן מוחלט... בת מלך. רואים עליך את זה באופן גמור.
    המזח הזה שהצטלמת בו. היכן הוא? חלמתי שעברתי באותו המקום או לפחות מקום דומה וראיתי ענן שנראה כמו פרצוף כזה כמו שמציירים בציורי אומנות את האלוהים... שבוע לאחר שחלמתי את החלום הזה אם זכור לי היטב אבא שלי נפטר אז אולי זה היה הוא שחלמתי עליו באותו הלילה... האם יש מסעדה על החוף קרוב לשם?

    השבמחק