יום שני, 16 במאי 2011

עדכון בגזרת נעמה בצלאל


ראשית, אני רוצה להודות לכן על כל הברכות והאיחולים, כאן, במסרים, בפורומים השונים שאני כותבת בהן ובטלפון... אתן נהדרות ואין כמותכן יקירותיי!!! :)
ועכשיו, זוכרות את הפוסט האחרון שלי בנוגע לנעמה בצלאל? כשקניתי את השמלה המהממת הזו:
כתבתי פוסט שלם על חווית קנייה לא סימפטית ועל כמה וכמה טענות שיש לי. אפשר לקרוא את הפוסט כאן:  http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1941278
אז השבוע מנהלת התפעול של נעמה ענתה לי לפוסט ואני מעתיקה אותה לכאן ואחריה אכתוב את תגובתי:
  בלוגרית יקרה שלום רב, 
רק היום הגיע לידי הבלוג שכתבת על ביקורך בחנותנו בירושלים והרי תגובתי כמנהלת התפעול של החברה-
לגבי הגזרות והמידות, מידת ההשקעה שהצוות המקצועי והמיומן של נעמה ביחד עם נעמה עצמה עובדים על כל דגם שיוצא מבית האופנה "נעמה בצלאל" היא רבה בהרבה מהממוצע בכל בית אופנה אחר בארץ. אשתף אותך ואספר כי כל דגם נתפר ונבחן בין 4 ל-10 פעמים לאחר תיקונים ושינויים הלוקחים בחשבון סוגי בדים, פרופורציות, נוחות ועיצוב עד שהוא לשביעות רצונה של נעמה.
מידת ההשקעה זו לא מתבצעת בד"כ במקומות אחרים וחלק מהמוניטין של נעמה בצלאל כמעצבת המספקת בגדים איכותיים ואל זמניים היא בשל היותה כה קפדנית, חושבת על כל פרט ומשקיעה רבות בכל סנטימטר בכל בגד. כך גם לגבי הדירוג- אנו עובדים לפי שיטת מילר והדרוג נעשה בצורה הכי מקצועית שאפשר.
השמלה שמדדת בחנות היא מקרה ספציפי של בד מסוים שבשל הספק בשקיפותו נתפר עם ביטנה. הבטנה גרמה לכך שהמידות של השמלה קטנו והשמלה נהייתה קטנה מהמידה שרשומה עליה. בבד ללא בטנה אין שום בעיה, ההפך, שמלת מרתה- זו השמלת להיט שלנו ואנו חוזרים ותופרים אותה שוב ושוב בשל ביקוש הלקוחות.
נשמח לשתף אותך ולהראות לך את כל התגובות והמיילים שאנו מקבלים מלקוחות שמתפעלות מהגזרות של נעמה וטוענות שהן "נתפרו ממש בשבילן".
יחד עם זאת, הגזרות קרובות לגוף ולא מאפשרות התאמה מלאה לכל אישה ואישה ולכל גוף אפשרי, ולכן נדרש מדי פעם לבצע תיקונים. רוב הדגמים של נעמה הם לא מבדי סריג לייקרה אלא מאריגים שלא מתאימים את עצמם ע"י מתיחה לגוף ולכן צריך לקחת בחשבון אפשרות לתיקונים. הרי יש מיליון סוגי נשים, גבוהות, נמוכות, מלאות, רזות, עם בטן ובלי בטן וכו` ולא ניתן לקלוע ב100% לכל אחת ואחת.
מפליא אותי שציינת שהבדים אינן מתאימים לקיץ הישראלי כי נעמה משתמשת בחלק מאוד גדול מבגדיה בבדי 100% כותנה איכותית ואין בד שהולם יותר לחות וחום מכותנה. בכל מקרה גם הבדים נבחרים בקפידה תוך שמירה על איכות ומגע נעים.
לגבי נושא התיקונים- אנו נותנים שירות בחינם לקיצור מכפלת והרמת כתפיות, אנו אף מספקים בחינם להרבה לקוחות השלמת בד לתוספת של שרוולים, הארכת שרוולים, לסגירת מחשופים או למטפחות שהן מבקשות. תיקונים אחרים הם אכן בתשלום מסובסד מאחר וזה כרוך בהעסקת תופרת במיוחד לצורך זה, שינוע לסטודיו וחזרה והמון המון לוגיסטיקה שעולה הרבה כסף. התשלום שאנו גובים הוא מינימלי והרבה פעמים אף לא מכסה את ההוצאות.
התיקון שנדרשת אליו אינו שווה ערך במורכבותו למכפלת. העלאת קו המותן דורשת פרימה והפרדה של החלק העליון של השמלה, קיצור של החלק העודף העליון ורק לאחריו תפירה מחדש. על אחת כמה ומה במקרה של שמלה עם בטנה, התהליך חוזר חלילה. שמלה עם בטנה מגלמת בתוכה את מחיר הגזירה והתפירה ולא רק את עלות הבטנה. לתפור שמלה עם בטנה זה כמו לעבוד על שמלה נוספת.
לגבי טענתך שהשמלות מתאימות לבעלות מבנה משולש הפוך. איני מקבלת טענה זו כלל וכלל.
כל קולקציה מורכבת מכמה סוגי גזרות: ישרה, A, קלוש, לוז, עיפרון ועוד. סה"כ בקולקציה יש למעלה מ-60 דגמים חדשים. נעמה בצלאל יודעת לתת מענה רחב, הכל על מנת שהלקוחה שלה תרגיש מוחמאת וכמובן נוח בבגד. כך גם לגבי מגווך האורכים. האורך המקובל הוא אורך ברך אותו ניתן לקצר, וכפי שציינתי זה תיקון ללא עלות. חצאית קצרה לא ניתן להאריך. אנו מנסים לתת מענה גם למי שלא מרגישה נוח לחשוף רגליים ולמי שמעדיפה קצר יותר אנו מציעים שמלות/חצאיות קצרות יותר או ממליצים לקצר, כאמור ללא עלות.
כפי שציינת כל מי שתופרת או מבינה בתפירה יודעת שיש שני סוגים בסיסיים של רוכסנים, ופה המידע המדויק, האחד הוא רוכסן רגיל והשני הוא רוכסן נסתר. נכון שהרוכסן הרגיל הוא חזק יותר אך שניהם איכותיים, ההבדל הוא בתוצאה. רוכסן נסתר מתאים לשמלות/ חצאיות כאשר לא רוצים שהרוכסן יבצבץ בגב הבגד. בד"כ במכנסיים משתמשים ברוכסן הרגיל משום שיש את הלשונית המכסה ולכן זה עדיין נראה טוב ויפה.
בלוגרית יקרה-
אני מזמינה אותך באופן אישי להגיע לסטודיו של נעמה בצלאל בגבעתיים לראות מקרוב את תהליך העבודה הארוך והאינטנסיבי של נעמה וצוות העובדים הנאמנים .
אנו עושים מאמץ עילאי בכדי לתת ללקוחותינו את המענה המדויק, הנכון, המקצועי והאמין ביותר.
שמחתי מאד לשמוע שאחרי הכל את מעריכה ואוהבת את עיצוביה של נעמה ואת סגנונה. אולי הבעיה הראשונית הייתה המחיר ולשם כך נועדו חנויות העודפים שמאפשרות למצוא דגמים מוזלים.

בברכה,
והמשך יום נפלא
מיטל נחמוקה
מנהלת תפעול
נעמה בצלאל.

תגובתי:
ראשית, אשמח באמת לבקר בסטודיו ואשמח מאוד לדבר עם נעמה, תודה על ההצעה ותודה על התגובה, אשמח מאוד אם תחזרי אליי.
ועכשיו, מאוד חורה לי שבחרת להגיב רק למה שבא לך להגיב והתעלמת לחלוטין מבעיית המוכרות שלובשת את בגדי החנות ואח"כ מחזירות אותם לקולבים בסוף המשמרת ועוד יותר חורה לי שהתעלמת מהתנהגותן. מוכרות הן הפנים של נעמה מבחינת הלקוחות ואני לא מבינה אם השמלות כל כך יקרות והעיצובים כל כך מושקעים,למה מוכרת צריכה ללבוש את השמלה משמרת שלמה לפני שאני קונה אותה?
ואם כבר אני קונה שמלה ב 1000 ש"ח, ואני מצטערת אבל כל תירוצי העיצובים המיוחדים לא נוגעים לי כיוון שבמקרה אמא שלי תופרת ואני תופרת לא רעה בפוטנציאל ונעמה כבר שנים דבקה באותן גזרות שהן מאוד, אבל מאוד פשוטות, אני רוצה שיתייחסו אליי בחנות כאילו שאני מלכה! לא שיתווכחו איתי, לא שיריבו איתי ובטח שלא יצעקו עליי!
לתגובתך: כפי שאמרתי, את העיצובים של נעמה אפשר לראות באלפי חנויות פינאפ וווינטאייג' באינטרנט ואפשר להשיג את הגזרות בערך ב 5$ לגזרה... אז אולי נעמה היא היחידה בישראל שתופרת את השמלות האלו, אבל היא לא היחידה בעולם וזה בטח שלא ייחודי כי בכל זאת מדובר בוינאטייג', בדגמים ישנים שקיימות כבר 60 שנה בשטח.אני בטוחה שהיא מכניסה טוויסטים פה ושם, אבל בכל זאת. באופן אישי הזמנתי שמלות מאיביי בגזרות מאוד דומות שיושבות עליי הרבה יותר מדוייק מהשמלות של נעמה. אני מסכימה יש גזרות מעט שונות אבל בגדול? מבחינת שמלות נטו? אולי באמת יש 60 דגמים כולל חולצות ומכנסיים וחצאיות. בתחום השמלות אתם מחזיקים בערך 10 גזרות שונות שמכל אחת נתפרות שמלות ב 5 צבעים שונים ורובן, מה לעשות, מתאימות למבנה גוף מאוד מסויים.
אני שעון חול עם נטייה לאגס, יש לי פרופורציות שנשים מקנאות בהן(סליחה על השוויץ) ומדדתי את כל השמלות בחנות. אף לא אחת היתה מדוייקת עליי ורק 1 החמיאה לי. לעומת זאת, חברתי שהיא משולש הפוך יכלה לקנות כל שמלה בחנות.
לגבי איכות התפירה, שוב, אני בת לתופרת. התפירה לא בשמים,הבדים רחוקים מלהיות יקרים במיוחד והעובדות הן שהבגדים בחנות לפעמים פרומים וכפתורים חסרים. ניחא אם זה היה קורה בחנות כמו רנואר, אבל 600-100 ש"ח לשמלה והכפתורים לא תפורים היטב? ותיקונים: יקירתי, אני יודעת מה מצריך העלאת קו המותן, האמיני לי שאני יודעת. ולגבות 100 ש"ח תיקון על שמלה שעולה כל כך הרבה כסף, בעייני זה מגוחך לחלוטין. לוגיסטיקה?! איזו לוגיסטיקה? המוכרות בחנות שמות סיכות והשמלה נשלחת עם הנהג שמביא סחורה בחזרה למתפרות. תופרות מיומנת כמו שבטח שיש לנעמה, עושה תיקון כזה בחצי שעה בהיסחפות. ואם הגזרות מתאימות לרוב הנשים כפי שאת טוענת, אז בטח שאין הרבה נשים שמבקשות תיקון כזה. כל כך קשה יהיה לספוג נאמר 50 תיקונים כאלו בשנה?
סוג הבדים הוא לא תמיד 100% כותנה, הרבה פעמים מדובר בתערובות ואריגים שונים. וגם אם כשהוא כן, יש כותנה עבה ויש כותנה דקה יותר. בחלק מהדגמים יש כותנה עבה מאוד שלא מתאימה לקיץ הישראלי.
לגבי השמלה הספציפיתי שקניתי, אני לא מבינה מה הבעיה, אוקיי אז השמלה "קטנה" בגלל הבטנה. סליחה אבל זה דיי מבזה. בתור חנות בוטיק, אתם אמורים לדעת מראש שבטנה מקטינה ולכן לתפור שמלות ולכתוב את המידות המתאימות! זה לא משנה איך השמלה "קטנה". אתם עדיין יכולתם לכתוב על השמלה שבמידה שלי מידה 40. מה קורה עם מי שהיא באמת 44? היא לא תוכל לרכוש את השמלה! ולתפור שמלה עם בטנה זה רחוק מלתפור עוד שמלה נוספת. בואי לא נסחף בבקשה.
בנוגע לרוכסנים, האמיני לי שגם רוכסן רגיל אפשר לתפור בלי שהוא יבצבץ ואם כבר איכות, אז הבעיה היא שהרוכסנים הנסתרים שלכם לא באיכות כזאת גבוהה. תשאלי את המוכרות שלכם כמה פעמים ביום הן נאלצות להאבק עם רוכסנים נסתרים שנתקעים, כי אני רואה אותן עושות את זה כל הזמן.
ודבר אחרון,
ההערה האחרונה שלך שרומזת שהבעיה הראשונית שלי הייתה עם המחירים היא פשוט לא לעניין וירידה לקווים אישיים שלא מתאימה לי ובטח שלא לך. את מוזמנת לשוטט בבלוג שלי ולהגיד לי בעצמך אם אני נראית לך נזקקת או קמצנית במיוחד. אין לי בעיה עם המחירים, יש לי בעיה עם מחירים שלא משקפים את האיכות של הבגדים, את ההשקעה בהם, ואת חווית הקנייה הסופר מגעילה שהיתה לי בחנות שלכם.
אני אכן קונה וקניתי ואחזור לקנות בחנות העודפים והסיבה היחידה שהשמלה נרכשה היא כי היו לי שוברים שלא רציתי לזרוק.
אני שמחה עבורכם שיש מספיק נשים שלא מבינות כלום בתפירה ובבדים כדי להיות מאושרות עד השמים ולשלוח מכתבים שהשמלות נתפרו עבורן, אבל כדאי שתבינו שברכישת בגד יש הרבה יותר מלקנות אותו, יש מסביב, מבחינתי נכשלתם במסביב בענק.
רק לפני שבועיים לקחתי לקוחה לחנות העודפים שלכם והלבשתי אותה שם. אותו הסיפור, כל מה שהיא קנתה יצטרך לעבור תיקון כזה או אחר. וגם היא מאוד פרופורציונאלית. ואותו הסיפור עם המוכרות. אותה מוכרת נחמדה מהפוסט הקודם היתה בעודפים ועזרה לנו מאוד, בזמן שהמוכרת האחרת היתה אנטיפטית ומאוד לא נחמדה אלינו.
יח"צ זה מאוד מאוד חשוב, ורצוי בפעם הבאה שלפני שאתם עונים לביקורת במתקפה שכולנו יודעים שזו ההגנה הטובה ביותר, תעשו בדק בית.
בברכה,
זוהר 

קוראותיי היקרות, בקרוב אחזור לפוסטים הרגילים שאתן אוהבות, פשוט הרגשתי חובה לעדכן אתכן...
נשיקות והמון אהבה!
יורז טרולי :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה