יום שני, 6 ביוני 2011

נעלי סוכריה


* זה שם של ספר, ההמשך של "שוקולד" שאותו האמת שלא קראתי, אבל "נעלי סוכרייה" זה ספר מדהים מדהים!!!
הבטחתי והבטחתי והנה זה בא, פוסט הנעליים המיוחל!!!! האמת היא שקניית נעליים היא אחת המספקות. ואומרת לכן את זה מישהי ששנים לא הבינה את ההתלהבות והיום חולמת על נעליים בלילות(זאת לא מטאפורה). הסוד הוא לדעת לקנות נעליים! ברגע שיודעים לקנות נעליים זאת אחת הרכישות המספקות. תהליך הקנייה יכול להיות מייגע במיוחד גם כשיודעים מה רוצים. קניית נעליים זה לא קל, אבל צריך לדעת מה מחפשים ואיפה לחפש בדיוק. אני אתרכז בנעלי קיץ אבל אותם חוקים תקפים גם לחורף.

הפעם נדבר על נשים:
 רשימת המאסט שלי היא כזאת: א. נעלי עקב קלאסיות שחורות(פאמפס) עם עקב שנוח לכן מספיק.
ב. נעלי יום נוחות - זוג בשחור וזוג בחום ואם אתן מתעקשות אז זוג בניוד/לבן.
ג. נעליים בצבע בלתי נשכח. מבחינתי, כל אישה צריכה נעלי סוכרייה - נעלי עקב אדומות. אבל סגול,זהב,ירוק,צהוב - ישיגו אפקט דומה - "הקפצה" של הופעה משעממת ושחורה או קונטרסטית.
ד. נעליים מטורפות לחלוטין שאפשר ללבוש עם מספר הופעות מוגבל ביותר.

חוקי אצבע:

1. חשבתי שזה מובן מאליו פעם, אבל ראיתי נשים שעושות את ההיפך אז אני רואה צורך לציין את זה : נעליים מודדים על שתי הרגליים. ואם מתלבטים על מידה אז מודדים רגל אחת עם מידה כזו ורגל שניה עם מידה אחרת ואז ביחד, את שתיהן.

2. נעליים קונים אך ורק אם הן נוחות לכן! או דיי נוחות. אני לא מדברת על טבע נאות! יש לי נעליים מסויימות שהן פחות נוחות מאחרות, אותן אני נועלת ליציאות שבהן אני הולכת מהאוטו לפאב ובחזרה בלבד. הן מה שנקרא "נעלי ישיבה". במסיבות לעולם לא תראו אותי בנעליים כאלו(עקבי 12 ס"מ ומעלה). אתן צריכות לדעת עד כמה אתן מוכנות לסבול חוסר נוחות ומתי חוסר הנוחות הופך לסבל. נעליים, ובמיוחד נעלי עקב, זה סקסי, נשי, מרשים! אבל אין משהו יותר מכוער מבחורה שצולעת על עקבים שלא נוחים לה(או שהם באיכות כזו גרועה שהם עקומים).

3. נוחות לא נמדדת ב 5 שניות. תעשי צעידות בחנות, תסתכלי על דגמים אחרים כשהנעליים עליך, זה חשוב.

4.  נוחות לא תמיד תלויה בגובה העקב. היא תלויה באימום (הבובת דיגום של כף רגל שעליה יוצרים את הנעל), בחומרים של הגפה, בחומרים של העקב ובסוג העקב. למשל, עקבי וודג' יהיו נוחים יותר מנעלי עקב. עקבי רוקי עלולים להיות לא נוחים בדיוק כמו נעלי עקב... או שלמשל אצלי לא משהו מה גובה העקב אלא השיפוע ואם יש או אין פלטפורמה(תמונות בסוף).

5. אם את לא יודעת ללכת על עקבים יש לך כמה אופציות מאוד פשוטות: הראשונה היא לא ללכת עליהם, בחיים. השנייה היא ללמוד ללכת עליהם בבית (ממליצה בחום להתחיל מוודג') לפני שאת מביכה את עצמך ברחוב. פה נגמרות לך האופציות.

6. עקבים לדעתי הם מאסט בכל ארון. אין דבר כזה "לא יכולה ללכת על עקבים" יש נשים שלא מוצאות את העקבים שנכונים להן. עקבים לא חייבים להיות גבוהים בטירוף ודקיקים, ממש לא. יש כל כך הרבה אופציות, צריך לבחור את העקבים הנכונים!

7. עם זאת, אפשר להראות שיקית ואופנתית גם אם ביום יום את נמנעת לחלוטין מעקבים. אנחנו חיים בתקופה שבה הנעליים השטוחות מאוד באופנה ויש אופציות נהדרות של שטוחות סגורות ושל סנדלים שטוחים.

8. כסף ממש לא מראה על איכות גם פה! איכות זה עניין של חומרי גלם ובעיקר של אינדיווידואליות ומזל. יש לי חברה שנועלת הרבה את הנעליים של "רנואר" והיא מוכנה להישבע בנוחות שלהן. לי כואב רק למדוד אותן! אבל לשם ההשוואה, נעלי העקב הנוחות שלי מפלייפוט, שהן אורתופדיות, עלו לי 320 ש"ח. נעלי עקב של ניין ווסט בתחילת עונה עולות בערך 600 ואין מה להשוות בכלל מבחינת איכות ונוחות! הפלייפוט לוקחות בהליכה!

9. גובה העקבים לדעתי מסמל משהו. אי אפשר להתחמק מהעובדה שעקבים זה חפץ פאלי(כלומר עם קונוטציות לאיבר מין גברי) ועקבים ככל שהם יותר גבוהים הם יותר סקסיים... אני נחרדת מבנות שמגיעות לאוני על 12 ס"מ. גם לי יש נעלי זונות! אבל לעבודה וללימודים צריך לנעול עקבים שהם עד 8 ס"מ והם לא עקבי סיכה...
10. אם יש לך רגליים רחבות ושטוחות(פלטפוס, כמוני למשל) ככל שהשיפוע יהיה גדול יותר החלק שבו אמורה להיות הקשת בכף הרגל יהיה רחוק יותר מהסולייה וזה יגרום לכאבים בכל שאר כף הרגל. תחפשי נעליים עם שיפוע בינוני ואימום רחב, משהו שלא קל למצוא בנעליים שהן יפות. אם יש לך רגליים עבות ו"גזעיות" (רגליים, לא כף רגל) כדאי להימנע מסנדלים או נעלי עקב שיש להם רצועה שמקיפה את הקרסול. לרוב זה מוסיף קו של רוחב ומרחיב את הרגליים עוד יותר. האלטנטיבות הן: מפתח כמו של פאפמס,סירה ופיפ טואו - שאין רצועה. או נעליים שיש להן רצועה שעוברת ממש קצת מתחת לקרסול וכך זה עובד יותר טוב.

11. החלק של העקב צריך להיות עשוי מחומר גמיש באופן יחסי שהרגל יכולה "לשקוע" בתוכו כשהולכים ולא להזדעזע מה"מכה". למשל: שעם, גומי/פלסטיק רך הם חומרים מצויינים לעשות מהם עקב, אבל עקב עץ או פלסטיק קשיח יכאב לכן מאוד.
12. לרוב העקב והגפה מודבקים, כשאת קונה נעליים שימי לב שהחלקים האלו דבוקים היטב וגם שאין דבק שלכלך את הגפה או העקב. לרוב הנעליים יש תפרים איפשהו, שימי לב שהתפרים אינם פרומים ושימי לב איפה נקודות החיבור, הן אמורות להיות בחלקים יותר נסתרים של הנעל (למשל באזור שמעל העקב מאחור או בצד הפנימי, לא בצד החיצוני).
13. לא חסרות נעליים יפות ונוחות לכל מי שממש לא יכולה לסבול נעליים אחרות. בעיות ברגליים לאו דווקא מחייבות ללכת כל הזמן עם נעלי ספורט/ נעלי סבתות. יש היום את פלייפוט, קלארקס, ביוטיפיל, אוריג'נלס ועוד מיליון מותגים אחרים של נעלי נוחות אופנתיות. ודווקא אם יש לכם בעיות, רצוי לא לנעול כפכפים אלא נעליים בצורה כזו או אחרת חובקות הקרסול ובעצם "כופות" עליכן הליכה יציבה יותר.

14.לנעלי עקב בד"כ יש השפעה מאוד מסויימת על היציבה, אנחנו מזדקפות, הישבן והחזה בולטים יותר החוצה. ככה זה אמור להיות! זה מה שעקבים אמורים לעשות, ולכן אנחנו גם נראות רזות יותר על עקבים. אם יש לך גיבנת או אם את לא זקופה, תימנעי מעקבים, זה נראה נורא.
15. בבקקקקקקקקקקקקקקשששששששששששששששהההההההההההההההההה ממך! אל תגררי רגליים באופן כללי ובטח שלא נעליים עם עקבים!!! אני בכלל לא מצליחה להבין איך אנטומית אפשר לעשות את זה!!!! הרי חייבים להרים את כף הרגל מהרצפה כדי ללכת! 
16. האצבעות שלכן אמורות לשבת בתוך הנעליים כמו ששלי יושבות בתוך הנעליים!!! האצבעות לא אמורות לגלוש החוצה מקדימה או מהצדדים!!!

17. אני באופן אישי לא מאמינה במשפט "זה יתרחב" בנעליים, קונים נעליים בול, או לא קונים בכלל.
דוגמאות מארוני הפרטי:

אלו סנדליים יום יומיים, יש לי בשחור ובחום בהיר ואני שואפת לעוד זוג לבן. זה מה שנקרא עקבי וודג', התחתונות הן עם עקב שעם. העליונות 250 ש"ח מניין ווסט והתחתונות אותו מחיר מסכו עור.
זאת דוגמאה למפתח של נעל שלא חותך בקרסול ומחמיא לרגליים גזעיות. אין לי אותן יותר, אבל רכשתי אותן בחנות זולה בעיר, 180 ש"ח, שעם אמיתי ונוחות פחד הן היו!
נעלי עקב קלאסיות שחורות, הן אלמותיות ונוחות בטירוף, flyfoot, 320 ש"ח.
נעלי הסוכריה שלי הן אותן נעליים בצבע אדום מתחלף :)
ו"נעלי הזונות" שלי. כך אלכס מכנה אותם... אלו הן נעלי ישיבה. נעלי עקב מטורפות וסקסיות, הן 15 ס"מ ונוחות בגלל שהשיפוע לא כזה גדול, אלו הן נעלי עקב עם פלטפורמה שעבורי זה הכי נוח בעולם. העקב שלהן מעץ מה שכואב למוות. נעלתי אותן לחתונה של אחי ושרדתי עליהן 4 שעות לפני שעברתי לוודג'. גם פה, אין סגירה בקרסוליים מה שמאריך את הרגל. הן של ג'וזף, עלו לי 180 ש"ח בסוף עונה ב"טקרה".


נעלי הטירוף שלי! של אירגיולר צ'וייס, משופרא בסוף החורף האחרון, עלו לי 350 בערך, הן מדהימות! עקב עץ - פחות נוח. אבל מקדימה יש סולייה עבה מגומי אז יש "בולמי זעזועים" טובים יחסית. אבל יש שיפוע לא קטן ואין סגירה בקרסול.

עד כאן להיום!
נשיקות יקירות!
אשמח לקבל בקשות לפוסטים שהייתן רוצות לראות ואשמח לקבל תגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה