יום שלישי, 5 ביולי 2011

אהבתי פעם נערה במשקפיים


* אני יודעת שמשקפיים זה זכר! אבל שכותבים  500 פעמים את אותה מילה, זה תמיש מפלק הזכר והנקבה. במיוחד במילה כזאת מבלבלת!
משקפיים. הפחד הגדול של כל מתבגר ומתבגרת. סממן הגיקיות המובהק כנראה. בכל אופן, כשמדובר במשקפי ראיה.
אממה?
משקפיים יכולים להיות הפריט האופנתי הכי מדליק והכי מושך תשומת לב בכל ההופעה. במיוחד בשנים האחרונה כשגילו שגם גיק שיק הוא שיק כלשהו.
הפוסט הזה יפנה לשני המינים.



אני משקפופרית מגיל 12 בערך, והאמת שהייתי מהילדים שרצו מאוד משקפיים ושמחתי כשבאמת הייתי צריכה זוג. רק שזה לא הועיל למצב החברתי הרעוע בין כה שלי. המשקפיים הראשונים שלי היו מכוערים להחריד. גם אז היה באופנה מסגרות פלסטיק עבה, ונרכש זוג כזה רק שצורת העדשות היתה אלפטית, הצורה שאולי לא מחמיאה לאף אחד והצבע היה בורדו, מה שבעייתי לפעמים.. אחריהן הגיעו חצי המסגרת ממתכת פשוטות, אח"כ חצי מסגרת יפות שיש לי עד היום, ואז מסגרת ברגים - כלומר בלי מסגרת וכשקניתי את הנוכחיות החלטתי שאם כבר משקפיים, אז שיראו אותן ושיהיו הכי סקסיות שרק אפשר. הייתה לי תקופת עדשות, שפגעה לי בראייה כי הסתבר שזה לא בשביל העיניים הסופר יבשות שלי והיום אני יכולה לשים עדשות יומיות בלבד פעם ב...

כשבוחרים משקפי ראיה יש כמה גורמים שאמורים להשפיע על הבחירה:
1. התאמה של המסגרת, גודל העדשות וצורתן למבנה הפנים והעיניים. כשמדובר על משקפיים שמרכיבים כל יום, הם חייבים להיות מושלמים. כי הם ישארו איתכם תקופה לא קצרה והם יהיו איתכם יום יום. למשל: יש לי פנים רחבות, אז המסגרות שלי חייבות להיות רחבות, העדשות גם כן. העיניים שלי קצת מלוכסנות והצורה של העיניים משתקפת במסגרת שגם כן "מתלכסנת" בקצה.
2. התאמה של צבע המסגרת למלתחה. ללכת על שחור זו בד"כ בחירה בטוחה בעיקר כשמדובר במשקפיים מפלסטיק כי זה הלוק הקלאסי שלהם. כשיש מסגרת מתכת דקה אפשר להתפרע עם צבעים כי זה עדין יותר ועדיין אם כל המתלחה שלכם בגווני אדמה כדאי לא לבחור במשקפיים בסגול ניאוני. משקפיים בלי מסגרת כמובן מקלות על העניין.

3. מחיר. משקפיים יכולים להיות מאוד מאוד יקרים, לדעתי - בלי שום הצדקה. יש לי אח שקנה בסין מסגרות של ארמני ושות' ב 150 ש"ח כולל העדשות וגם אם זה זיוף, אז אפילו מוכרים בחנויות משקפיים לא עלו על זה והמשקפיים עצמם החזיקו שנים. אני קונה משקפיים בזול אבל לא בזול מידי ויש לי נטייה להחליף מסגרות כל שנתיים בערך כי מה לעשות - נמאס לך מהר ממשהו שאתה רואה כל יום.

4. איכות. אני באופן אישי חסרת צילינדר, יש לי רק קוצר ראייה, ויש לי מספר סביר ביחס למישהי שממושקפת כ"כ הרבה זמן, אז אני בוחרת בעדשות הכי פשוטות עם ציפוי נגד שריטות וציפוי אנטי רפלקס(חשוב מאוד בעיקר לנהגים).

5. אופנה. זה הדבר האחרון שאמור לעניין אתכם. אופנות משתנות ומשקפי ראייה קבועות זה משהו שרצוי לבחור לפי התאמה וטעם אישי ולא אופנה. יש אופנה משתנה גם במסגרות אבל יש דבר אחד שהוא דיי יציב בשנים האחרונות וזה מסגרות הפלסטיק. אני חושבת שזה הטרנד שתפס הכי טוב ונשאר איתנו שנים והוא תמיד בא והולך בצורות כאלו ואחרות. וזה בהחלט הטרנד האהוב עליי. גם חצאי מסגרות תמיד היו ויהיו באופנה.
6. כמו באיפור או בבגדים - אתם צריכים להרכיב את המשקפיים ולא המשקפיים אתכם. אם רואים קודם את המשקפיים ואח"כ אותכם - אז לא.
7. אם כבר איפור - יש מין שמועה שעם משקפיים רואים פחות את האיפור וצריך להתאפר יותר מודגש בעיניים. וול, אני מקבלת מחמאות על האיפור באותה מידה ודווקא בגלל שהמשקפיים שלי חזקות הרגשתי צורך בהתחלה להתאפר פחות כי גם ככה הן מושכות תשומת לב לעיניים היפות שלי. אין שום הגבלה באיפור. רק אם המשקפיים צבעוניות ואז - רצוי שהאיפור יתאים למשקפיים. הדבר היחיד שחשוב זה קונסילר טוב כי משקפיים "מטילות" צל על האזור הזה ועלולות להכהות את האזור.

לדעתי משקפיים עם מסגרת מורגשת הם משקפיים עם אופי. זה לא רק לא לנסות להסתיר את זה שיש לך משקפיים, זה ללבוש את העובדה הזאת. זה אקט מלא ביטחון עצמי וביטחון עצמי זה סקסי. אני מאמינה שגברים יותר מפחדים ממשקפיים מנשים  ולכן הם בוחרים לרוב בעדשות או משקפיים משמימות. בעייני משקפיים זה סקסי להחריד, גם על גברים, כשיודעים לבחור את הזוג הנכון. מרכיבי משקפיים ישר נראים יותר חכמים ומה לעשות, שכל זה משהו מאוד מאוד מושך בעייני.
כשאישה מרכיבה משקפיים שנכונים לה והם בעלי נוכחות היא נראית בעייני מאוד חזקה, יותר מרוחקת(אני אוהבת מאוד להראות לא נגישה, לא מציקים לי ככה) וכידוע - יש משהו מאוד סקסי באנשים שנראים בלתי מושגים. מה שכן, צריך גבר עם המון ביטחון עצמי בשביל להתחיל עם אישה שנראית ככה. כשהייתי יוצאת לפאבים בתור רווקה תמיד שמתי עדשות כי ידעתי על סמך ניסיון שאני נראית הרבה יותר "רצינית" עם משקפיים וזה מרחיק גברים.
וסוד אחד קטן: גם כשהמשקפיים בלי מסגרת, רואים אותם. זה לא באמת הופך אותם להרבה פחות מורגשות. איך אני יודעת? תשאלו כל בנאדם שעבר ממשקפיים ללא מסגרת למשקפיים עם מסגרת כמה אנשים שמו לב לשינוי. לא הרבה שמים לב, כי משקפיים זה משקפיים מבחינתם.
מותגים - ממש אבל ממש לא אכפת לי ממותגים. העיקר מבחינתי זה מה שכתבתי למעלה. אני יודעת שיש אנשים שהם חולי מותגים דווקא במשקפיים או שעונים כי אלו פריטים שמאוד מחצינים מעמד, גם אם אין לאדם את המעמד הזה. מעבר לזה יש מותגים שבעייני רוב העיצובים שלהם מכוערים להחריד במשקפי שמש למשל - גו'צי וארמאני. 
משקפי שמש - גם במשקפי שמש יש טרנדים, אבל יש דברים שנשארים אופנתיים כמעט תמיד: משקפי טייסים, משקפי "סנוביות" ענקיים ושטוחים, משקפי רייבאן - מסגרות פלסטיק. ולא, משקפי "זבוב" הן ממש לא באופנה. תתפלאו לדעת, אבל האופטימטריסט שלי דווקא אומר שמשקפיים זולות שקונים במקומות כמו קסטרו ושות' הן לאו דווקא גרועות ולא מגנות. 
המלצה - אופטיקת "אופק" בירושלים. זאת אופטיקה קטנה שנמצאת בצד שממול המשביר. יש שם משקפיים יקרות מאוד, בינוניות וזולות. אבל מה שהכי כיף שם זה האנשים המדהימים! שאול הנחמד, המוכרת שהיא פשוט אישה מדהימה ונחמדה בצורה יוצאת מין הכלל! מאז שקניתי שם כל פעם שיש לי זמן ואני בעיר אני סתם נכנסת להגיד שלום ומרעיפים עליי חום, אהבה ומתנות למשקפיים. פשוט אנשים מדהימים! מהחנויות הקטנות והאיכותיות של פעם. שם עשיתי את האחרונות שלי. היחס מדהים וגם שירות הלקוחות יוצא מין הכלל. כשעשיתי את שלי, יום אחרי שקיבלתי אותן אלכס דרך עליהן והן נשברו. הגעתי לשם ואפילו לא שאלו אותי מה קרה והזמינו לי מסגרת חדשה לחלוטין, למרות שזו רק היתה הידית.

ועכשיו, תמונות גבירותי ורבותיי, תמונות!(באדיבות גוגל)
משקפי ראייה:

מסגרת פלסטיק עבה, גברית, גדולה, מקסימה! יש משהו מאוד סקסי במשקפיים גבריים על אישה אבל בגלל שנמאס לי מהטרנד הזה(בתל אביב זה ממש בלתי נסבל, כל אישה שנייה) אז לא קניתי לעצמי כאלו. סגנון מאוד "רייבאן" שאגב, ממש לא מצדיקים 2000 ש"ח לחתיכת פלסטיק מבחינתי.


משקפי רטרו/גיקים לגברים. יש מאוד סקסי בגיק שיק על בחור חתיך. אם אתה באמת גיק, תשכח מזה.
משקפיים עם חצי מסגרת
מסגרת מלאה ממתכת, אני לא מתה על זה.
מסגרת פלסטיק יותר מלבנית ורחבה.
ויש את מסגרות הרטרו הנשיות, או הספרניות, שאני מתה עליהן וכמעט קניתי כזו בעצמי והחלטתי שזה לא חוקי שאני ארכיב כאלו ביום יום... אולי אם לא היו לי ציצים גדולים D: מה שכן, הן לא מתאימות לכל אחת. ממש ממש לא. בנות עם פנים עגולות נראות בהם מגוחכות.
ולכמה דברים כעורים במיוחד שאני חושבת שמי שהמציא אותם צריך להתאבד מרוב בושה:
עיגולידים. זה היה באופנה בקיץ שעבר, מחריד. ג'וני דפ מת עליהם ועם כל האהבה לג'וני, הוא צריך כמה שעות איתי בכל מה שנוגע למשקפיים.
חצי מסגרת הפוכה. פשוט WTF?!
ונעבור למשקפי שמש!
הדבר שאני הכי אוהבת זה רייבאן(את הסגנון) ומנומר! ואם אפשר ביחד, אז בכלל.

החלום: בטסי ג'ונסון. שחור, סגנן רייבאן, מנומר, זהב ולבבות בו זמנית. התעלפתי.
רייבאן קלאסיות
משקפי טייסים האהובים כל כך על ישראלים. אני מאוד אוהבת, על האנשים הנכונים ובצורה הנכונה. מעדיפה אותם בחום.
משקפי "סנוביות" ענקיות ושטוחות. אני מאוד אוהבת ולעולם לא יהיו לי כאלו כי אי אפשר לעשות אותן אופטיות.
ודברים שאני שונאת, או מגדירה כ"משקפי פרחות וערסים" ויש פה כמה אנשים שלובשים כאלו וירצו לרצוח אותי, אבל מה לעשות, אני לא אוהבת.

זזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז................זבוב. אתם נראים כמו זבובים!

אני פשוט לא אוהבת גו'צי וארמאני. ולא אוהבת שהמשקפיים נראים עשויים ממקשה אחת(אלכס, אני יודעת שאתה קורא את זה!).
אנשים יפים במשקפיים:

או ג'וני...לא הכי מחמיאות לו, אבל עוברות ושמישהי אחת תגיד שהוא לא סקסי אש עם משקפיים! אחת!

בראד, אולי האיש שהכי יפה לו בעולם משקפי טייסים והוא דבק בהם שנים:
טינה פיי, משקפיים מקסימות! אולי טיפ טיפה צרות לפנים שלה.
ו 3 חברות שלי שממש יודעות איך לבחור משקפיים:

נעלולה, במשקפיי הרטרו הכי יפות שראיתי כל החיים שלי!
גברת ליטל מינקין(בתמונה שבה אני בוגדת ועם עדשות)
וקסניה ברודקו(שהולכת לאפר אותי בחתונה!!!!!!!!111אואמג'י!!!ברייזדילה בהתהוות) שעד שפגשתי אותה חשבתי שלקנות משקפיים כשאין לך מספר זה הדבר הכי דבילי ביקום, ואז גיליתי שזה אקססורי לכל דבר וזה מדליק לחלוטין. במיוחד עליה. רחבות, מסגרת פלסטיק שחורה, כמו שאני אוהבת! שמנה לב לדרישת השלום מהחורף הירושלמי שנעלם מזמן...
וזה לא באמת פוסט שלי בלי תמונות שלי!

מסגרת קודמת, ברגים. היום כבר לא עושים אותן ככה, עושים ניטים וזה מעולה. מה שהיה מטריף זה שהברגים היו מתרופפים ואז הם תמיד נראו עקומים.
המסגרת הנוכחית שכולכן מכירות...
כשבחרתי את המשקפיים שלי מדדתי עוד 2 מסגרות מדהימות!

מתכת צבעוניות, הכי יפות בעולם! רק שהצבע הזה מאוד מגביל.
משקפיים גבריים מדליקים. לא כזה רואים אבל הגוון שלהם היה ירוק-כחול-כסוף והן מנומרות.
משקפי השמש הראשונים שלי. גילוי נאות: לא היה לי זוג עד גיל 19. חשבתי שזה סנובי ומכוער ואז הבנתי שזה צורך.
הן מאירוקה ועלו לי 600, לא רע לאופטיות. הן לא מדהימות בכלל והיחס שקיבלתי באירוקה גרם לזה שאני לא אחזור לשם לעולם.

הנוכחיות שלי. הדבר הכי טוב שיצא מאופטיקה הלפרין. מהעונה שעברה, אני מאוהבת בהן קשות ומקווה שהן יחזיקו כל החיים, אדום ומנומר זה שילוב מחץ.

וגם את אלכס הדבקתי בקדחת המשקפיים בסוף:

ויש לי תמונה אחרונה לא קשורה בעליל שאני מקדישה לאנונימית שהגיבה לפוסט הקודם ואמרה שהיא מתבאסת שהיא בים עם חברות שלה והן רזות יותר ואז התמונות בפייסבוק מביכות אותה מאוד. כל מה שיש לי להגיד על התמונה הזאת זה:
 Beauty comes in all kind of sizes, shapes and colors! :)

מקווה שנהנתן מהפוסט ולמדתן משהו!
נשיקות עד הפעם הבאה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה