יום שני, 5 בספטמבר 2011

המדריך המלא לקניות אונליין


"לקנות באינטרנט?! אבל איך את יודעת שזה מתאים לך?!"
המשפט הזה, מלווה בפרצוף חרדתי במיוחד עם גוון ירקרק, הוא המשפט שאני שומעת הכי הרבה בזמן האחרון כתגובה לרכישותיי ברשת.
בנוסף, קיבלתי כמה עשרות מסרים בזמן האחרון מקוראות שתהות לגבי ההזמנות שלי, אז החלטתי שאפילו שיש 5,000 מדריכים כאלו, כנראה שאתן רוצות מדריך כללי וטוב שאני כתבתי, מאיזשהי סיבה לא ברורה...




נתחיל מהדבר הפשוט ביותר - כדי להיות מסוגלים לקנות מוצרים באינטרנט צריך להפסיק לפחד להחליף מוצרים ולשלוח בחזרה. זה הבסיס... לא תמיד מה שקונים מתאים, אבל אם קונים מאתרים מוכרים וממוכרים טובים אז זאת ממש לא בעיה להחזיר והכסף יוחזר לכם במלואו. גם כשקונים בארץ דברים, הם לפעמים לא נראים לנו בבית ואנחנו מחליפים. זה בסדר גמור... אתם תשלמו קצת על המשלוח בחזרה ובכל זאת, זה יהיה זול יותר מאותו מוצר בארץ.

היו כמה גורמים שדחפו אותי להתחיל לקנות באינטרנט:
1. המבחר המאוד מאוד מוגבל שיש פה. גם מבחינת דגמים ועיצובים, שנראה שכולם מעתיקים מכולם וגם מבחינת מידות. עצוב לחשוב שבארץ אני קונה בד"כ את המידה הכי גדולה או מידה אחת פחות כשבאתרים מחו"ל אני באמצע הסקאלה בערך! נכון ש"לא קונים מידה" אבל למה לי להרגיש שמנה ופלאס סיז כשאני יכולה להרגיש נורמלית?
2. המחירים. המחירים בארץ הם פשוט אסטרונומיים בצורה שלא תיאמן. מגפיי האגס שלי עלו בארץ פי 2 וחצי מבחו"ל, שמלת כלה עולה בין 3000 ל 20000 להשכרה לערב אחד, שמלת הכלה שלי עלתה 720 ש"ח. החזיות שאני מזמינה נמכרות בארץ במחירים משולשים ולפעמים משושים. או כמו שאמא אומרת:"למה מי מת?!" 
3. השירות הגרוע. אני שונאת לקנות ברוב החנויות בישראל. המוכרות ברוב המקומות הן במקרה הטוב סתם פרחות לא מזיקות ובמקרה הרע הן כלבות מתנשאות. ותהיי בטוחה שאם משהו לא מסתדר את תצטרכי לעשות מלחמת עולם כדי לראות את הכסף שלך בחזרה, אם בכלל. למה להתעסק עם זה? חווית הקנייה באינטרנט מלווה בשקט נפשי אין סופי, תחלופת מיילים בלתי פוסקת שכוללת מצד המוכרים הרבה "dear friend" ו "thank you" ו "if you need anything let me know" אולי הם כולם כלבות פסיכופטיות במציאות, אבל אליי הם נחמדים בנט...
או במילה אחת: יאוש.
כמה דברים בסיסיים שצריך לעשות/לדעת:
1. לפתוח חשבון פייפאל. מה שקורה בפייפאל זה שזה בעצם "מאבטח" את כרטיס האשראי שלך. במקום שבכל אתר תכתבי את מספר כרטיס האשראי ותסתכני בכך שהם יחייבו יותר או פחות או שחלילה מישהו ישתמש בכרטיס, את משלמת דרך פייפאל, שרק להם יש את מספר כרטיס האשראי וגם אם חס וחלילה החשבון נפרץ וכסף נגנב מהחשבון פייאפל מחוייבים להחזיר את הכסף. בקיצור - זאת הדרך הבטוחה ביותר להעביר כספים בנט. כדאי שתדעו שכשמשלמים על פריט במט"ח (כלומר, ביורו למשל) הכסף  יורד ישירות מהחשבון ולא בסוף החודש.
2. לפתוח חשבון באיביי. זה מפליא אותי בכל פעם מחדש, אבל יש אנשים שלא יודעים מה זה. איביי זה אתר ענקי ובינלאומי שאפשר למכור ולקנות בה הכל. אבל ה-כל. יש בו הכל ובד"כ - בזול. באיביי אפשר בקלות להידפק ולכן יש כמה כללים פשוטים:

א. איביי הוא אתר שמאוד הולך לקראת הלקוחות ולכן כל אדם שקונה משהו יכול אח"כ לדרג את המוכר שהוא קנה ממנו ע"י החזרת משוב. יש משוב חיובי, נייטרלי ושלילי. בתוך המשוב הלקוחות עונים גם על מהירות המשלוח, אמינות התיאור והתקשורת עם המוכר. הדירוגים האלו משוכללים וההמלצה היא לא לקנות ממוכר שיש לו פחות מ 99% פידבק חיובי(אם זה מוכר וותיק זה יהיה מצויין בצד ימין של הפריט עם תגית צהובה שכתוב בה top rated seller). ובכ זאת, אפשר לקנות ממוכרים שאין להם רק 99% רק רצוי להסתכל על הפידבקים השליליים ולראות על מה הפידבק השלילי, סחורה זולה מושכת קהל בעייתי לפעמים ולכן יותר פידבקים שליליים או נייטרלים.
ב. תסתכלו גם כמה פריטים כאלו אותו מוכר כבר מכר ובכלל כמה זמן הוא מוכר באיביי. כי אם מכרתי 3 פריטים וכולם נתנו פידבק חיובי, יהיה לי 100% פידבק חיובי. אבל זה שהייתי בסדר עם 3 לקוחות, לא אומר שהכל יהיה בסדר גם איתכם.
ג. רצוי מאוד לעולם לא לקנות פריט ממוכר שלא מאפשר החזרה וזיכוי, מהסיבות הברורות.
ד. לבדוק טוב טוב אם המוכר שולח לישראל לפני שאתן קונות משהו ומשלמות עליו.
ה. קניתן והפריט לא התאים או לא משקף את התמונה? לא לרשום ישר פידבק שלילי, זה מעשה דיי קיצוני באיביי. קודם כל תפנו למוכר ותנסו לסדר איתו את העניינים. רק אם הדברים לא מסתדרים כשמדברים איתו אפשר לתת פידבק שלילי.
ו. באיביי יש שתי דרכים לקנות מוצר: buy it now כלומר קנייה מידית עם תשלום מיידי. ו Place a bid שזה בעצם מכירה פומבית.שתי הדרכים אפשריות רק מאוד רצוי לא להיסחף עם המכירות הפומביות כי מאוד רוצים פריט ואז להגיע לסכום היסטרי. השיטה היא לתת את המחיר העליון שאתם מוכנים לשלם על הפריט ולקוות שאתם תזכו. לא להיכנס לקרב....
3. בעניין המידות, זה ממש לא כזה מורכב! גם בחו"ל המידות לא תמיד אחידות. לכל אתר/מוכר יש טבלת מידות משלו בס"מ/אינטצ' וכל מה שצריך לעשות זה למדוד את עצמך ולקנות לפי המידה המתאימה. אם את מתלבטת בין "בול" לגדול יותר, עדיך גדול יותר כי להצר תמיד אפשר, להרחיב לא ממש...
4. טיפ בנושא הבגדים, זה מאוד קל לא לטעות כשאת פשוט מכירה את הגוף שלך ויודעת מה הגזרות שטובות לך. אני למשל תמיד מזמינה שמלות שצמודות בחזה ורחבות באגן כיוון שהחזה והמותניים שלי צרים באופן משמעותי מהאגן. גם במידות של חו"ל אני 40-42 בחלק העליון ו 44-46 בחלק התחתון ואי לכך אני לא יכולה להזמין שמלות בגזרת עיפרון. מזמינים אגב שמלות לפי החלק הרחב ביותר בגוף ( לרוב חזה או אגן, לפעמים בטן) כי שוב, אם יש עודף בד בחזה או באגן יהיה קל להצר. להרחיב - בלתי אפשר.
5. נעליים זה סיפור בפני עצמו. אני נוטה להאמין שיש נשים שיכולות ללכת בכל נעל והכל נוח להן ולכן הן יכולות להזמין כל נעל בקלילות. אבל יש נשים כמוני - שלא הכל נוח לי, יש לי קצת בעיות ברגליים ולנשים כמוני כדאי להזמין דגמים שהן מכירות או שהן מדדו כאן בארץ.
עוד כמה אתרים מומלצים מאוד:
 http://www.asos.com/?hrd=1  אסוס הוא אתר בריטי וירטואלי לחלוטין, כלומר אין להם חנויות בכלל. המון בנות שמזמינות משם הרבה ואוהבות מאוד את האתר, אני לא כל כך. מה ששייך למותג הבית שלהם נראה מזעזע באיכותו והרוב יקר מאוד עבורי גם בסיילים.
www.brastop.com זה האתר שממנו אני מזמינה חזיות. גם כן בריטי, מקאפ D ומעלה. החזיות הגיעו מהר מאוד והמידות התאימו לי. יש באתר שלהם סרטונים נהדרים של curvy kate  שמראים איך חזיה אמורה לשבת ואיך חזיה לא אמורה לשבת והם דיי מדוייקים. יש להם גם תרשים  גזרות של חזיות (שיש אצלם ובכלל) ויש חוות דעת של קונות ליד מוצרים. אפשר תמיד להחזיר ולהזדכות על מוצרים שזה גם נהדר. אחד הדברים הכי כייפים באתר זה שרוב הדוגמניות הן לא רזות עם סיליקון, אלא בחורות שסביר שיהיה להן חזה מאוד גדול - מלאות.

יש עוד הרבה אתרים ששולחים לישראל, אני פשוט ממש לא מזמינה יותר מידי.
בגזרת הישראלים יש כמה אתרים בודדים שמרובם לא הייתי מזמינה יתוש נגוע במלריה:
בנושא איפור וטיפוח יש את  http://www.chica.co.il/ שמהם אפשר להזמין ואפשר לסמוך עליהם.
אני יודעת שלנעלי מרקו יש אתר מקוון אבל לא ניסיתי, העיצובים שלהם ממש לא מדברים אליי.
לגבי סטייל ריבר - אני  מתרחקת משם כמו מאש. להזמנות משם לוקח שבוע - שבועיים להישלח שזה פשוט מגוחך בהתחשב בזה שבאותו זמן מגיעים אליי כבר פריטים מאנגליה ומסין. בהזמנה האחרונה כבר נשבר גב הגמל. הזמנתי נעליים ושמלה, רק שבועיים אחרי ההזמנה הודיעו לי שהנעליים חסרות במלאי ושתוך 48 שעות מההודעה יזכו אותי עליהן. ינעל העולם, למה לקח לכם שבועיים להודיע את זה?! שבועיים שהכסף שלי כבר אצלכם!! ולמה עוד 48 שעות עד הזיכוי?!?! כשאתן מזמינות משהו באתרים בחו"ל לרוב אם חסר במלאי פשוט אי אפשר להזמין! או שמזכים מיד, באותו יום. שלחתי להם תגובה נזעמת להודעה וקיבלתי טלפון מתחנחן ומתנצל שלא עזר לי במאום. "אנחנו אתר גדול, זה לוקח זמן" סליחה? ברהסטופ הרבה הרבה הרבה יותר גדול מכם! תעסיקו יותר עובדים קיבינימאט!
השמלה הגיעה בסופו של דבר והגיעה פגומה(תפר פרום) ובגלל שאני לא עצלנית תיקנתי בעצמי, אבל זו בהחלט ההזמנה האחרונה שלי מהם.
עולם הקניות באינטרנט הוא עולם מלא ושונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים אליו.
אם אתם לא בזבזנים היסטריים - זה יחסוך לכם המון כסף. אם אתם כן - תיזהרו, כי זה ממכר והרבה יותר קל לבזבז כשהכל במרחק של קליק אחד ממך. אני פחדתי מאוד מאוד להתחיל עם זה כי זה ממכר, אבל הקניות שלי בארץ הצטמצמו דרסטית מאז איביי אז לא חסכתי ולא ביזבזתי יותר, עם זאת, הקניות של אלכס התגברו לדעתי. כי הוא חולה גאדג'טים וזה כל כך זמין ויותר זול שזה היה צפוי.
בעצם הדבר היחיד שעדיין לא קניתי אונליין (ועם המצב הנוכחי בארץ, זה כנראה יקרה בקרוב) זה מכנסיים.
ועכשיו, אזכיר לכן כמה דברים שקניתי אונליין ואשלים כמה חובות...
הרכישה הראשונה, אגס. הנעליים הכי מחממות והכי נוחות בעולם וכולכןןןןןןןןןןן יכולות לקפוץ לי. הן עלו לי 600 ש"ח אחרי משלוח. הדגם בארץ עלה משהו כמו 1600 ש"ח או יותר ולא נשאר ממנו בסוף העונה.
ואחריהן ההתמכרות הקשה לחנות Sirens and Starlets שבעקבותי חצי מהמדינה בערך קנתה את אותן שמלות. הן עלו לי בין 190 ל 240 ש"ח האחת, כולל משלוח!!! השמלות של נעמה בצלאל הן בגזרה מאוד דומה רק הרבה פחות מדוייקות והן עולות 700-900 ש"ח. (איפה "יוסף" שאמר שאני נראית בהן כמו חבית? אם ככה חביות נראות, אז טוב לי להראות כמו חבית, תודה.)
הרכישה האחרונה שלי היא כמובן שמלת הכלה שאתן לא הולכות לראות תמונות שלה אבל אני אשים תמונות של שמלות אחרות שנפשי חשקה בהן... שמלות כלה באייבי עולות בממוצע 200$ ורובן של חנויות סיניות. הן נתפרות לפי המידות המדוייקות שאת מוסרת, את בוחרת צבע מתוך סקאלת צבעים גדולה, יש קשר הדוק עם המוכר כל הזמן ולוקח להם 4-6 שבועות לתפור אותן. שלי הגיעה מרגע הסיום תוך שבוע עד לפתח הבית עם שליח של פדקס. יש שמלות יותר יקרות וממותגות מאוד אבל גם היקרות שבהן לא מגיעות למחירים של הארץ. דוגמאות: (כן אני אוהבת תחרה, כן גם בשלי יש ותהיה גם בשמלת הריקודים)
את סט הלנז'ריי האחרון שקיבלתי הראתי לכן, אלו שני החדשים שהזמנתי ואני מחכה להם בקוצר רוח. שני הסטים + תחתונים של הסט הקודם עלו לי 52 פאונד, שזה דיי בחינם:
עד פה הזמנות מהנט ומכאן השלמת חובות:

זוכרות את התיק הזה שקניתי מרנואר?


אז הוא היה מהמם ומתוק, אבל החלקים המתכתיים שהיו אמורים להחזיק את התיק בסוף הרצועות פשוט נפתחו כל הזמן, אז הלכתי והחלפתי לתיק הזה:
זוכרות את הגיפט קארד שקיבלתי לקסטרו מההורים של אלכס ליום ההולדת? אז נורא רציתי לממש אותם על ג'ינס, אבל הגעתי לקסטרו וחשכו עייני. עלו עליי 42 או 44 אבל הגזרות היו נמוכות מידי עבורי (מתחת לפופיק זה נמוך עבורי)  אז וויתרתי והחלטתי שאם אני לא אקנה שמלה, אני כנראה לא אקנה בו כלום ושלא נורא ש260 זה יקר להחריד, זאת מתנה! זה לא הכסף שלי... (ב 40 הנותרים אני אקנה מתישו עגילים או משהו כזה...)
לבשתי אותה בשבת עם עגילים שהזמנתי במיוחד מאיזו מעצבת שהיתה בפורום של האוני', צמיד של נטע לבנה וחגורה ב 15 ש"ח מאיזו חנות עלומת שם בי-ם. או לדבריה של אחותי:"רק את יכולה לשלב משהו יקר עד כאב עם משהו זול כל כך וזה יראה כל כך,אבל כל כך טוב בסוף"

(יוסף, 3 כוכביות או בקיצור - הבת כלבה הסטוקרית שממשיכה לקרוא בבלוג שלי באובססיביות ולהגיב על הטעם הרע שלי: תזדייני לי כבר מהבלוג!!!! כן, יש לי שיערות על הידיים. כי יש גבול לקורבנות האופנה! אני לא אוריד שיער מהידיים שלי או משום מקום בשביל אף אחד שהוא לא אני)
השמלה המיוחלת מסטייל ריבר הגיעה בסוף, קצת אחרי שהנשמה שלי יצאה. העין השלישית, 90 ש"ח. מקסימה.
המלצת OFF קטנות: כולן יודעות שאני משתמשת כדי לסדר את השיער שלי בממוס של ג'ון פרידה ובגלייז של אינדולה. אז היה מחסור בגלייז לתקופה ועל הג'ון פרידה לא היו מבצעים (פאקינג 70 ש"ח ל 170 גרם) אז הגעתי לחיים מיואשת והוא המליץ לי על גלייז של "אפקט" שאני לא זוכרת כמה עולה ועל המוס של פול מיטשל שעלה לי 130 או 120 ל 479 גרם(!) ושניהם פשוטים מצויינים! אותן תוצאות של הגלייז והמוס הקודמים שלי. אני ממליצה בחום! את שניהם אפשר להשיג אצל חיים ואני לא יודעת איפה עוד.
דיס המלצת OFF: אופטיקה הלפרין
משקפי השמש המדהימות שלי נעלמו להן(לדעתי, נגנבו. ואידיוט הגנב, כי הן אופטיות) ונאלצתי לקנות חדשות. לא מצאתי בשום מקום משהו יפה וזול רק שם. אמרו לי שהן יגיעו תוך 14 ימי עבודה בסניף בבית שמש וביקשתי שיגיעו כבר לירושלים כי אני אהיה שם. כשעברו 20 יום התקשרתי, עדיין לא הגיעו. כשעברו 22 יום התקשרתי שוב ואמרו שעדיין לא הגיעו אז ביקשתי שלא יעבירו לירושלים כי אני כבר אגיע לשם בימים הקרובים. ביום שישי אני מגיעה לסניף בית שמש, לא מוצאים אותן. בסוף מסתבר שהן נשלחו לירושלים ופשוט לא אמרו לי את זה... פשוט צרחתי על חבורת המטומטמות שם כמו משוגעת מרוב עצבים. ואם לא הייתי מיואשת, הייתי מבטלת את העסקה. מה שבטוח זה שבפעם הבאה אני אשלם פי 2 באופטיקה שלי ולא אקנה שם.
אני מקווה שנהנתן מהפוסט ושהוא יעזור לכן עם רכישות באינטרנט, אתן תמיד מוזמנות "להציק" לי. תגיבו, תירשמו לעידכונים ותבקשו מה שבא לכן לקרוא עליו.
זה הזמן להודות לאימהותיי הרוחניות בכל הנוגע לקניות בנט: מרים קלסון (ניו קיטי קט כאן בצד), מיכל הלפרין (מדריך חזיות אצל נעלולה) ובלאק יוניקורן(תמיכה נפשית ועצות לרכישת חזיות).
נשיקות :)
נ.ב
שמלת הכלה שלי פשוט מדהימה!!! היו איתה כמה אישיוז והמוכר היה נחמד ופיצה אותי. וסגרנו אולם :) בלילות קסומים :) ואמא תופרת לי את שמלת הריקודים :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה