יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

מי מפחדת מלבן? :)


כפי שאפשר להבין, הפוסט הזה יוקדש לצבע הלבן ולגוונים הבהירים שבסקאלת הצבעים. כמובן שזה בין היתר בהשראת החגים - אני חושבת שזה קטע דתי, אבל אצלנו חגים ובעיקר ראש השנה ופסח(כמובן שגם בשבועות)לובשים לבן, כיוון שהוא מסמל טוהר והתחלות חדשות והאמת שזו מסורת שאני מאמצת באהבה גדולה!
עם השנים גיליתי שהרבה נשים פוחדות מבגדים לבנים פחד מוות ולא מזמן נתקלתי בהודעה בפורום אופנה מלאה על הרצאה שהעבירה סטייליסטית לקבוצת נשים ובין יתר הדברים המזעזעים שהיא אמרה היא אסרה לחלוטין את הצבע הלבן...




האמת שיש לי אובססיה קלה ללהן ותמיד הייתה לי. תמיד חלמתי שתהיה לי שמלת שבועות לבנה, כזו כפרית, עם חצאית קלוש, כתפיים חשופות, כיווצים מתחת לחזה וסרט שנקשר בפפיון בגב. שמלת שבועות כזו שאפשר להסתובב איתה בשדות הצהובים ולהתגלגל על החיטה עם בחור חתיך בג'ינס כחול כשהיא מטפסת למעלה...

אבל אובססיית הלבן הזו נשארה הרבה מאוד זמן בתור חלום רחוק. זה לא סוד שהייתי פעם יותר שמנה ממה שאני היום וצבעים זה משהו שנכנס למלתחה שלי רק אחרי שירדתי במשקל וזה משהו שמאוד מאוד מצער אותי. לבשתי כמעט רק שחור עד גיל 19-20. גם כי הייתי פריקית קשוחה ובעיקר כי הייתי שמנה והחזקתי נואשות במחשבה ש"ששחור מרזה". וזה לא בדיוק שקר, זאת אשלייה אופטית נהדרת. בגלל שצבע הבד הוא שחור לא רואים את ההצללות שנהיות בגלל קימורים וקפלים ולכן שחור באמת נותן אשליה שאנשים הם רזים יותר - כשהם לא כאלו שמנים בין כה. כשאת שוקלת 95 קילו, שחור זה לא מה שיגרום לך להרות רזה יותר. עליי.
ועם כל הכבוד לרזון, להראות טוב לא קשור בכלל אליו!
מראה טוב קשור לתספורת נכונה, איפור מוקפד(גם אם קל מאוד), בגדים יפים, איכותיים ונקיים שמחמיאים למבנה הגוף שלך, משקפים את הטעם האישי שלך ומתאימים למקום שאליו את הולכת. ומחמיאים זה ממש לא שווה ערך למרזים... סקיני ג'ינס יכול להחמיא למלאות, וזה רחוק מלגרום לנו להראות רזות (וכל מי שחושב שזה לא מחמיא מוזמן לקפוץ לי. תודה ושלום. )
האמנתי בכל ליבי ששחור מרזה אותי. וככשאלו אותי על השחור שלי אמרתי שאני פשוט אוהבת שחור, שזה צבע אלגנטי שמתאים להכל ושאני אוהבת אותו ואיפשהו בשלב מסויים האמנתי לשקרים שלי. היום כשאני מסתכלת על תמונות אני יודעת שהשחור הזה לא עשה אותי רזה יותר. הייתי עוד שמנה פחדנית שהתחבאה מאחורי השחור ולא, זה לא מנע ממני לעשות טעויות ענקיות בלבוש.
עכשיו לפני שאתן צורחות "חמס!חמס! בטח שאת לובשת בהיר, את כושית!" אני אגיד שנכון, לכהות עור ולשזופות אולי קל יותר לגרום לגוונים בהירים לעבוד עליהן אבל זה לא אומר שבהירות עור לא יכולות ללבוש גוונים בהירים וזה יכול להיות בעוכרן של נשים כהות כי בגדים לבנים וצמודים מידי על בחורות כאלו נראה זנותי בשבריר שניה. אז כמה הצעות לגבי לבן וגווניו שיוכלו לעזור לכן לבחור בגדים בהירים בלי להתבלבל:
1. יש המון גוונים בהירים בעולם. אתן ממש לא חייבות ללבוש לבן צחור ומסנוור. למעשה אני חושבת שלבן אמיתי מחמיא יותר לבהירות עור מאשר לכהות, כי על כהות זה פשוט מסנוור בטירוף בגלל הניגוד החריף. אפילו שמלת הכלה שלי היא לא לבנה ממש... וגם מהאספקט הפרקטי - בגדים לבנים תמיד מאבדים מהלובן והבוהק שלהם וזה מציק לי. יש גוונים בהירים עם נגיעות קלות של אפרסק, ורוד וזהב. יש קרם, שמנת, ושנהבים עמוקים ומדהימים, כל מה שאתן צריכות לעשות זה לא לפחד למדוד בגדים בגוונים בהירים עד שתמצאו את הגוונים שעובדים יותר טוב עבורכן.

2. אני באופן אישי מאוד מחבבת את המראה החיוור שגוונים בהירים יכולים ליצור על בחורות לבנות. לבחורות לבנות עם שיער כהה או אדמוני יהיה קל יותר כי הצבע ממסגר את הפנים ונותן צבע. לבחורות לבנות מאוד עם שיער בהיר יהיה יותר קשה, במיוחד אם בניגוד אליי הן לא מחבבות את המראה הבהיר.

3. גוונים בהירים, כמו שחור וכמו צבעי היסוד יכולים להשתדרג/להתמגנב/ פשוט להפוך לפחות חיוורים ואנימיים אם זורקים לתוכם צבע. שחור ולבן זה שילוב קלאסי, אבל לבן צחור וגוונים בהירים אפשר "להקפיץ" עם כמעט כל צבע שעולה בדעתכן. אני אוהבת אדום אבל גם ירוק, סגול, וורוד יעשו את העבודה. שילובים יותר רגועים ובהירים זה לשלב גוונים של חום בהיר, קאמל וניוד.

4. אני כן ממליצה לבהירות שביניכן לדאוג לאיפור טוב ומודגש כשאתן לובשות צבעים בהירים כדי שלא תעלמו לחלוטין. עיניים מודגשות במעושן כבד יוצרות ניגוד מדהים עם בגדים בהירים וכך גם שפתון אדום והכי חשוב - לא לשכוח סומק חי ועמיד. דווקא לכהות העור הייתי ממליצה על איפור יותר טבעי וגלאמור.

5. טוטאל לוק לבן לא עובד לאף אחת. אף אחת. כשאני מדברת על טוטואל לוק אני מדברת על נעליים, אקססוריז ובגדים. רק בגדים בלבן זה נהדר. בעצם טוטאל לוק בצבע אחד לא עובד באף צבע.

6. אפשר להשתמש רק בפריט אחד לבן - כלומר טופ או בוטם. בגלל שלבן משקף את המימדים האמיתיים שלנו אפשר להשתמש בו בשביל לאזן. לי למשל יש אגן רחב ולכן מומלץ לי צבעים בהירים בחלק העליון וכהים בחלק התחתון. לנשים הפוכות, מומלץ לעשות בדיוק ההיפך (לא שזה מונע ממני לתפור חצאית פעמון לבנה...). מכנסיים לבנים זה חלום עבורי, ואחד שכנראה שלא יתגשם. עבורי רכישת מכנסיים זה הדבר הכי קשה ובשביל מכנסיים לבנים צריך מכנסיים מושלמים, בגזרת בוטקאט או אפילו פדלפון אמיתי וצריך בד עבה וחובק אבל לא עבה מידי ובעיקר - שהוא ישב בול. אם אתן רזות או לא בעלות גוף בעייתי לכו על זה! מכנסיים לבנים זה מדליק!

7. עם צבעים בהירים חשוב מאוד להקפיד על גזרות ועל בדים איכותיים. קודם כל - אני חושבת שבאופן כללי כדאי שבגדים לבנים ובהירים לא יהיו צמודים על הגוף אלא fit ואפילו loose - כמו חצאיות קלוש, פעמונים, A ולא גזרת עפרון. עם לבן קל מאוד לראות כל פרט ופרט וכשזה צמוד זה עלול להראות זול מידי. תקפדנה על בדים איכותיים ויחסית עבים או עם בטנה, שלא יצמדו לגוף ושלא יהיו שקופים מידי. לי יש שמלה אחת שהיא בהירה, צמודה וקצרה ועד השבוע יצא שכמעט ולא לבשתי אותה כי ברגע שאני עולה גרם רואים את זה ואני מרגישה לא נוח בתוכה (בשבוע שעבר פשוט שמתי זין).

8. אם בכל זאת הבגד שקוף אפילו טיפה בבקשה תקפדנה על הלבשה תחתונה נכונה. ניוז פלאש - כשאת לובשות חזיה מנוקדת מתחת לחולצה לבנה - רואים.  וכשאתן לובשות לבן מתחת לבן רואים את חיתוך ה"לבן על לבן" ולכן כדאי ללבוש הלבשה תחתונה בצבע עור - ניוד. הבעיה בארץ היא שצבע העור בהלבשה תחתונה מתאים בעיקר לבהירות (הידעתן שבחו"ל יש הלבשה תחתונה בגוונים שונים של עור?) ההמלצות שלי: הלבשה תחתונה בהתאם לגוון ולתת הגוון של העור נעלמת גם כן מתחת ללבן. גיליתי שהלבשה תחתונה באפור, ירוק זית, שחור ואדום יכולים להיות בלתי נראים על כהות עור. אני לובשת אדום ובאלוהים, זה בלתי נראה.

9. אם ממש קשה לכן עם לבן או בהיר אפשר לבחור בשמלות פרחוניות/מנוקדות/מקושטות עם רקע לבן או בהיר.
10. גברים רבים מפחדים מצבעים בהירים(או צבעים בכלל, אבל על זה נדבר בפוסט הבא) ונוטים ללבוש רק גוונים כהים במחשבה שזה יותר אלגנטי ומכובד. כל החוקים שכתבתי למעלה חלים גם עליכם... תמצאו את הגוון הנכון. אין בעולם על חולצה לבנה יפה עם ג'ינס כהה ומוקסינים. ומכנסיים קצרים לבנים עם חולצת פולו וסניקרס זה הכי "אני בנופש ביאכטה/משחק גולף" וזה פשוט מדליק (למקומות הנכונים, כן?). אני פשוט מ-ת-ה על אלכס שהוא לובש חולצות לבנות. מ-ת-ה.
עבורי לבן זה צבע של חופש, קיץ, אור ואני חושבת שלרוב הנשים זה נותן אור לפנים ומדגיש את היופי האמיתי שלכן!
ברוח הפוסט יש תמונות של אאוטפיטים בהירים שלי, שניים מהשבוע שעבר וכל השאר צולמו במיוחד בשביל הפוסט(שלא תגידו שאני לא משקיעה בכן!).
אני אצל ההורים שלי כל ערב החג וברובו הייתי לבד לצערי ולכן התמונות צולמו בטיימר(כן, גיליתי את ההמצאה המדהימה הזאת ואני עפהההה על זה בדוגמנות עצמית וזה ממש כיף לי, לכן אני מחוייכת למוות בתמונות - אפילו רואים שיש לי רבע גומה) בזוויות משונות ולכן יש קצת עיוותים בפרופורציות שלי, אבל שיהיה. והתמונות מערב החג הן הזדמנות טובה להראות איך אורזים תיק עם בגדים, נעליים ואקססוריז שמספיקים לשבוע של גיוון ושימוש בכולם באאוטפיטים שונים.
אני מקווה שזה יתן לכן קצת השראה :)
זאת הזדמנות טובה להגיד שאני מפסיקה לכתוב מאיפה הבגדים, האקססוריז והנעליים שלי כשהם מעונות קודמות ואינם ברי השגה יותר או מה שנקרא בפלצנות "אוסף פרטי".
נתחיל משבוע שעבר:

הארדקור לבן! זאת השמלה שכמעט ולא לבשתי לאחרונה, כי רואים את השניים וחצי קילו שיושבים לי בבטן יופי, אבל נמאס לי להתחבא. זאת למשל שמלה שאני לא אלבש ביום יום, רק ליציאות. כי היא צמודה, בהירה וקצרה. שילבתי איתה לק אדום, קלאץ' נוצץ שחור, וודג' שחורות ואיפור מעושן זהוב שהתאים לתכשיטים.
לוק יומיומי, אדום ולבן כמו שאמרתי זה שילוב שאני מאוד אוהבת והשמלה מתרחבת ולא קצרה מידי. שמלה מהחנות הקבועה שלי באיביי של Hell Bunny שאמא שלי שיפצה למוות - הפעמון הוצר והיא קוצרה ב 10 ס"מ. אני עם אותו לק אדום. איפור שעשיתי עם פלטת טרו בלאד בזהוב-בורדו, שרשרת פנינים לא מעובדות שקיבלתי מאמא.

לוק יומיומי חצי לבן, אבל בהיר! השמלה הזאת היא באורך מושלם, אני מתוודה - אני לובשת מחטב קליל מתחתיה (יש לי מחטב אחד שהוא במידה יותר והוא לא בדיוק עושה משהו אלא נותן לי קצת ביטחון) היא באורך שמושלם עבורי ותשימו לב איזה קטע משעשע זה שעליי מחשופים סגורים עושים בדיוק את ההיפך ממה שספר החוקים אומר שהם יעשו - זה מקטין לי את החזה ולא מגדיל אותו. עם השמלה ענדתי תכשיטים זהובים עם אבני רובי ויהלומים והתאפרתי בגוונים של ורוד (ואיפה ההיא שאמרה שאין לשיער שלי נפח ואני צריכה להסתפר? סיי וואט?).
מכאן אנחנו עוברים לתלבושות חג!

השמלה מקסטרו, החגורה מ H & M - שני הפריטים האלו ברי השגה למיטב ידעתי. ענדתי סט של עגילים ושרשרת עם קריסטלים צהבהבים ונעלתי סנדלים חומות. התאפרתי באיפור ממש עדין וקל, בסיס, סומק כתמתם, ליפ באלם כתמתם, איילינר מטושטש ומסקרה.
השמלה הזו של נעמה בצלאל מהקיץ שעבר, אולי היא עוד קיימת בסייל... אותם סנדלים. עגילים בטורקיז, האיפור הוא צללית אחת ירוקה בהירה מטושטשת עם איילינר מדוייק ואותם סומק ובאלם מהתמונה הקודמת ומכאן והלאה הוא כמעט ולא משתנה. (שמנה לב לחזה שלי שהתכווץ ולרבע גומה!!!!)
ואז עשיתי משהו נועז, איבזרתי  את אותה שמלה באדום :) החגורה של נעמה בצלאל (היה עדיף חגורה בלי פפיון אבל אין לי עדיין, בקרוב!) והנעליים של פלייפוט שהם הוציאו שוב בקולקציית החורף, הן מדהימות ומוצלחות בטירוף!
אותו איבזור, שמלת איביי של H & R London והוספתי עיפרון שפתיים גלוסי אדמדם.
ושלא תגידו לרגע שזנחתי את כל מי שלא לובשת שמלות וחצאיות!
אחד הדברים המושלמים כפי שאמרתי זה ג'ינס כחול וחולצה לבנה ואם אפשר לצרף לזה עקבים אדומים אז בכלל P: הג'ינס של קסטרו מהעונה הנוכחית. עולה 260 ש"ח. החולצה הזאת היא אחת האהובות עליי, חבל שבגלל הזווית הנמוכה היא קצת התעוותה ולא רואים את התחרה והדייטילז והיא נראית קצת מוזר...התמונות האלו מוקדשות לכל מי שחלם לראות אותי עם סקיני ועקבים. אין ספק בכלל שזה הרבה יותר מחמיא מאגס, מעולם לא פיקפקתי בזה. רק שברוב ימות השנה כשקר לי מספיק כדי ללבוש ג'ינס קר לי מידי בשביל עקבים.
ואם ממממממממממש נמאס לכן מהלבן בשלב הזה, אפשר לשלוף את הLBD מהארון ולאבזר אותה באותם אביזרים (אתן מבינות למה נעליים וחגורה אדומה זה בערך פריט המאסט היחידי שקיים לדעתי?) אבל אין מה להגיד, שחור פשוט "מכבה אותי" ברגע.
עד פה ענייני לבן :)
אני מקווה שאהבתן את הפוסט! אני אשמח (בפעם המיליון:)) שתגיבו לי, תעשו לייק בפינה השמאלית למעלה, תשתפו בפייסבוק ותבקשו שאכתוב על מה שמעניין אותכן לקרוא, אני בכיף גדול מקבלות הצעות ובקשות ועד היום אני לא חושבת שהייתה בקשה שלא נענתי לה :)
נשיקות לכולכן, אני מאחלת לכן שנה טובה ומתוקה, שתגשימו את כל החלומות ותגעו בכוכבים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה