יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

אנחנו נראות טיפשות או נראות טיפשות?!


בזמן האחרון נדמה לי שכמה אנשים בתעשיית האופנה הישראלים חושבים שהשמנת יתר הופכת בחורות לטיפשות יותר. למרות שכידוע, שומן לא משפיע על תפקודי מוח.. מה שהוביל אותי למסקנה העגומה הזאת זה בחירת הדוגמניות למותגי הפלאס סיז בישראל או במחלקות פלאס סיז בסוכניות הדוגמניות. אני לא יודעת, אולי זה מושפע מכך שבישראל יש בעיה בתפיסה של איזו מידה היא באמת מידה גדולה. העובדה המזעזעת היא שהמידה הגדולה ביותר בחנות סטנדרטית היא 44 במקרה הטוב ו 42 במקרה הרע. לשם ההשוואה - המידה 42 הישראלית היא מידה 14 או 12 אמריקאית שהטווח בארה"ב מגיע ברוב החנויות ל 22 שזה בערך מידה 50.




אני חייבת להודות שמאז שאני מזמינה בגדים מהנט אני יודעת שגם בחו"ל אין אחידות בין מידות של מותגים שונים ולפעמים גם באותו מותג יש מידות שמשתנות מדגם לדגם - בדיוק כמו בישראל, אבל הטווח גדול מאוד. אם 14 צר לי, יש 16. וגם 18. בישראל אם מידה 44 לא עולה עליך את מיד מודרת לחנויות של מידות גדולות. אני בישראל נחשבת למידות ביניים, בסוף הסאלה של המידות בחנויות "רגילות". פה אני בחורה מלאה ובעייני קיצוניים אני אפילו שמנה. תמיד כשאני פוגשת חבר'ה מחו"ל הם לא מצליחים להבין איך זה יכול להיות, בארה"ב אני אפילו לא מלאה, אני במידה ממוצעת לחלוטין (אגב, 42 זאת מידה ממוצעת גם בישראל, רק שכאן בוחרים להתעלם מכל מי שמעל המומצע ולא מייצרים לאותן נשים בגדים).
ה"טרנד" הזה של דוגמניות רזות או דיי רזות לפלאס סיז התחיל מזמן ובהתחלה אני התעלמתי וחשבתי לעצמי "טוב נו אז הגזימו עם הפוטושופ קצת" אבל זה פשוט הולך ומחמיר ואני לא יכולה לסבול את זה יותר. אני גם לא יכולה לסבול את השקר שדוגמנית כזו או אחרת במידה 40 או 42. למה שקר? כי גם אם היא באמת מתהדרת במידה 42, מידה 42 על 1.80 זה לא מידה 42 על 1.65. בחורה במידה 42 בגובה 1.80 היא רזה לכל דבר!!! לא מאמינים? יש לי תמונות.
זה התחיל מהקטלוג של עונות שבקיץ שעבר רטשו את מרינה מקסימיליאן בלומין למוות והפכו אותה לממש ממש רזה. העניין הוא שהשנה לפני שהקטלוג יצא ראיתי וידאו שצילמו על הסט עם ממ"ב וגיליתי משהו מדהים, זה לא הפוטושופ, הבחורה פשוט רזה. היא גבוהה ולכן היא נראית בערך במידה 38.
הנה מרינה מרוטשת למוות בשנה שעברה:
והנה מרינה השנה, מאיזו זווית היא מלאה? שימו לב שברוב הקטלוג היא לובשת שקים שמגדילים אותה אבל בבגדים צמודים היא פשוט רזה.
הסיפור לא נגמר שם, זה המשיך עם וידאו על הסט של ML שבו הפרזנטורית שלהם, נועה תשבי, סירבה להגיד איזו מידה היא לובשת. שזה עניין תמוה במיוחד בעייני כי אם היא במידה גדולה היא אמורה להתגאות בזה לא? לדעתי היא לא אמרה מה המידה כי היא במידה 38. היא רזה בכל קנה מידה וגם בנאדם עיוור יראה שנועה תשבי רזה יותר היום ממה שהיא היתה בעבר. בכלל מצחיק אותי הקטע הזה שמראיינים את נועה תשבי לראיונות על הגוף שלה וכמה שהיא אוהבת את עצמה, מה יש לה לא לאהוב? היא בגובה 1.75 לפחות, היא בת 35 בערך(?) גם אם היא לובשת מידה 40 היא רזה!
בבקשה:  http://www.xnet.co.il/fashion/articles/0,14539,L-3085349,00.html ראיון וצילומים עם נועה שמתביישת לחשוף מידה שעוד בכותרת נכתב "אישה גדולה, מידה בריאה". פשוט קשה להאמין שזו אותה בחורה שצולמה פה:
ואחרי שעברתי על כל כך הרבה תמונות שלה ושל מרינה הגעתי למסקנה שפשוט מלבישים אותן בקטלוגים בצורה מסויימת כדי להשמין אותן קצת. זה לא ייאמן אבל זה בדיוק מה שעושים. כי בתמונות רגילות ובבגדים צמודים הן רזות מעבר לכל ספק ובקטלוגים הן לובשות שקים ונראות גדולות יותר. ואז ML הוסיפו חטא על פשע כשהם הוציאו את קולקציית "אמילי" לצעירות(הייתי, ראיתי, סמרטוטים במחירים מופקעים לטעמי למעט השמלה הירוקה) ובלי להתבלבל בכלל שכרו את תמרה אהרוני לדגמן להם, שלא התביישה ואמרה שהיא אכן במידה 40. מידה 40 על 1.75 + כרגיל. שאין שום דרך להפוך את זה למלאה.

ולקינוח כשהייתי עוד בדף של סוכנות מילק שמתגאה במחלקת הפלאס סיז שלהם בתוך אלבום דוגמניות הפלאס סיז הופיעה תמונה של דוגמנית פלאס סיז שוכבת על הצד כשהבטן שלה שטוחה לחלוטין והם טענו שהדוגמנית במידה 42. מיותר לציין שברגע שהגבתי על התמונה ואמרתי מה דעתי נמחקתי ונחסמתי מהדף כן? נורא בוגר מילק. נורא. את התמונות אתן יכולות לראות בעצמכן בעמוד של מילק.
אבל אולי זה לא צריך להפתיע אותי אם דוגמנית במחלקה הרגילה של מילק  נראית ככה:
מה שיותר מעניין זה שעכשיו חיפשתי אם יש להם תמונה ובחיפוש "מילק פלוס" בגוגל הגעתי לסוכנות בינלאומית בלונדון של דוגמניות שבין היתר יש להם מחלקת פלאז סיז. (מקוריים סוכנות מילק בארץ הא?) באתר של מילק הבריטי דוגמניות פלאס סיז מוגדרות כמעל מידה 12 כלומר מידה 40.
אגב, הנה פה למטה תמונות של דוגמניות הפלאס סיז של מילק הבריטי, גם הן רחוקות שנות אור מלהיות מלאות. הן פשוט לא מורעבות. ורוב חברותיי במידה 36-38 יסתכלו על התמונות האלו ויגידו - היי, אני נראית בדיוק ככה. והסיבה לזה היא שאתן באמת נראות ככה! כי אתן 36 על 1.65 והיחס הזה נשמר! יצא לי להלביש ברנואר תיירות מגרמניה והולנד, הבחורות האלו הן 1.80 בערך וכשאת כ"כ גבוהה, אין מנוס ממבנה גוף יחסית רחב בגלל העצמות הגדולות(שימו לב שדוגמניות מסלול על המסלול נראות תמיד מאוד מוזר, יש להן כתפיים ענקיות ביחס למותניים), ועדיין הן רזות לכל דבר. רזות מאוד. והן קנו בגדים במידה 42-44. וזה ישב עליהן טוב ומתאים! פרופורציות חברים, הכל תלוי בפרופורציות.
אם יש מישהו אחד שרואה את התמונות האלו ואומר:הן מלאות. הבעיה שלו היא הרבה יותר קשה ממה שהוא חושב.
4
אממה, זה לא מעיד כלום על תעשיית האופנה בגדול. כי דוגמניות הפלאס סיז המצליחות והגדולות בעולם הן בחורות באמת גדולות. בעולם הבינו מזמן שמידה 40 על 1.80 זה רזה, וזה לא מושך קונות במידה גדולה, זה מעליב אותנו. כשאני רואה בחורה במידה 42 כביכול שנראית חצי ממני זה לא גורם לי לשום הזדהות, זה מכעיס אותי שחושבים שאני מספיק מטומטמת כדי לקנות את זה. ולכן הדוגמניות המצליחות בעולם כיום מתהדרות במידה 44, 46 ויש הבדל בין דוגמניות המסלול לדוגמניות הקטלוגים שיכולות להיות גדולות עוד יותר ונמוכות יותר - מציאותיות יותר או ממוצעות יותר.
זה נכון שאם דוגמנית רגילה היא במידה 0 (30) אז דוגמנית במידה 40 היא פלאס סיז לעומתה, אבל היא לא פלאס סיז עבורי ועבור כל אישה גדולה אחרת! עבורנו זה פשוט מעליב ומכעיס. ולא, אני מצטערת אבל דוגמנית היא לא רק קולב. כבר מזמן זה לא עובד ככה. מעבר לזה שבישראל אסתי גינצבורג, בר רפאלי, מורן אטיאס ורוב הדוגמניות(אולי למעט גל עצמות) הן במידה38-36 שזה כולה 2 מידות מתחת ל 40! אז בטח שבחורה במידה כזאת לא נראית לנו מלאה אפילו לא בצחוק! שלא תגידו שאני מגזימה הנה אסתי ובר, הן באמת נראות למישהו פה רזות יותר מהבנות למעלה?!
מבחינתי דוגמנית הפלאס סיז האמיתית של ישראל היא ריי שגב. ריי מדגמנת לכמה מותגים,  בין היתר אלמביקה, הוני B, לבת של מיכל נגרין, יש לה בלוג ולאחרונה היא זכתה לכבוד ענקי - היא מופיעה בדף של ווג איטליה! לא ממש מעניין אותי אם ריי היא 42 או 44 אבל אובייסלי היא נראית דוגמנית פלאס סיז אמיתית! ולא צל חיוור של מה שהיא אמורה להיות. ובכלל, אני אוהבת את הדוגמניות שלי כמו בחו"ל - דוגמניות, כאלו שיכולות להיות אייקון אופנה. ולא שחקניות או פליטות ריאלטי שאמורות למשוך קונים אבל הן לא ממש דוגמניות.

טארה לין כיכבה פה מיליון פעמים והיא תככב עוד הרבה, דוגמנית פלאס סיז פשוט מדהימה, מידה 44, נראית כמו שצריך.
קריסטל רן לפני האנורקסיה :(
ודוגמניות מקטלוגים:
הפלאס סיז של אסוס
המדהימות של curvy kate
המדליקות של we love colors (חנות אינטרנטית מדליקה לגרביונים וטייצים בכל הצבעים)
היפייפיה של קיונה:
קצת גאווה ישראלית - אלו תמונות מהקטלוג של המותג Honey B  ששייך למעצבת צעירה וחדשה (ומהממת!) בשם ענבל מימרן שמציע בגדים ממידה 36 עד מידה 50 שזה שינוי מרענן והשקעה גדולה בשביל מותג קטן שרק נולד!

ולקינוח: דוגמניות פלאס סיז על המסלול בשבוע האופנה בסידני:
לסיכום אפשר לומר ששוב הפערים בין ישראל לעולם בנושא שקשור באופנה הם עצומים.
אני לא מצליחה להבין למה  דווקא בישראל, שהמידה המומצעת היא 40-42, שרוב הנשים מלאות ויש להן אגן ים תיכוני מצוי במיוחד התעשייה מתעקשת לקדש רזון ופשוט להתעלם במקרה הטוב ולפגוע במקרה הרע בפלח שוק כל כך גדול. גם ככה אין כאן כמעט חנויות שמיועדות לנשים מלאות ועל שמנות בכלל אין מה לדבר, החנויות הרגילות נמנעות בצורה שיטתית ממידה 44 ומעלה כי כנראה שמישהו חושב שהשמנה זאת מחלה מדבקת או כמו שהיטבה לתאר המנכלית של "ליה לונדון" - זה לא עושה להם טוב להיות מזוהים עם נשים שמנות.
אחת הידיעות האחרונות בתחום היתה על זה ש H & M הורידו מהמדפים את קולקציית BIB שמיועדת למידות גדולות והם לא מתכוונים להחזיר אותה. וזה בנוסף לעובדה שרוב המותגים שקיימים בארץ ובחו"ל פשוט לא מביאים לכאן מידות גדולות יותר. טריני וסוזאנה דיברו על זה כל כך הרבה פעמים בתוכנית והתאכזבו כל כך מהנושא הזה בישראל ועדיין התעשייה פשוט מתעלמת. אני באמת חושבת שהישועה תבוא מאנשים קטנים שמתחילים מותגים חדשים ויבואנים חדשים כי אין לי הסבר טוב לזה ש ML ועונות ממשיכים להתעלם בצורה שיטית מהדרישות של הקהל העצום הזה ומוסיפים חטא על פשע כשהם שוכרים דוגמניות קטנטנות או רגילות לדבר כזה.
אותי כלקוחה הם הפסידו. אני יכולה לקנות ב ML, באמילי ובעונות ואין לי שום סיבה לעשות את זה. לא כשהעיצובים נותרים זקנים ומכוערים ועוד יותר לא כשמתייחסים אלי כטיפשה ומעסיקים דוגמניות כאלו. יהיה לי הרבה יותר קל למצוא בגדים במידה שלי בחנויות האלו ואני מעדיפה לעבוד קשה יותר ולחפש יותר כדי להמנע מהחנויות האלו וכל מה שהן מייצגות כרגע.
ומבחינתי אם דוגמניות פלאס סיז נראות ככה אז עדיף שלא יהיו כאלו. כשדוגמנית למותג של מידות גדולות אומרת שהיא מידה 42 ונראית ככה זה יותר גרוע מבחינתי מדוגמנית רגילה שהיא כחושה מאוד. כי לפחות הדוגמנית הרגילה לא מנסה לייחס לעצמה אידיאולגיה שאמורה לחזק נשים ובמקום זה פוגעת בהן ומחלישה אותן עוד יותר.
כשהנושא הזה עלה לראשונה עם מרינה ואח"כ עלה שוב ושוב בהזדמנויות שונות בהתחלה כולם התנפלו על השמנות שהן ממורמרות ולא מרוצות מכלום ועושות ציד מכשפות לדוגמניות שלא אמורות להיות באמת שמנות. וגם אני חשבתי ככה. אבל ככל שהזמן עובר המצב פשוט הולך ומדרדר ולא רחוק היום שבו ישכרו דוגמניות רזות בשביל להציד בגדים במידות גדולות ואני פשוט מאוד מפחדת מזה מאוד.
אני רוצה לראות דוגמניות מלאות ושמנות וכן, זה יגרום לי לרצות להיכנס לחנויות ולקנות ואין לי ספק שכל אישה מלאה תרגיש הרבה יותר טוב עצמה עם פרזנטורית שנראית לה יותר קרובה אליה.
בפוסט הבא אני מבטיחה נושא פחות עגום :)
נ.ב
שרונה ראובני חטפה חום מזה ש H & M הורידו את המידות הגדולות מהמדפים ופתחה קבוצה בפייסבוק שאתן מוזמנות להצטרף אליה:  http://www.facebook.com/BigIsPowerful אם אתן זוכרות, גם אני פתחתי קבוצה וגם טלי גיאת וריי שגב פתחו קבוצה דומה ואני פשוט חושבת שחבל מאוד שבתחום הזה של בלוגריות אופנה במידות גדולות כל אחת פועלת עם עצמה כי אם היינו מאחדות כוחות היה לנו הרבה יותר כוח ביחד. אבל מה אני כבר יודעת...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה