יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

אופנה בחדר הכושר


היי לכולם, אז כן, מי שלא יודע - בין אלפי ההפרעות שלי מונחת לה שם הפרעת הכושר הגופני.
אתן יכולות לדפדף אחורה - כתבתי כמה וכמה פוסטים על דיאטות, הפרעות אכילה, דימוי גוף וכו'... אבל ככה בקצרה: התחלתי לעשות ספורט כדי להיות בריאה יותר לפני 4 שנים. עם הספורט הק"ג נשרו (בהתחשב בזה שבין כה אכלתי מאוד בריא) ופיתחתי התמכרות. אני מאוד אוהבת להתאמן! אני אוהבת בעיקר לעבוד על אופני כושר ואלפטיקל ועושה אימוני כוח בסיסיים מאוד כי אני לא אוהבת מראה שרירי ומכווץ ומעדיפה פילאטיס. כשיש לי זמן אני גם יכולה להגיע לחד"כ 6 פעמים בשבוע, לרוב - אין לי זמן וזה מסתכם ב 4-3 אימונים אירוביים ופילאטיס אחד. כשאני בבית מטעמי עצלנות או קור אני עושה זומבה (ענבר, אם את עוד כאן, תודה!).



אחד הדברים שתמיד הטרידו אותי זה מה שאנשים לובשים לחדר הכושר ובעקבות בקשה של קוראת, החלטתי להקדיש לזה פוסט.
הדבר הכי חשוב שמתאמנים זה נוחות. אבל נוחות היא לא סיבה ללבוש בגדים קרועים, קטנים או בלויים. גם פה, כמו לכל מקום שיוצאים אליו שיש בו בני אנוש ראוי לכבד את עצמכם ואותם ופשוט ללבוש משהו נורמלי. מה? הנה, כמה "חוקים" והצעות:

1. לרוב האנשים שמתאמנים באימוניים אירוביים מספיק אינטסיביים לעולם לא יהיה נוח בבגדים חמים מידי או רחבים מידי. לכן ללבוש מכנסי פוטר זה פשוט הזוי - זה כמו לרוץ עם שמיכת פוך עליך.

2. יש אנשים שנוח להם להתאמן עם בגדים מכותנה. אותי באופן אישי זה מגעיל לראות שבגד ספוג בזיעה ונדבק וההרגשה של זה היא בטח לא נעימה. לכן, אני לובשת טופים אך ורק מבדים מנדפי זיעה - "דרייפיט" ושות'.

3. זוכרות שאסור ללבוש טייץ? אז לא בחד"כ. לי ולרוב הנשים שאני מכירה (וגם לגברים) הכי נוח להתאמן בטייץ. התנועות הרבה יותר קלות עם בד צמוד או מי שיכולה להרשות לעצמה - מכנסיים קצרים וטופ. הייתה סיבה לכך שהיוונים והרומיים התאמנו בעירום, זה פחות מסורבל ויותר נוח. באיזה פורום שהערתי למישהי שלבשה טייץ בלי משהו שמכסה את המפשעה נבחו עליי ש"מה ההבדל מחד"כ?!" אז ההבדל הוא שבחד"כ זו הנורמה. זה מה שנוח, ככה כולן מתלבשות ולא צריך להשקיע יותר מידי(שוב, אבל לא להראות מוזנחים) ושכל הלבוש באופן כללי בחד"כ הוא מה לעשות - לא הדבר הכי יפה או מחמיא בעולם לאף אדם אבל הוא נוח, כאמור - הדבר הכי חשוב. מה שכן - כדאי מאוד לבחור טייצים מבדים עבים שלא ידגישו באמת יותר מידי את המפשעה.

4. זוכרות את איסור השחורים? אז בחד"כ - שחור זה החבר הכי טוב שלנו. בגלל שרוב בגדי הכושר הנוחים הם צמודים מאוד, עדיף שיהיו שחורים או בגוונים כהים כדי לא להבליט דברים מיותרים(למשל - איבר המין!) וגם בגלל שעל שחור לא רואים כתמי זיעה. כמובן שאם אתן מתאמנות בחוץ - רק בגדים בצבעים זרחניים.

5. נעליים זה הדבר הכי חשוב באימון. אני יכולה לספר לכם ממקור ראשון ששילוב של נעליים זבל + פלטפוס קל שלא אובחן + אימונים אינטנסיביים הביא אותי לשברי מאמץ ולבעיות בלתי הפיכות ברגליים. היום מותגי הנעליים הנחשבים ביותר הם אייסיקס, ברוקס וסקוני. לי הסקוני היו איומות, גם עם מדרסים והיום יש לי דגם של אייסקס. זה עולה הון תועפות... דגמים בסיסיים יכולים לעלות 350-400 אבל דגמים טובים יותר יכולים להגיע ל 1000 ש"ח. מתחילים יכולים להסתפק בבסיסי ובעתיד לקנות יותר איכותי. אני ממליצה לקנות נעליים בחנות שמתמחה בנעליי ספורט או בכלל בריצה כמו "עולם הספורט" על קינג ג'ורג' בירושלים, הם מדהימים!

6. נשים יקרות שלי, בעיקר אלו עם החזה הגדול - תמיכה טובה לחזה זה פשוט חשוב לעין שעור. זה לא טבעי ולא טוב לחזה כל התזוזות האלו ויכול לגרום בעתיד לזה שהחזה "יפול".יש להרבה חברות חזיות ספורט טובות, לי הן לא נוחות בכלל ולא שימושיות כי הן בולטות מכל גופיה. מה הפתרון? אני לובשת חזיה רגילה, מצליבה לה את הכתפיות ובכל הגופיות שלי יש גם גוזיה מובנת אז יש המון תמיכה לחזה.

7. גברים יקרים שלי, אני באמת יכולה לחיות את כל חיי בלי לראות את הביצים והזין שלכם כשאתם רצים בשורט סופר קצר. או כאמור "ביצי חופש" (כל הזכויות שמורות לחן סגל). מה אתם אמורים לעשות? ללבוש בוקס צמוד/טייץ צמוד מתחת לדבר הזה. מזעזע.

8. גברים יקרים 2: את חולצות סוף המסלול שאמרתי לכם לזרוק לפח? התכוונתי לפח. גם אתם צריכים ללבוש חולצות מבדי דריפייט. אתם מטבעכם מזיעים פי 10 מאיתנו ולראות אתכם בחולצות טריקו רטובות מזיעה שנדבקות לגוף זה פשוט דוחה. מה שכן - מותר לכם ללבוש מכנסיים קצרים וגופיות.

9. בירושלים הפוריטנית אין מראות כאלו - אבל אם אתן מספיק רזות, אתן יכולות בכיף להתאמן במכנסיים קצרים וגוזיות. אני באופן אישי לא הייתי מתאמנת ככה כי זה חשוף מידי ומושך תשומת לב, אבל אתן יכולות.

10. זה נשמע שולי אבל לא יזיק לשים לב לפרטים הקטנים. תסתרקו לפני שאתם מגיעים, שימו דאורדורנט, אם אתם לובשים מכנסיים קצרים או טייץ קצר, תלבשו גרביים קצרות. תתאימו את הכתפיות של החזיה למבנה של הגופיה. אלו דברים קטנים שלוקח שניה לשנות ופשוט משדרגים מראה ממוזנח למוקפד.

11. אקססוריז - רובם מיותרים לגמרי, אבל שעון דופק של פולאר זה למשל לא מיותר בכלל ואפילו הכרחי. תיקי ספורט גדולים ויפים זה באמת מהמם למי שמתקלח ומתארגן בחד"כ. אני לא ולכן לוקחת רק תיק קטן שיש בו כרטיס מנוי, מגבת ובקבוק.

12. כמו שאמרתי ב"מבוא" זה ממש הזוי לראות נשים מאופרות בחד"כ. וזה גם מגעיל. התור מאפרת ומתאפרת - איך בכלל אפשר?! זה כל כך דוחה להזיע כשיש איפור עליך. איכס.

13. עוד משהו מהמבוא, בגדים שקטנים. מקומם של בגדים שהפכו לקטנים הוא בשיקת התרומות לויצו. זה שאת בחד"כ לא אומר שאת יכולה ללבוש מכנסיים שקטנים עליך ב 3 מידות ומוציאים לך שניצלים בצורה מפחידה + חושפים את חריץ ישבנך הענוג. תודה, אבל אנחנו יכולים להסתדר בלי לראות אותו.
איפה קונים בגדי ספורט?
לרוב חד"כ יש חנויות של ציוד בצמוד אליהם. בחלקם יש מחירים סבירים ואפילו נמוכים ובחלקם המחירים היסטריים. בנוסף יש חנויות קטנות וזולות בכל מיני חומר, יש את "היינס" ול H & O יש קו מעולה לביגוד ספורט שנקרא "אקסטרים" שאני מכורה אליו!

תמונות להשראה - גוגל:
וקצת גברים:
וקצת מאצלי:

זו השראה גם כי הייתי גדולה אבל גם כי שמתי זין ולבשתי משהו יפה וצבעוני שפשוט היה לי נוח. זה מאקסטרים...
ועכשיו באמת סתם בשביל להשויץ בירידה עוד לפני.
ומעכשיו:
כאמור - שחור זה חברנו הטוב ביותר. הגופיה של אקסטרים - המותג שנמכר ב H & O, הטייץ הוא שחור אטום ועבה מטריקו מהעיר - נורא מבאס אותי שאני לא מוצאת טייצים בגזרה גבוהה עם "חגורה" בחלק העליון במקום גומי מבד איכותי של בגדי ספורט. אני עם חותלות כי קר נורא כשאני יוצאת בעשרה ל 6 בבוקר והנעליים של אייסיקס.
גופיית דרייפיט מאיפשהו בעיר, יש לי גם בשחור כזו.(כן נו הכתפיה זזה ולא שמתי לב, תחליקו) ברמת העיקרון כתוב עליה "נייקי" ואני בטוחה במקוריות שלה בגלל שהיא איכותית בצורה מפחידה! רובה מדרייפיט, יש לה חזיה פנימית תומכת פחד והיא נראית ככה אחרי שהיא אצלי 4 שנים.
עוד אאוטפיט של אקסטרים, קייצי יותר מבחינתי - אין סיכוי שאני יוצאת עם טייץ קצר בבוקר.
לקינוח כמה טיפים אישיים לגבי כושר ואורח חיים בריא - מדובר בדעתי האישית, ההתנסויות שלי והידע שלי. לא למדתי שום דבר בצורה רשמית אי פעם:
1. ההמלצה היום היא להקפיד על מינימום של 3 פעמים בשבוע הליכה מהירה של חצי שעה. המקסימום לאדם שהוא לא אתלט זה 5-6 אימונים אירוביים של מקסימום שעה. זכרו בבקשה : כשעוברת שעה של אימון אירובי מפסיקים לשרוף פחמימות ומתחילים להגיע למצב של הרס שריר. אתן לא רוצות להרוס את השרירים אלא לבנות אותם - זה מה שנותן לנו מראה חטוב יותר ואסוף יותר.

2.בהתחלה זה סיוט אמיתי ואפחד לא אוהב את זה, אבל כשרואים תוצאות במראה וגם מבחינת הסיבולת - זה בלתי אפשרי להפסיק.

3. משפט חכם ששמעתי פעם:"פעילות גופנית זה בריא, ספורט זה לא". רוב האנשים שמתעסקים בספורט - פעילות גופנית אינטנסיבית, סובלים מפציעות כלשהן בשלב כזה או אחר. גם לי זה קרה :/

4. פעילות גופנית היא מרכיב בלתי נפרד מדיאטה שבה רוצים לרדת במשקל. אני גיליתי רק השנה שיש דבר כזה צריכת קלוריות מינימלית לכל אדם בהתאם לרמת הפעילות שהוא עושה ביום יום. רוב הדיאטות ממליצות לקצץ מהכמות הזאת ולהוסיף פעילות גופנית (לשרוף קלוריות יותר ממה שמכניסים). מסתבר שאם מקצצים מהכמות הזאת - כלומר מורידים מהאוכל - לא מקבלים את כל הויטמנים והסיבים שצריכים וגם עלולים להתקע במשקל כי הגוף בסטרס שמרעיבים אותו. עדיף לאכול את כל הכמות ולעשות יותר ספורט. ככה מקבלים את מה שצריכים אבל שורפים את מה שמיותר.

5. פעילות גופנית תמצק את הגוף ותתרום למראה יותר חטוב.

6. אני באופן אישי הרגשתי שאימונים אנאירוביים עם משקלים גרמו לי להתנפח בשרירים ולהראות "מכווצת". לעומת זאת, פילאטיס והתעמלות גורמים להראות אסופה, חטובה, ארוכה וגבוהה. השרירים פחות בולטים אבל המראה הכללי הוא רזה יותר.

7. זומבה זה נהדר למי שאוהב לרקוד ושונא מכשירים והליכות. אצלי זו ברירת מחדל שאני שונאת.

8. תקשיבו לגוף שלכן. אם משהו כואב במהלך או באמצע אימון - תפחיתו עומס. אם זה לא משתפר - תפסיקו את האימון. אם יש כאבים חוזרים ונשנים - תלכו לרופא משפחה שיתן לכם הפניה למקום הנכון.

9. פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח, מעלה את האנרגיות, מעוררת וגורמת לתחושה פשוט מעולה. אני אוהבת להתחיל את הבוקר בפעילות בדיוק בגלל זה - האימוון מעלה לי את מצב הרוח לקראת היום הארוך.

10. לא צריכים לעשות פע"ג כדי לרזות. אלא כדי להיות בריאים. אם לא רוצים לרזות פשוט צריך לדאוג להחזיר לגוף את כל הקלוריות שנשרפו באימון במהלך היום עם עוד אוכל בריא בתפריט.

11. אולי זה היה צריך להיות מספר 1: תתייעצו עם מאמן כושר שיבנה לכם תוכנית מתאימה, בכל שלב.

12. אל תישקלו, זה פשוט עושה רע ומכניס אנשים לרדיפה אחרי מספרים מיותרים. היעד צריך בריאות ולא מספר. אני באמת מאמינה, באמונה שלמה, שכדי להתמיד באימונים צריך לבוא לזה ממקום של בריאות ושל אהבה לגוף. לשנוא אותו לא ייתן לכם כלום ועלול להוביל למקומות מאוד רעים.

13. זה חשוב מאוד לאכול משהו קטן לפני אימון. מאוד. אני לא אכלתי כלום במשך כמה שנים לפני אימונים והיום שאני אוכלת - זה משהו אחר לגמרי.
עד פה להיום!
מקווה מאוד שנהנתן מהפוסט!
אשמח לקבל תגובות, הערות, הצעות לפוסטים (אם ביקשתן וזה עדיין לא קרה - תזכירו לי).
נשיקות,
זוהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה