יום שבת, 31 בדצמבר 2011

Happy New Year!


מבחינת הרבה אנשים שנה אזרחית היא שולית אבל לא מבחינתי.
קודם כל - את רוב השנה אנחנו כן חיים לפי ספירת הנוצרים, שנית - מבחינתי זה מסמל את סוף שנת הלימודים כי את הסמינרים האחרונים מגישים ב 31.12 (אל תשאלו אותי מה קורה עם זה). ודבר אחרון - בן הזוג שלי רוסי והמשפחה שלו חוגגת "נובי גוד" - שנה חדשה. שמבחינתי זה ממש מעולה! כידוע - אני אובססיבית לכריסטמס. מאז שהייתי ילדה הצבעים, הקישוטים, המתנות והמיתולוגיה משכו אותי. כשהייתי באוני' למדתי כל כך הרבה על נצרות שזה דיי הוציא לי את הרוח מהמפרשים לגבי הנצרות עצמה אבל עדיין נשארה לי המשיכה לחג הזה וזה אפילו החמיר מאז שלמדתי המון על פולקלור ומנהגים שונים מרתקים אותי. אצל אלכס ((ו90% מהרוסים) לא חוגגים כריסטמס - אין פה עניין דתי בכלל. חוגגים שנה אזרחית + העץ והקישוטים(שהם לגמרי אובר דה טופ אצל אלכס לפחות...) + המתנות! זה מבחינתי אומר לצאת מרווחת מכל הכיוונים :)
שנה שעברה פירסמתי פוסט כזה בתחילת השנה האזרחית והשנה אני מפרסמת אותו דווקא יותר כסיכום.



סיכומי שנה מבחינת אופנה הופיעו כבר בכמה וכמה בלוגים ולכן אני עושה סיכום שנה אישי שלי. שגם יכלול את החוויות האישיות שלי בעולם "האמיתי" ובבלוגספירה אבל גם יכלול את האאוטפיטים המוצלחים, את הפריטים שקניתי ואת הפוסטים האהובים עליי :)
היתה לי שנה פשוט מדהימה.
שנה לא קלה שעברתי בה המון, דברים טובים ודברים שהם אולי קצת פחות טובים. היו בה כמה וכמה מהמורות אבל מכל מהמורה לומדים משהו ואני למדתי המון. אני באמת ובתמים מאמינה שכל דבר הוא לטובה. ואולי לא ממרומי גילי, אבל ממרומי ניסיון חיי (שיכל להספיק ל  5 אנשים נורמליים עד גיל 50) שלא תמיד היו וורודים ורחוק מאוד מזה - כל דבר קורה לטובה, כי מהכל לומדים משהו. והדרך, היא חשובה לא פחות מהיעד.

בשנה האחרונה למעשה סיימתי את התואר הראשון שלי ומאוד התלבטתי אם להמשיך לשני או לא ואם בכלל להישאר בחוג לתולדות האומנות. העניין הוא שאני לומדת בחוג לתולדות האומנות אבל מתמחה באופנה למעשה, או בתולדות האופנה. כתבתי סמינר על אופנה יהודית באיטליה הרנסנסית והשנה אני מתכוונת לעשות רפראט על אופנה בדיוקנאות של טיציאן, סמינר על אופנה יהודית בשלהי העת העתיקה, ורפראט על תכשיטים של ילדות יהודיות בארצות האיסלאם. התזה שלי למעשה תעמיק את המחקר שהתחלתי על האופנה של יהודי איטליה. בעצם אין דבר כזה "תואר שני בתולדות האופנה" אבל ההתמחות היא מה שכותבים עליו את התזה וזה יותר חשוב מהשם של התואר.
למה התלבטתי אם להמשיך? כי אני בעצם לומדת בלי הפסקה כבר 16 שנים. אני לא עשיתי צבא או שירות (השירות היה אמור לקרות - התחלתי. אבל המדינה ביטלה את התקן שלי) אז בעצם הייתה לי הפסקה של שנה בין התיכון לאוני'. והתואר שלי (כשלומדים אותו בעברית) הוא אחד התארים התובעניים ביותר במדעי הרוח. המבואות עצומים, אנחנו בין היחידים שעדיין כותבים "פרו סמינרים" - עבודה סמינריונית לכל דבר רק קטנה יותר בהיקף (קטנה יותר זה יחסי. יש מרצים שדורשים 15-20 עמודים והיו שדרשו 50 עמודים) בשנה ב' והרמה שנדרשת מאיתנו היא פשוט הזויה. רוב המרצים מצפים שכבר בפרו סמינרים ננסח שאלות מחקר ותזה מקוריות...
הייתה לי אופציה לכתוב את אותה התזה דרך חוג אחר - לימודי אירופה. זו יכלה להיות בחירה מאוד קלה עבורי - בחוג הזה לא הייתי נדרשת ללמוד שפה זרה נוספת (משמע - שפה זרה שניה. כי בתואר הראשון למדתי איטלקית ובאומנות נדרשים ללמוד עוד שפה בתואר השני), היו לי יותר מבחנים ופחות עבודות, יותר אופציות למלגות, אבל הייתי צריכה ללמוד קורסים שעוסקים באיחוד האירופאי ובאירופה וזה פשוט פחות מעניין אותי.

הסיבה שהחלטתי לבסוף המשיך ודווקא בחוג שלי טמונה בכמה מרכיבית: ראשית ההכרה בעובדה שאם אפסיק, יש סיכוי גדול שלא אחזור לזה לעולם או שאם ארצה לחזור כבר תהיה לי קריירה וילדים וזה יהיה הרבה יותר קשה. שנית - כל כך הרבה אנשים מאמינים בי וביכולת שלי להצליח באקדמיה, להשאר בה ולהוביל את התחום הזה, שפשוט הייתי חייבת ללכת על זה. המנחה שלי הוא פרופ' שלום צבר שהוא אחד מגדולי חוקרי הפולקלור והאומנות בארץ ולמעשה הוא זה שדחף אותי לזה. אחרי הרפראט שעשיתי בסמינר שלו על האופנה של יהודי איטליה הוא הציע לי להמשיך בתואר ובמחקר הזה ושהוא ינחה אותי. הצעה שקשה מאוד לסרב לה... חוץ ממנו קיבלתי פידבקים ממרצים אחרים, מתרגלים ודוקטוראנטים שאמרו לי שאם אני רוצה בזה, אני אצליח.
וכן, אני רוצה את זה. אני רוצה לחקור אופנה, אני רוצה לכתוב על אופנה. במישור היומיומי כמו שאני עושה כאן אבל גם במישור המחקרי. אני רוצה ללמד על אופנה באקדמיות ואני טובה בזה גאד דאמנ איט! אני טובה בלעמוד מול קהל, לדבר על מה שאני אוהבת ולהעביר את הידע הלאה (ראו ערך: ערוץ יוטיוב).
ההחלטה השתלמה! הלימודיים עד כה ברובם פשוט מרתקים ואני פשוט נהנית מהאוניברסיטה הזאת ומהחוג הזה. למרות שיש בחירה מיניאטורית של קורסים, למרות שהחוג עני, למרות שאף אחת ממי שלמדה איתי לא המשיכה איתי, למרות שאני קופאת מקור, אני פשוט אוהבת את המקום הזה, את התחום שלי ואני לא רוצה לעזוב אף פעם! :)

ברמה הזוגית סופסוףףףףףףףףףף התארסנו! :)
המאורע המרגש ביותר השנה מבחינתי... מי שרוצה לקרוא בהרחבה אז הפוסט כאן:
 http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=1990235&r=1
אבל בגדול? אנחנו אוטוטו 6 שנים יחד וזה מדהים פשוט שאני רק אוהבת אותו יותר ויותר מיום ליום, אני רק נמשכת אליו יותר. מי שהכיר אותי לפני אלכס פשוט לא מאמין שאני עם מישהו כל כך הרבה זמן וזה רק אומר כמה שהוא מיוחד וכמה שאני פשוט זכיתי! ההמתנה הייתה מטורפת... אנחנו ידענו שנתחתן מהרגע הראשון ביחד, הרגשנו. ואחרי פרידה קצרה - ידענו בוודאות. זה רק היה עניין של כסף ותזמון וחיכינו בעצם 3 שנים כדי להכריז חגיגית. אנשים תהו למה התארסנו כמעט שנה וחצי לפני החתונה - פשוט מאוד - רצינו להכריז על זה! רצינו כבר שכולם ידעו ואנחנו מאוד נהנים מהסטטוס הזה :)
ההכנות לחתונה ככה באיזי... הרוב סגור... :)
עם עצמי עברתי שנה טובה בסה"כ, היו לנו כמה מעידות לי ולעצמי... אחרי שהייתי חולה תקופה ארוכה והעלתי במשקל עברתי תקופה מאוד רעה עם עצמי ובמובן מסויים - עשיתי בפעם הראשונה בחיים שלי דיאטת כאסח, אפילו שלא התכוונתי לזה ולא כל כך הייתי מודעת לזה. היו ימים שפשוט היה לי קשה עד בלתי אפשר להתלבש ולהרגיש טוב עם עצמי. אני שמחה שהתאפסתי מהר מאוד בעזרתם של כמה אנשים יקרים ומדהימים, בראש ובראשונה אלכס, אהבת חיי, שפשוט חושב שאני מושלמת בכל משקל ומצליח להכניס קצת שכל לראש האטום שלי אבל גם כמה אנשים שאפילו לא מכירים אותי (עדיין) במציאות...
במהלך השנה הזאת הכרתי המון אנשים חדשים, המון חברים ישנים שהפכו לקרובים יותר מאי פעם (לירון, טל, עידו - אני באמת ובתמים פשוט אוהבת אתכם :)) ,למדתי להעריך עוד יותר את החברות הישנות שלי שהן פשוט חבורה של מדהימות אחת אחת (ליטל, דנה ודינה) ופיתחתי כמה מערכות יחסים וירטואליות צפופות במיוחד עם חבורה מדהימה של נשים שאני כבר מתה לפגוש! (אני לא יכולה למנות אתכן שמית! אתן המון!) לצערי גם נפרדתי מחברים ישנים וחדשים שזה פשוט לא עבד יותר. מערכות יחסים צריכות להיות מפרות ונעימות לשני הצדדים, לפעמים זה פשוט מפסיק להיות ככה. זה לא אומר שמישהו רע, או לא בסדר - אנשים משתנים, אנחנו בעצמנו משתנים. חברים זה דבר הרבה יותר דינאמי ממה שאנחנו חושבים.
ברמת הבלוג אני לא רוצה לקשקש יותר מידי כי הוא עוד רגע חוגג יומולדת שנתיים ואתן תקבלו פוסט מרגש עד דמעות אבל וואו!!!!
אתן פשוט חבורה של בחורות מדהימות (וכמה בחורים...חיים אני חולה עליך!) והתגובות שאני מקבלת מכן זה לא מציאותי בכלל. בחיים שלי לא חשבתי שזה יתפוס כזאת תאוצה ואתן יודעות מה? בחיים שלי לא חשבתי שאני יכולה באמת לגעת בכן. שאני יכולה להשפיע כל כך על אנשים אחרים.
כל התגובות המרושעות, כל היחס הדוחה שאני מקבלת לפעמים מקוראים מזדמנים או מ"חברותיי לתחביב" שהן לא חברות what so ever, את כל זה אני מוכנה לספוג אחרי שבסוף היום אני מקבלת מסר מבחורה אנורקסית שכותבת לי "את השראה בשבילי, את מראה לי שאפשר להיות מלאה ולאהוב את עצמך ואפשר להראות מעולה כמו שאני" וגם ברמה היותר נמוכה כשבחורות כותבות כשהן חושבות עליי כשהן מתלבשות, שהסגנון שלי משפיע עליהן או סתם קוראות לי "אלילה" (פינק סאקורה, תתחתני איתי?) זה שווה את הכל, זה מרגש אותי ברמות שקשה לי לתאר! הכרתי המון בחורות בוירטואל בגלל הבלוג ואת כולכן אני פשוט אוהבת מאוד! אהבה אמיתית ולא וירטואלית בעליל :)
(אף פעם לא ידעתי להפריד בין הוירטואל לחיים האמיתיים, זה לטובתי וגם בעוכריי)
ברמה הטכנית - גיליתי את הטיימר והתחלתי לחייך - שידרג פלאים את התמונות שלי!
מבחינת סטייליניג - עבדתי השנה יותר בסטיילינג וגיליתי שהלקוחות שלי חוזרות אליי, שהן מיישמות את מה שהן לומדות אצלי, שאני פשוט חולה על העבודה שלי והלוואי שיום אחד יהיו לי מספיק לקוחות כדי להתפרנס מזה בצורה יותר רצינית :)
תגלית השנה מבחינתי זה רכישות אונליין. נורא פחדתי לעשות את זה כי נורא פחדתי להתמכר ונורא פחדתי להידפק אבל זו היתה החלטה נבונה ועכשיו כשביטלו את המכס עד 1200 ש"ח? החלטה גאונית! עד היום הזמנתי כמה וכמה שמלות, 2 זוגות נעליים ומיליון חזיות. וכן - זה בא עם קיזוז הקניות בארץ ולא בנוסף. וכן, דחיית סיפוקים זה פאקינג קשה!
בעיקר בתחילת העונה שאני ממש לא יכולה להרשות לעצמי לרכוש בארץ כלום, זה מתגלה כשימושי. הפוסט המלא על קניות ברשת ממש כאן:
 http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2126529&r=1
הרכישה הראשונה שלי הייתה האגס השחורות מאיביי :)
בבגדים הרכישה הראשונה שלי היא שמלת הדובדנים שהיא מבחינתי "שמלת השנה" :) כלומר הפריט שהכי אהבתי וכנראה שהכי הרבה חרשתי!
ממש לידה מככב הג'ינס הזה של קסטרו בתור "מכנס השנה"
הנעליים שאני לובשת בתמונות המכנסיים הן ללא ספק רכישות הנעליים המוצלחות ביותר שלי השנה! היו עוד כמה ויש כמה חדשות, אבל הן בין המוצלחות :)

אגס חומות עם כפתורים שנרכשו באוריג'ינלס:
ונעליי עקב אדומות-שחורות של פלייפוט (התגנבה לתמונה חגורת הפפיון של נעמה בצלאל שהיא עוד פריט מושלם בארון שלי)


החנויות הישראליות שרכשתי מהן לא מעט ו/ שהפתיעו אותי השנה:

1. במקום הראשון: גולף. חלק מהבגדים פשוט מקסימים וקלאסיים! הם לא זולים ואפילו יקרים מאוד בתחילת העונה אבל שווים כל שקל.

גופיה וחצאית (שיש לי זהה בשחור)
שמלה
עוד חצאית וחולצה
2. תמנון! אומנם זה קרה לא מזמן אבל גיליתי אותם מחדש, רכשתי כמה שמלות סריג ואני בהחלט מתכננת לחזור לשם.
3. קסטרו. יש להם מסתבר לפעמים יציאות מוצלחות! ג'ינס השנה מקסטרו וגם השמלה הזו שגם כן נחרשה:
והפוסט החשוב ביותר שכתבתי השנה הוא לדעתי הפוסט הזה:
 http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2060341&r=1
ש
הוא אישי לחלוטין.

אבל המדליק ביותר הוא ללא ספק פוסט הטרו בלאד (מדליק אכן, נו טוב אלכסנדר סקארסגארד! גאד, איי וואנה דו באד טי'נגס ווית' יו, טו יו, און יו....) :
 http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2100423&r=1

אאוטפיטים אחרונים ל 2011!!!

אז הייתי בהשקה של גרלן! לבשתי חצאית של גולף, חולצה ישנה של קסטרו, עקבים של פלייפוט. שילוב של אדום ופסים זה נורא צרפתי והמאפר היה צרפתי אז זרמתי וזה השתלם - הוא החמיא לי על החצאית ואמר שאני גורג'ס :) התאפרתי בגווני אפור-כסוף שחור ולק תואם. העגילים בצבע של החצאית. וכמובן שסקירה על ההשקה והמוצרים אתן יכולות לראות כאן:   http://www.youtube.com/watch?v=IjPaYeTbcs4&feature=g-upl&context=G223ed78AUAAAAAAAAAA

עוד ניצחון לתמנון - שמלת סריג מנצחת שלהם, גרביונים מנוקדים של קשראל, חגורה ישנה ואיפור ורוד-כחול.

עוד מהאיפור (על השפתיים זה השפתון ההורס שקיבלתי בגרלן והצלליות מפלטה מוגבלת של מאק) שמוקדש ל"לילו" היקרה...



שמלת קיץ שעברה חורפיזציה והתחדשות - המגפיים! כל הפריטים ישנים, המגפיים מסטיב מאדן, 470 ש"ח. הלק הכריסמסי בשידרוג מהפעם הקודמת, איפור ירקרק מפלטת הטרו בלאד!
ההתחדשויות האחרונות שלי ל - 2011:

מגפיים ומגפונים! המגפיים כאמור מסטיב מאדן, עקב וודג', נסגרות לי על השוקיים! מזמש. נוחות למדיי (למדיי כיוון שהן כבדות באופן יחסי והאימום צר קצת) מחירן 470 במקום 700 בסוף העונה.
המגפונים מגזית! כן כן! 220 ש"ח - מישהי קנתה איתי ויש להם מבצע של זוג שני ב 50% והצבע הוא מין חום קאמל, המחיר המלא הוא 300 ש"ח.




המשלוח האחרון שלי הגיע מ Brastop ( יש שם מבצעי פוסט כריסטמס מטורפים ומשלוח חינם! מומלץ!) 2 חזיות - אותה חזיה בשחור ובניוד וביקיני - הכל כולל משלוח - 32 ש"ח.

חברה בשם Fantasie והדגם Atlanta. זה הביקיני הראשון שלי שהוא לא קשירה ולא בגזרה נמוכה. מרגיש לי טיפה סבתאי אבל תגובות הסביבה אוהדות במיוחד אז אוקי... אני שוקלת להזמין גם את הטופ קשירה שלו, שיהיה...


חזיה של flirtelle דגם Dahlia - מושלם. דגם קלאסי ונוח לבגדים סגורים או עם מחשוף לא גדול.
מחר בערב אני הולכת לקבל עוד כמה מתנות שתראו באחד הפוסטים הבאים וכיוון שהחלו הסיילים - תהיינה לא מעט התחדשויות מין הסתם!

לסיום אשאיר אתכן עם תמונות של העץ שלנו וקישוטים נבחרים ואאחל לכולנו שנה אזרחית נהדרת והרבה אהבה! 
מה אני אלבש מחר?
את זה תגלו בפוסט הבא :)
שנה טובה ונשיקות לכולכן! :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה