יום חמישי, 28 ביוני 2012

Going to the chapel and we`re gonna get married....


אני חושבת שבשלב הזה, שכבר עוד פחות מחודשיים אנחנו עומדים מתחת לחופה, הגיע הזמן לכמה עידכונים לגבי החתונה, גם כי בא לי לשתף אתכן וגם כי אני גיליתי בצורה הו כה לא מפתיעה שאני בריידזילה לחלוטין. מה שמפתיע זה שאני וגם החצי לא ממש מתרגשים עדיין אבל אני לחלוטין בריידזילה חולת שליטה שעסוקה הרבה בלארגן דברים ולחשוב על דברים שכנראה שאף כלה נורמלית לא חושבת עליהם. בעולם אחר הייתי לחלוטין יכולה כל היום להתעסק בסידורי החתונה! להתאים את הפרחים, למפות, להזמנה, לחולצה שלו, לחפש מתנות לאורחים, לעשות לעצמי איפורי ניסיון... בקיצור: גיליתי שבעצם אני בכלל צריכה להיות מארגנת אירועים. בינתיים תמונת הפרופיל בפייסבוק הפכה לזו לעתות משבר:



אני בעד שנעשה לנו צ'ק ליסט:
אולם - כפי שכבר סיפרתי בעבר סגרנו בלילות קסומים שנמצא בקיבוץ חפץ חיים (לא רחוק מאגדתא) ואפשר להתרשם מהמקום באתר שלהם:
 http://www.lelotksumim.co.il/main/
מ
ה שהנחה אותנו בבחירת המקום היו כמה דברים: החלוקה לקבלת פנים וחופה בחוץ כשהאוכל והריקודים באולם, המיקום של האולם שהוא לא מרוחק מידי מירושלים וקרוב לאזור שבו המשפחה שלי גרה, האנשים הנעימים שעובדים שם, הביקורות הטובות וכמובן המחיר שהיה בטווח שהתאים לנו.
צלם - אופיר קפון (המלך!), כפי שכבר סיפרתי לכן בעבר - ידעתי שאופיר יצלם אותי שנים לפני שידעתי שאני מתחתנת... פשוט בן אדם מדהים, צלם בחסד. אני פשוט מתה על כל תמונה שהוא מוציא מהמצלמה שלו. עדיין לא ראיתי משהו שהוא צילם שלא אהבתי. והוא גם מאוד עזר לי כשראיתי סגנון מסויים של צילום וידאו והוא הסביר לי בדיוק מה זה ויספק לי שירות כזה (DSLR למי מכן שזה אומר לה משהו). תמונות השראה:
הוידאו שעליו אני מדברת הוא בסגנון הצילום הזה של צלמת הוידאו המאוד מאוד מוכשרת הזאת:
פלטת צבעים - לחתונה שלי יש פלטת צבעים. מה זה אומר? שהמפות, עיצוב הפרחים, ההזמנות ואפילו בגדי המלוות שלי, האיפור, והבגדים של אלכס נמצאים באיזשהי צבעוניות. זה משהו שהוא מאוד חו"ל ואני מאוד אוהבת את איך שזה מצטלם ולכן לגמרי הלכתי על זה. כדי שזה לא יהיה מאצ'י מאצ'י הפלטה דיי רחבה והיא כוללת לבן, קרמיים למיניהם, אפרסק, ורודים בהירים, סגול בהיר וזהובים וכסופים.
איפור - השאלה שנשאלת הכי הרבה היא "מי מאפר אותך?" והתשובה היא אני. הסיבה לזה היא שלהתאפר זה תרפיה עבורי, זה כיף לי ואני מאפרת את עצמי יותר טוב מכל אחד אחר בעולם. הבעיה היחידה היא שבגלל מבנה העיניים שלי ובגלל שאני מתאפרת כל יום אני בעצם יכולה לעשות הכל וקשה לי מאוד להחליט מה אני עושה בחתונה... אני עוד בלבטים קצת אבל הכיוון לגמרי באופק!
ציפורניים, טיפוח - את הכל אני עושה לבד. אני לא אוהבת שנוגעים בי ועושה את הכל בצורה מאוד מוצלחת לבד. ציפורניי הרגליים שלי יהיו עם לק בהיר וטבעי ובידיים אני כרגע בכיוון של טבעי עם טאץ' זהוב אבל יש מצב שזה יהפוך לפרנץ' מניקור קלאסי.
שיער - את השיער שלי, של בנות המשפחה שלי וגם את האיפור שלהן עושה חברה שלי מייקי שהיא מוכשרת ונהדרת ועוד חלק מהבנות מאפרת החברה המהממת שלי דנה אילון :) הבחירה במייקי נבעה מזה שהיא עובדת עם רולים ולא תצטרך להחליק לי את השיער לפני שהיא תעצב אותו. החלטתי לשתף אתכן בתמונה אחת מתמונת הניסיון שעשינו. בחתונה הקישוט בשיער יהיה שונה ועוד כמה דברים משתנים, גם השיער שלי ארך מאוד מאז, אבל ככה זאת הרוח הכללית. כפי שהבטחתי - מאוד מושפע מספרטקוס ומעיצוב שיער הלניסטי.
שמלות - את השמלה הראשונה שלי הזמנתי מאיביי לפני כשנה, היא מושלמת וכלתית מאוד אבל קלאסית כמו שצריך. היא הייתה אמורה להיות מאוד לא לבנה ומאוד שמנתית אבל היא הגיעה דיי לבנה, במיוחד מול העור השזוף שלי. את השמלה השנייה שלי אמא שלי תופרת והיא בצבע שנהב ממש, היא מאוד קלה ונוחה בשביל שיהיה לי נוח ולא חם מידי בריקודים. זה נשמע מאוד טרחני ופלצני להחליף שמלה אבל אני רוצה שיהיה לי הכי נוח בעולם להשתולל כמו שצריך על הרחבה! אז השמלה בשלבים ככה דיי סופיים והיא פשוט מהממת!
נעליים - נעלי הכלה שאלבש בצילומים, בקבלת הפנים ובחופה הן נעלי עקב גבוהות זהובות, מנצנצות ומוגזמות בדיוק כמו שאני אוהבת! אני צריכה לרכוש זוג ספייר למקרה שלא אשרוד, אבל זה עדיין לא קרה. אלו הנעליים:
עם השמלה השנייה אני ישר מחליפה נעליים לסנדלים שטוחים זהובים של איפנמה שאני עדיין צריכה להזמין. אבל אלו הסנדלים:
תכשיטים - אני עונדת שרשרת עם תליון ועגילים תואמים עם אבני רוז קוורץ של נטע לבנה. יכול להיות שיצטרפו אליהם צמידים מרוקאיים שאקבל בחינה.


דיג'יי
 - הדיג'יי שלנו הוא צביקה בירן. קראתי ושמעתי המון המלצות על צביקה, המחיר שלו בטווח שלנו וכשפגשתי אותו גיליתי בנאדם מקסים ונעים והכי לא מה שהיה לי בראש עד כה - לא הערס/חי בסרט המצוי. צביקה גם מתמחה בחתונות שהן נטולות מזרחית ובזוגות עם טעם מאוד ספציפי במוזיקה... עם הדיג'יי אני הלכתי לסגור לבד כי החצי היה צריך לעבוד, לקחו לצביקה בדיוק 10 דקות לקלוט אותי. זה היה מדהים!
הזמנות - את ההזמנות המהממות שלנו עיצבה יוליה טייץ המשגעת שהיא גרפיקאית בחסד ואישה יפייפיה וחברה טובה ואהובה :) ההזמנות מתאימות לפלטת הצבעים של החתונה וההזמנות של החינה תואמות לזו של החתונה. טושטשו הפרטים מצנעת הפרט. ההזמנות מאורכות ודו צדדיות.

בגדי חתן - הבחור קנה את הבגדים שלו ב"פיגל" בירושלים, שזאת חתונה וותיקה ומוכרת לבגדי חתן. הוא הקשיב לי וקנה חליפת פשתן בגוון בז'י בהיר וקייצי אבל הייתה סצינה קטנה כשהוא בחר בחולצה סגולה שאני ממש לא תיכננתי על סגול, בסוף וויתרתי והכנסתי סגול לפלטה. לצערי לא יכולתי ללכת איתו לבחור את הבגדים ולכן זה לא מושלם כפי שאני רוצה. כרגע החגורה והנעליים שחורים ובעייני זה ממש תלוש ולא מתאים אבל לא ממש מקשיבים לי ואין לי כוח לריב על שטויות, רק שתדעו מראש שאיך שהוא מאובזר לא באחריותי!
פרחים - ההורים שלי הם חקלאיים שמגדלים פרחים (בעיקר, גם ירקות לפעמים) והם ואחי מחזירים כמה דוכני פרחים מתעסקים בעיצוב פרחים לאירועים לכן יש לי את הפריווילגיה של לבחור מה שבא לי... באופן אישי אני שונאת שנדלירים ונרות ואוהבת מאוד פרחים והרבה מהם!
בחתונה שלי יהיו ורדים, ליזאנטוס והמון ענפי קישוט וירק כמו גרין בל, לימוניום. גיפסנית אני לא סובלת. הסגנון שאני אוהבת הוא הכפרי והמבולגן יותר ולא הפדנטי. התמונות שאני שמה הן תמונות השראה של סגנונות שאני אוהבת בצבעים קרובים לאלו שאני מחפשת בחתונה.
טבעות נישואין - רכשנו את הטבעות של ב"תכשיטי אבידן" חנות קטנה ונעימה עם מוכר-צורף מקסים בירושלים ושתיהן ביחד עלו רק 1050 ש"ח. בחרנו בכוונה בטבעות פשוט שלא יימאסו עלינו. הטבעת שלי חרוצה בחתכים קטנים שבמציאות גורמים לזהב לנצנץ בצורה מקסימה! בחרתי טבעת דקות משום שהאצבעות שלי עבות וטבעות עבות מעבות אותן יותר ולא מחמיאות להן.

רב - מחתן אותנו הרב ערן גולדווסר שעליו קיבלתי המלצה מהמסרקת שלי, קראתי עליו המלצות בנט, דיברתי איתו בטלפון וגם נפגשנו איתו והוא היה ממש מקסים.
אני חייבת לשתף אתכן, זה נשמע שאני מאוד מרוצה ודואגת להכל בחתונה אבל זה לא מדוייק לגמרי והרב זה אחד הקטעים שמאוד מאוד שברו אותי. זה לא סוד שאני חוזרת בשאלה, אבל היום אני מסורתית ועם תפיסת עולם ודת שיותר מתחברת לעולם הקונסרטיבי - רפורמי מאשר לאורתודוכסי. יש הרבה מאוד דברים שחורים לי ביהדות האורתודוכסית. ספציפית לגבי חתונות ממש קשה לי בגלל שאני באתי מהיהדות ואני יודעת בדיוק מה בתכלס הדת דורשת בשביל להשיא זוג ואני יודעת שכל כך הרבה דברים הם מיותרים ודברים אחרים יכולים להתווסף בלי שהם יפגעו בטקס והדברים האלו לא משתנים, זה הורג אותי.
למה בחרתי להתחתן ככה? כי לא ממש הייתה לי ברירה. ההורים של בן זוגי הם מה שנקרא "חילוניים אורתודוכסיים" ומבחינתם חתונה רפורמית ואזרחית בחו"ל זה ממש לא מתאים להם. הפשרה הייתה שעשינו את הרישום שלנו דרך צהר שעליהם אני ממליצה בחום. בפגישה אחת של חצי שעה סיימנו להוציא תעודות רווקות, להרשם ולקבל את כל האינפורמציה הדרושה. חיפשנו רב שיתן לי לתת טבעת אבל כרגע נראה שאני הולכת לוותר על זה כי הרב הזה ואחרים הבהירו לי שאם אישה נותנת טבעת זה צריך להעשות בסוף הטקס והרב צריך להבהיר לקהל שזהו לא חלק מהטקס ושזוהי "מתנה" מהאישה ולא משהו הלכתי. קצת מרתיע אותי לתת טבעת במסגרת שמבזה אותי ואת הטבעת בתור "מתנה" ומשהו פחות חשוב. מה שכן הרב הציע לנו להקריא קטעים אחד לשני וזה כנראה מה שנעשה. מבאס, כי היה לי פסוק ממש יפה משיר השרים להקריא :/ האיש שלי מאוד רוצה שאתן לו טבעת, אז אני לא יודעת מה יהיה בסוף.
יש הרבה דברים בחתונה שלי שהם פשרה ואפשר להגיד שמראש כמעט כולה פשרה, כל הקונספט של אולם וחתונה גדולה הוא לא אני... אבל נאלצתי להתפשר ולהתגמש על הרבה מאוד דברים כי ההורים משלמים על החתונה ובמקרה כזה - יש להם זכות לבקש דברים ולהביע דעות. אני גם לא מעוניינת בריבים ומתחים מיותרים בערב החתונה שלי ולכן מוכנה לעשות הרבה בשביל לשמור על שלום בית. הסיבה שאני כל כך פדנטית לגבי החתונה היא שמבחינתי אם כבר עושים באולם והמוני - אז גם את זה עושים כמו שצריך.
מה נשאר בענייני החתונה?
נשאר לי לנסוע ליום בתל אביב עם החברות שלי. ביקשתי מכל החברות הקרובות שלי להתלבש בפלטת הצבעים המדוברת. חלקן מצאו בגדים בקלות וחלקן האחר לא ממש והן ביקשו יום סטיילינג איתי בתל אביב כדי למצוא בגדים ונעליים, אני כמובן מראש הצעתי דבר כזה כי אם יש לי דרישות לבוש - מן הראוי שאעזור להן עם זה...
אבל יש משהו ממש ממש חשוב בדרך לחתונה וזו החינה שלי!!!!!!!!!!!!!!! :)
אני חצי מרוקאית וחצי עיראקית ומאוד מחוברת לצד המרוקאי שלי (מטעמי קרבה גדולה לצד הזה של המשפחה ומטעמי המחקר שערכתי בשנה האחרונה על יהדות מרוקו בלימודים שלי). כשהייתי נערה מטאליסטית וקשוחה שנורא ניסתה להיות אשכנזייה מטעמי "זה הו כה לא מגניב להיות מזרחי" שעברו לי מהר מאוד תודה לאל חשבתי שלעולם לא אעשה חינה ושאני ממש לא בקטע, אבל אחרי שלמדתי על הטקס הזה בכל מיני דתות ואחרי שאני מתעסקת בפולקלור יהודי זה פשוט נראה לי מאסט!
אבל דווקא העיסוק הלימודי הזה בתחום מאוד הקשה עליי. בהתחלה חשבתי שההורים שלי מעוניינים בחינה פשוט וצנועה בבית אבל הסתבר שהם בקטע של אירוע כי אני בת הזקונים שלהם וזה מאוד חשוב להם. אז קודם כל אבא שלי סגר לנו אולם נחמד בבית שמש עם אוכל טוב ועיצוב אוריינטלי כמעה. הבעיה שלי התחילה עם המלבישה. לפני שההורים שלי דיברו על אולם חשבתי שאמא שלי תתפור לי שמלה מבד ברוקד אבל ברגע שזה הפך להיות אירוע היה צריך למצוא חברה שתרים אוהל חינה וחלק מהעניין זה גם תלבושות.
התלבושות היו סיוט. עברתי על מיליון ואחד אתרים של מפיקי חינות ולא מצאתי שום דבר לטעמי. הרוב היה פרחי בטירוף מבדי סאטן זולים וצעקניים עם קצפות הזויות או לחלופין בגדים של רקדניות בטן שאני פשוט לא אלבש מטעמי אסתטיקה ומטעמי כבוד למעמד הורים, לסבים ולדודים שלי שהם אנשים מסורתיים. אלו דוגמאות "קלאסיות" ללבוש של כלות חינה:
מבטיחה לכן שסבתא שלי לא הסתובבה עם כל החזה בחוץ בחינה שלה.
הרמתי טלפונים מפה ועד הודעה חדשה ובכל מקום אמרו לי "אפשר לשים בגד גוף" פתרון שאני פשוט לא מוכנה לקבל כשאני משלמת כל כך הרבה כסף על תלבושות! מעבר לעובדה שאני יודעת מה כלות מרוקאיות לבשו ואני לא רוצה משהו שאין לו קשר למסורת, זה מאבד את כל הייחוד ואת הרעיון של הטקס בעייני. עוד בעיה הייתה שהספקים לא היו מוכנים להגיד לי בטלפון מחירים ולתאם פגישה לוקח שבועיים ואני רציתי לסגור הכל ומהר. אחרי תלאות וייסורים הגעתי ל"חפלה חינה" שנמצאים בנס ציונה, יש שם אישה מקסימה בשם מזל שמייבאת כפתנים ממרוקו ומשפצת אותם וגם תופרת דברים מדהימים בעצמה! התאהבתי בה ובבגדים ממש על המקום, מדדתי כמה תלבושות ובחרתי 3 שמלות - לקבלת הפנים, לריקודים ולטקס. 2 הראשונות הן שמלות אוריינטליות יפייפיות והאחרונה היא "כפתן", בגד מרוקאי מסורתי לטקס החינה. הבגדים של בן זוגי למעשה מותאמים לשלי בכל מקרה ולכן הוא לא היה חייב לבוא איתי. מזל מגיעה לאירוע ומלבישה את כולנו ומביאה עוד 60 תלבושות לאורחים שירצו גם הם להתלבש. טיזר קטנטן - זאת שמלה הריקודים שלי שצוות אליה שרוולון מקסים כדי להצניע אותה. היא היחידה שלא צנועה מראש.
בגלל שאני באה ממקום של אהבה עצומה לתרבות וידע, היה לי אישיו עם החינה עצמה - החומר. בארץ מאוד מקובל שבטקס החינה שמים עיגול שמכתים את אמצע כף היד של החתן והכלה, אבל במרוקו לא כך היו עושים חינה לכלה. היו משתמשים בחומר בכדי "לקעקע" את כל גופה של הכלה ובעיקר את הידיים והרגליים שלה והיו מציירים ציוריים בדגמים יפיפיים כשאת קצות האצבעות היו טובלים לחלוטין בחינה. על קצות האצבעות אני מוותרת כי זה מכתים את הציפורניים והחתונה מאוד קרובה לחינה, אבל רציתי את אותם קעקועי חינה אדומה שהם מרהיבים בעייני, במיוחד שהם נשארים עד לחתונה וממשיכים לעטר את ידיי ורגליי הכלה. יש לי חברה יקרה שהיא מאפרת ועושה ציורי גוף נהדרים, שמה הרמוני רוט שבתאי ובמזל נזכרתי לדבר איתה והיא אכן עושה את החינה בצורה האותנטנית ולכן היא תגיע אליי, תצייר עליי ואח"כ תגיע לאירוע לצייר גם על בני המשפחה שירצו :) אלו דגמים של חינה מרוקאית אמיתית לכלות:
בחינה כמובן שאני מאפרת את עצמי ואת אמא ואולי גם את אחותי ואת האחייניות היפות שלי ואני הולכת על סגנון ערבי מודגש ומוגזם שיושב כל כך טוב על תווי הפני המה לעשות - ערביים :)

נעלמתי לכן קצת כי נפלו עליי המון המון דברים ביחד. הלימודים הסתיימו בשבוע שעבר וביום לפני האחרון הגשתי רפראט ענקי ומפחיד שמנע ממני לעשות בערך כל דבר שאני אוהבת כולל לכתוב כאן... מיד אחרי סיום הלימודים ברחתי מהדירה המזעזעת שלי בחזרה לבית הוריי. הסיבה היא שאני בעצם עוזבת את ירושלים וחוזרת לגור במושב ואפילו חוזרת לגור בבית, בערך. אני ובן זוגי קיבלנו מההורים שלי יחידת דיור גדולה שנמצאת מתחת לבית שלהם אבל היא דירה נפרדת לגמרי וזה פשוט פתרון נהדר לזוג צעיר שרוצה לחסוך כסף... אממה? הדירה מיותמת כבר כמה שנים ואנחנו כרגע בעיצומו של שיפוץ היסטרי... אני מבטיחה לכן שזה ממש משעשע שהפכתי לחלוטין לשיפוצניקית אחרי 3 ימים במושב אבל זה תופס חלק עצום מהזמן שלי כי אני מנסה לסיים את זה... אז ההכנות לחתונה פחות או יותר מתחילות משיפוץ וריהוט הדירה החדשה שלנו :)
אני מבטיחה לכן תמונות או סיור בוידאו אחרי שהבית יהיה גמור ומרוהט :) הכי מצחיק זה שאני אומרת שאנחנו משפצים עונים לי ב:"את?!?!?!" והתשובה לזה היא כן! אני! בגופיית סבא וחצאית טריקו זולה אני עומדת על סולם ועושה שפכטל, משייפת אותו עם מכשיר מיוחד וצובעת תקרות בסיד! אני! כן! והאמת? שזה ממש ממש כיף :)
עד כאן להיום, מבטיחה שהפעם הבאה תהיה בקרוב כי יש לי מלא אאוטפיטים להראות לכם ומלא דברים לספר לכן!
נשיקות והמון אהבה,
זוהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה