יום שני, 16 ביולי 2012

להיות בהריון ובטייל - משימה אפשרית!


בואו נבהיר את זה:
אני לא בהריון ולא מתכננת להיות בהריון בקרוב, החתונה ממש לא עשתה לי חשק או משהו כזה.
למעשה זה רחוק ממני שנות אור גם מבחינה מעשית - ברור שאין לנו יכולת כלכלית לגדל עולל וגם מבחינה נפשית - אני הכי ילדה בעולם וממש לא מתאים לי להפוך לאמא. אני כרגע בשלב נורא אגואיסטי בחיים שלי וכל מה שמעניין אותי זה אני ובן הזוג שלי. עבדתי קשה מידי בשביל הגוף שלי בשביל להרוס אותו ואני גם נורא צעירה! יש לי המון שנים עד שהשעון יתחיל לתקתק...



הפוסט הזה מגיע בגלל שהרבה מאוד נשים ביקשו אותו ובגלל שנמאס לי לראות הריוניות מוזנחות ברחוב. אני לא חושבת שהריון זאת סיבה להזניח את עצמך, כמו שעלייה במשקל היא לא סיבה להזניח את עצמך. ברור לי שיש תופעות לא נחמדות במיוחד כמו בצקות, בחילות, חשקים הזויים ושאתן לא ישנות כמו שצריך. אבל במקום שממנו אני באה חינכו אותי שדווקא כשאת לא מרגישה משהו השקעה חיצונית יכולה לגרום לך להרגיש הרבה יותר טוב. 
אני מאמינה שהדבר הכי חשוב בהריון זה נוחות. במקרה הזה אני ממש לא בעד פשרות וניסיונות להתייפף על חשבון הנוחות שלך. כמובן שיש נשים שאולי נוח להן על סטייליטו של 15 ס"מ בחודש 9, אשריהן. אבל זה ממש לא המצב אצל רוב האוכלוסיה. מה שכן - נוח ממש לא חייב להיות מכוער. ואני גם לא תומכת בלקנות מלתחה חדשה בשביל מצב שהוא זמני בעקרון ואני בטח שלא חושבת שצריך להשקיע בזה הון תועפות.
אני חושבת שאצל רוב הנשים אפשר לחלק את ההריון לשני שלבים עיקריים מבחינת לבוש - זה שאת עדיין יכולה להתלבש בבגדים הרגילים שלך והשלב שבו זה כבר בלתי אפשרי. לרוב זה קורה בסביבות חודש חמישי - שביעי. עד אז - אתן באמת יכולות להתלבש כמו שאתן אמורות להתלבש במצב הטבעי שלכן. אני כן חושבת שכשאתן קונות בגדים אתן צריכות לחשוב על עד מתי הבגדים האלו ישמשו אתכן מבחינת הריון. אני חושבת שכדאי לחשוב על עניין הקניות בצורה כזאת:
נכון שהריון הוא מצב זמני, אבל הוא מצב שיחזור על עצמו (לרוב) פעמיים או שלוש במהלך החיים שלכן. לכן הייתי משקיעה וקונה כמה פריטים בסיסיים וקלאסיים שישמשו אתכן במהלך ההריון הנוכחי והבאים מהרגע שאתן לא תוכלו יותר ללבוש בגדים רגילים. צריך גם לזכור שלא כולן יוצאות מבית החולים בגודל שהן היו לפני ההריון והפריטים האלו לפעמים ישמשו אתכן גם בחודשיים-שלושה שאחרי הלידה.
אם אתן עדיין מפחדות מאינטרנט - הגיע הזמן להפסיק. באינטרנט יש אופציות מעולות לנשים בהריון! אפשר לקנות בגדי הריון במחירים נוחים ואפילו זולים מאוד באיביי, יש לאסוס ליין הריון וגם בעניין מידת החזיה שמשתנה וחזיות הנקה - באינטרנט אפשר לקנות חזיות הרבה יותר בזול מבארץ.

1. נעליים - אני חושבת שבשלבים הראשוניים אפשר עדיין לנעול עקבים אם זה נוח, אפשר גם לנסות עקבי וודג' שהם יותר יציבים מעקבים רגילים. ככל שההריון מתקדם כדאי לרדת מהגובה. אני חייבת להודות שהריוניות בשלבים מתקדמים מאוד מדאיגות אותי. גם נשים שמאוד מנוסות בעקבים נוטות למעוד, במיוחד במדרכות המזעזעות בישראל. אני פשוט לא הייתי לוקחת את הסיכון. הריון מבחינתי זאת הסיבה היחידה שיש לאישה לנעול טבע נאות, קרוקס ובירקנשטוק. מאוד חשוב שיהיה לכן נוח. מה שכן - גם בתוך המותגים האלו יש דגמים "יפים" יותר ויפים פחות. אם כפות הרגליים שלכן לא מתנפחות - אפשר פשוט ללכת בנעלי סירה, אפשר לנעול סנדלים שטוחים רגילים ונוחים שיש היום בכל חנות. ממש לא חייבים לנעול עקבים כדאי להראות טוב, זה מיתוס מוחלט. בחורף אני ממליצה בחום על האגס - הם רחבים ושטוחים וזה הכי נוח בעולם, אבל מי שלא יכולה להרשות לעצמה לנעול כאלו לעבודה - מגפיים שטוחים כלשהם יעשו את העבודה.
וגם אם עקבים - עקבים גבוהים מאוד לא נראים טוב בגלל עניין של איזון. נשים בהריון הן כבדות יותר וגדולות וכשאישה גדולה נועלת עקבים גבוהים ודקים נוצרת צללית לא מאוזנת ולכן לא מחמיאה של גוף כבד שעומד על שני מקלות דקיקים. עקבים נמוכים יותר ועבים יותר יראו יותר טוב וגם יהיו הרבה יותר נוחים.
2. גזרות - העניין בהריון הוא לרוב הבטן והחזה. נכון שיש נשים שמשמינות בכל הגוף או משמינות בצורה קיצונית בגלל סכרת הריון או סיבות אחרות אבל בד"כ מה שגדל זה הבטן והחזה לקראת הסוף. בעצם מבנה הגוף הופך להיות אחר לגמרי ממה שהוא כי הרוחב ונקודת הכובד זה בבטן. הגזרה האידאלית להריון היא אמפייר - בגדים שנחתכים מתחת לחזה. החיתוך מתחת לחזה חשוב, אבל חשוב גם שהחלק שמתחת לחזה יהיה נשפך או מתרחב - גם אם את בחודש חמישי, כדאי שיהיה מקום "לגדול" אליו.
ובכל זאת, עדיין אפשר ללבוש גזרות ישרות ולהראות נהדר וסופסוף לא לדאוג שיש איזה בטנון שבולט - עכשיו זה הזמן להתגאות בבטן הזאת!
בגדים כמו מכנסיים או חצאיות נלבשים בתור גזרה נמוכה - יושבים מתחת לבטן.
מבחינת חיתוך המחשוף - חלים אותם חוקים ואת עדיין יכולה ללבוש איזה מחשוף שמתחשק לך ומתאים לך ולסביבת העבודה/היציאה שאת נמצאת זה.
אם יש לך רגליים נהדרות - עדיין אפשר וכדאי ללבוש מיני. אני לא חושבת שהריון או הורות שוללים מאישה את המיניות שלה ואת הזכות להראות סקסית כשמתחשק לה. צריך לשמור על גבולות הטעם הטוב גם בהריון וגם בלי הריון.
המהצד השני - לא חייבים להדגיש את הבטן או את החזה ואפשר לבחור בגזרות רחבות מהחזה שמטשטשות את קווי המתאר ולפעמים קצת מגדילות.
3. מכנסיים, חצאיות, שמלות?! אני מוצאת ששמלות זה הבגד האידיאלי להריון. שמלה בגזרה אמפייר יכולה ללוות אישה ברוב חודשי ההריון. מכנסיים וחצאיות יש את היעודיים להריון - אלו עם פס הגומי למעלה. הרעיון בהם זה שהבד הרגיל מסתיים מתחת לבטן ואז יש בטן שנמתח על הבטן ולכן יש מקום לבטן. מה שמבאס זה שלמי שמחמיאה גזרה גבוה (שזה רובנו) וחולצה בתוך המכנסיים החצאית (שוב, רובנו) זה משהו שאי אפשר לעשות בהריון. ולכן שמלות נראות יותר טוב, כי הן עדיין שומרות על חלוקה נכונה יותר של הגוף של שליש עליון ושני שליש תחתונים. אבל מי שלא נוח לה בשמלות וכמובן שלרוב חלק מההריון עובר בחורף ופשוט קר מידי - בשבילך המציאו את הפתרונת של חצאיות ומכנסיים עם בד בחלק העליון. בהריון קשה להתכופף לא נכון (מהגב) ולכן מתכופפים נכון (מהברכיים) אבל עם רגליים מפוסקות - אז בשביל הצניעות אפשר פשוט ללבוש מכנסונים צמודים מבד נוח.
4. בדים - מצד אחד חשוב לקנות בדים נמתחים שאפשר "לגדול" קצת בתוכם, מצד שני אני לא חושבת שבד לייקרה מתוח על הגוף זה משהו יפה או נוח. בד וגזרה אלו דברים שעובדים ביחד. אם את קונה שמלה בגזרה אמפייר היא יכולה להיות מטריקו עם קצת לייקרה כך שבחזה היא תשב צמוד ותוכלי לגדול לתוכה ובאזור של הבטן היא תשב רחב כך שגם תוכלי לגדול לתוכה וגם יהיה לך אוורירי ונעים. אם תקני שמלה כזאת מכותנה זה יהיה אידיאלי לא פחות.
5. טייצים וטוניקות - שילוב שביום יום אני פשוט אוסרת עליו בתכלית האיסור ובהריון? זה נוח, זה מתוק וזה נראה מעולה. ולכן אני לא אוהבת את זה על נשים רגילות! כי אם את לא בהריון אין לך סיבה ללבוש את זה למעט עצלנות! בקיץ טייץ שמכסה את הברכיים עם טוניקה שמכסה את אזור הישבן והמפשעה עם סנדלים שטוחים ונוחים ובחורף טייץ' עם טוניקת סריג נוחה ונעימה וזוג האגס - מושלם! גם אם את בהריון - טייץ זה לא מכנסיים! צריך ללבוד עם טייץ חולצה שמכסה את הישבן והמפשעה כי זה פשוט צמוד מאוד ומבליט הכל בלי שום קשר למשקל...
6. בגד ים - אנחנו בכל זאת בקיץ וזאת בכל זאת ישראל... ביקיני רגיל יכול לעבוד מצויין אם התחתונים יושבים נמוך, מתחת לבטן. אבל לדעתי הרבה יותר נוח ללבוש שלם, במיוחד אם את מאלו שנכנסות למים ושוחות ולא (כמוני) מאלו ששוכבות על החוץ וטובלות פעם בשעה.
7. איפור, שיער ואקססוריז. דווקא בגלל שהריון בסופו של דבר מגביל מבחינת נעליים ולבוש אני חושבת שזה הזמן להשקיע בשיער, אקססוריז ובאיפור כמו שצריך. שיער שנראה מלא חיים ומסופר כמו שצריך תמיד נראה מרשים ומשפיע על מראה מטופח. הייתי מפנקת כל הריונית בשיעור איפור או שניים שיתנו לה כלים בשביל לשחק קצת עם איפור בבוקר, עבורי למשל זה תרפיה וזה חלק בלתי נפרד מהלבוש. איפור הוא אקססורי לכל דבר ושמים לב אליו. אם כבר אקססוריז - הקיץ הזה זוהי שעתן של שרשראות ה"סטייטמנט" - שרשראות עם נוכחות. זה טרנד יפייפה שהייתי שמחה לאמץ אילולא היה לי חזה גדול כל כך. אם אתן הריוניות עם חזה לא גדול במיוחד - שרשרת כזאת לגמרי יכולה לעשות הופעה סתמית למרשימה. אפשר לשחק עם צמידים, טבעות וגם חגורות. צעיפים גם כן יכולים להראות נהדר, רק שכדאי להניח אותם פתוחים, כלומר על העורף ונופלים על שני צידי החזה כדי שיתנו קווים אורך. שכורכים אותם כמה פעמים או משתמשים בקשירות שגורמים להם להתלות על הבטן זה מוסיף נפח לאזור החזה והבטן שלא צריכים את זה. 
8. בלייזרים, ג'קטים, עליוניות פתוחות, מעילים - אם את בהריון בחורף זה מאסט עבורכן. פתרון טוב זה פשוט ללבוש אותם פתוחים, ככה בעיית המידה היא ממש לא אישיו ואם אתן לא גרות בירושלים או במקומות ממש קרים זה מספיק.  שנית בלייזר פתוח נותן לגוף קו אורך שהמטרה שלו בהריון היא ממש לא להרזות אלא קצת להחזיר את הפרופורציות הטבעיות שלנו (אנחנו יותר גבוהים מאשר רחבים בנורמל, כבני אדם).
9. הטעויות הנפוצות בהריון הן כמו הטעויות הנפוצות  אצל נשים שמנות - או שנשים לובשות הכל צמוד מאוד וזה נראה חנוט ולא נוח במיוחד, או שהכל רחב מידי ושק מה שבעיקר מרחיב ונראה לא מגניב בכלל. כדי לאזן תמיד. גם עם שמלה רחבה אפשר לשים חגורה מתחת לחזה ועם בגד צמוד אפשר לשים בלייזר או עליונית שיושבים פתוח ורחב יותר.
להמחשת הרעיונות נעזר בכמה חברות טובות ויקרות שלנו: אנג'לינה, ביונסה, הילארי וכריסטינה. השכנות מהבניין ממול, כמובן.
אנג'י או אנג'י, כל כך יפה כשהיא בהריון. היא לא נראית מורעבת לשם שינוי.
לובשת כאן שמלת הריון קלאסית, שמתרחבת מהחזה ובלי חיתוך במותן. קלאסי ושיקי להפליא!
הגזרה כאן היא בערך אותה גזרה, אבל השרוולים מיותרים לגמרי. סתם תורמים למראה שק כללי לא מחמיא. אבל יש פה שימוש נהדר באקססוריז - העגילים, והסיומת של המחשוף ממש נראה כמו "סטייטמנט פיס" - שרשרת גדולה ויפה.
זאת שמלת אמפייר קלאסית, הצבע משגע לאנג'י וגם המחשוף לחזה שגדל קצת... מבחינת איפור ושיער אנג'לינה דיי מקובעת. מאז שאני זוכרת אותה היא מאופרת ומסורקת באותה צורה.
אממה, משהו שאתם אולי לא יודעים על אנג'י זה כשהיא מתלבשת לבד זה בעיקר משעמם ובעיקר שחור. גם כשהיא לא בהריון. אין פה איזו טעות, סתם משעמם.
גם כאן, רשלנות ושעמום במיטבם. שרוול אחד לא שרוך, אין תכשיטים, הבד של השמלה זול. רק הכפכפים חמודים וגזרת האמפייר נכונה.
ונעבור לאהובתי האישית, ביונסה!
הכל כאן מושלם. השמלה משגעת בגזרה רחבה בלי חיתוכים לרוחב הגוף, יד וכתף חשופות לשם העניין, האקססוריז תופסים מקום רציני בהופעה, שיער מושלם, איפור מושלם. מלכה אמיתית.

עוד שלמות... השמלה כן נחתכת מתחת לחזה, אמפייר, אבל היא צמודה וזה מהמם! הצמידים והעגילים מוסיפים לאלמנטים הזהובים שעל השיער. גם השיער והאיפור שוב - מושלמים.
מדהימה לחלוטין גם בג'ינס, בלייזר וצעיף. יש לי אישיו עם העובדה שהיא הולכת על עקבים מטורפים בהריון. קשה לי להאמין שזה נוח.
זה למשל לא היה עובד גם לא בהריון. צמוד מידי, קצר מידי, כל הציצים בחוץ וחסכתי מכן את העקבים המטורפים שהיא נועלת.
אחרונה חביבה - הילארי דף המהממת.
מראה לנו איך לובשים מיני בהריון. המגפונים השטוחים חמודים, סריג האוברסייז מקסים עם גופיה למטה. רק השיער חסר חיוניות קצת.
עוד לוק קז'ואלי מקסים! הג'ינס משגע, החולצה הרופפת שתחובה לבפנים מאחור, סנדלי הוודג' הנוחים והעגילים! מושלמת.
קז'ואל מתוק מתוק! סקיני ג'ינס מקסים, חולצת פסים ארוכה ומגפי אגס מקופלים. פשוט מקסימה!
כמעט, אבל קצת התפספס. קודם כל היה צריך לבחור בין השרשראות לצעיף לעגילים. זה קצת עמוס ביחד. החולצה הלבנה קצת דקיקה וצמודה מידי, בד אחר היה נראה יותר טוב, הטייץ היה יכול להתחלף בג'ינס והנעליים פשוט לא לטעמי. הג'קט מושלם והשיער נראה נהדר!
ואחרון חביב שממש לא עובד. שוב כמו אצל ביונסה - גם לא בהריון זה לא היה עובד. קצר מידי, צמוד מידי, ניילוני מידי.
נקנח עם כריסטינה אגילרה שמראה לנו שאם אין לך טעם - ההריון כנראה לא יגרום לשינוי.
האיפור, המישמש של הבגדים ותכשיטים שיש עליה... רק הג'ינס והנעליים מעולים.
הלבוש כאן נהדר! טוניקה/שמלה רחבה עם דיטייל מטריף! גרביונים אטומים ונעליים שמתאימות בול! אבל האיפור כבד, השיזוף כתום, הבלונד בהיר מידי ועגילי השכונה לא מתאימים לכלום.
קז'ואל חמוד שעבד לה! ממש אהבתי עליה את האפורים והכובד והצעיף נהדרים.
עוד לוק מוצלח ביותר! הייתי רק מורידה את הצווארון לשמלה הזאת. לגולפים וחצאי גולפים על הריוניות יש נטייה להראות חונקים מאוד. אבך הצבע יפה, השרוולים מתוקים ועם אמפייר בהריון קשה לפספס.
הייתי שמה לארח כאן כמה סלבס ישראליות אבל כשגל גדול נראית ככה בחודש 7:
ורותם סלע נראית ככה בחודש 9:
כלומר הן מתלבשות בבגדים רגילים לחלוטין כי הן רזות לגמרי - אין לי מה להגיד. הייתי רוצה להאמין שזו גנטיקה וברות מזל, אבל בתור מישהי שמכירה נשים שעולות מעט מאוד במשקל בהריון(אחותי עולה 8 קילו!), זה עדיין נראה אחרת לגמרי...
לקינוח כמה בגדי הריון מקסימים מאסוס!

 Image 1 of ASOS Maternity Dress With Double Layer
 Image 1 of ASOS Maternity Crochet Lace Midi Dress
 Image 1 of ASOS Maternity Cropped Trousers In Floral Print
 Image 1 of ASOS Maternity Midi Dress With Embellishment
ויש גם בארץ! רק במחירים "קצת" יותר יקרים, כאמור רמי לי שאני מאוד אוהבת את הקולקציה אבל האתר כל כך לא ידידותי למי שמוריד תמונות שוויתרתי! אתן מוזמנות להיכנס בעצמכן: 
זהו להיום! אני מקווה שנהנתן, בפעם האחרונה התחננתי לתגובות וקיבלתי מלאאאאאא תגובות! אני לא צריכה להתחנן!!! תגיבו בבקשה! דעתכן חשובה לי!
לקראת סיום אני רוצה להכריז על סוג חדש של פוסטים שייצא לאור בקרוב מאוד:
אני משיקה את פינת הסטיילינג האישי. הפינה תארח בנות שמוכנות להיחשף שישלחו לי:
1. תמונה במכנסיים קצרים וגופיה (או ביקיני, שלא תעלה לפוסט כמובן אם לא תרצו!) כדי שאאבחן את מבנה הגוף שלהן.
2. תמונות של איך שהן מתלבשות היום.
3. קצת פרטים על עצמן - במה הן עובדות, מה חשוב להן להחצין בעזרת הבגדים, מה הסגנון שהן אוהבות.
בתמורה הן יקבלו ייעוץ על גבי הבלוג שבו אכתוב להן מה מבנה הגוף שלהן, מה הן עושות נכון, מה פחות נכון ואוסיף כמובן תמונות של פריטים שלדעתי יתאימו להן. הפינה עולה כי ביקשו ממני והציעו לי לעשות אותה כמה פעמים ויש כבר מתנדבת ראשונה! בנות אחרות שמעוניינות לקחת בזה חלק - שלחו לי מייל בבקשה ל zohar_av@hotmail.com. אני מבטיחה כמובן אנונומיות מוחלטת לכל מי שלא רוצה ללכת עד הסוף.
אני מחכה למיילים ולתגובות!
נשיקות
זוהר
נ.ב
מצאתי עבודה! האמת שמצאתי שתיים, ואני ארחיב עליהן בפוסט בקרוב, אבל אחת מהן היא בתור מעצבת האירועים ומנהלת השיווק של עסק הפרחים המשפחתי שלנו. סופסוף פתחתי לנו עמוד לייק בפייסבוק ואני ממש ממש אשמח אם תעשו לנו לייק!
 http://www.facebook.com/avrahamiflowers

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה