יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

מדריך המכנסיים הגדול!

אני יודעת, יש משהו קצת אירוני בזה שמלכת השמלות והחצאיות כותבת מדריך מכנסיים, אבל העניין פה הוא הרבה יותר עמוק מההעדפה האישית שלי. בדיוק כמו שכשאשר אני עושה סטיילינג אני מלבישה במכנסיים את מי שרוצה וזקוקה להם, אז כן, אני יכולה לכתוב מדריך על מכנסיים גם אם אני לא אלופת המכנסיים. יהיו בפוסט שלי המון חוקים וכללים שאת חלקם - אני בעצמי שוברת. למה? כי חוקים נועדו להשבר...



למען האמת פיתחתי התמכרות מכנסיים קשה לאחרונה. פתאום בא לי על מכנסיים בטירוף, אחרי שנים שנמנעתי מהם ושנאתי אותם אני פתאום אוהבת את הקז'ואליות שלהם ומצליחה להרגיש יפה, סקסית, מושכת ולא משעממת בתוכם. חוצמיזה שאני לא מתכוונת לכתוב לכם עוד מדריך "הטרנדים לחורף הם..." כי דיי, כל חורף זה אותם טרנדים. קטיפה, אדום, ניטים, תחרה, צבאי וכו'. הבנו, נמאס...
אז מה השריטה שלי עם מכנסיים? ובכן, ממש עד לא מזמן ממש לא אהבתי אותם. למה? כמה גורמים מעורבים בעניין:
1. אחרי שחזרתי בשאלה לבשתי שנים רבות רק מכנסיים ואני חושבת שאיפשהו, נמאס לי.
2. כשחזרתי בשאלה והתחלתי ללבוש מכנסיים היחידים שלבשתי היו "מכנסי ציפי"  - פדלפונים בצבעים הזויים ובגזרה נמוכה להחריד (זה מה שהיה בחנויות כשהייתי נערה) וכנראה שנותרה בי טראומה.
3.  בישראל כל מי שלא יודעת להתלבש לובשת מכנסיים וחולצה, זה סוג של מדים ואני שונאת להראות חלק מעדר.
4. פרקטית - מאוד קשה לי למצוא מכנסיים שיושבים עליי טוב ונוחים לי. בגלל שהאגן שלי רחב והישבן שלי בולט אבל המותניים צרות אני צריכה מכנסיים שיהיה בהן מספיק מקום להכיל את התחת הגדול והירכיים הגזעיות שלי (זה נאמר בחיבה) אבל שיהיו מספיק צרים באזור המותניים כדי שישבו טוב. בעיה נוספת היא שאם הם לא יושבים לי ב-ד-י-ו-ק במותניים (והם בד"כ לא כי המותניים שלי גבוהות) הם כל הזמן "יפלו" ואני אצטרך כל הזמן להרים אותם ולסדר אותם ואין משהו יותר לא מחמיא ולא נוח מבגדים שדורשים התעסקות. והכי חשוב - כשחם זה פשוט נוראי! אני מרחמת על הגברים. ברגע שהמעלות בחוץ עולות מעל 30 מעלות אין  שום סיכוי בעולם שאני לובשת מכנסיים. איכס!
5. מכנסיים קצת "מסרסים" אותי (או אולי "מעקרים" יהיה נכון יותר). אני מרגישה שזה פריט גברי מובהק (מה לעשות שבמקור הוא אכן גברי?) שפחות מחמיא לי משמלות וחצאיות שנושאות את הנשיות שלי (כלומר, את התחת הגדול שלי) בחינניות. זה פשוט מדגיש מאוד את האגן, הירכיים והישבן שלי וכל מה שאי פעם אמרו לי על מה מחמיא לאגן רחב ומה לא התברר כשגוי שהתבגרתי והבנתי שהכי מחמיא לאגן רחב זה פשוט חצאיות ושמלות. מה שקרה בזמן האחרון זה שפשוט הבנתי שאגן רחב וישבן בולט הם אולי החסרונות שלי בראש שלי, אבל בעייני אחרים הם ממש לא חסרונות וזה נתן לי את החופש לחזור למכנסיים.

אחרי שהסברתי את השריטה שלי, אפשר להתחיל לדבר לעניין. בפוסט אני אראה לכן גזרות ואדבר על ההתאמה למבנה הגוף. אבל נתחיל מכמה דברים כלליים, ניפוץ מיתוסים וכו':
1. בעניין הגזרה נמוכה-גבוהה אני אומר שבאופן כללי אני נגד גזרה נמוכה ובעד גזרות אמצע-גבוהות. גזרה נמוכה תמיד נראית זול, תמיד יש סכנה שיבצבץ ממנה חריץ או חוטיני והיא לא מחמיאה כמעט לאף אחת, גם לרזות. למה? כי היא מדגישה את האגן שבד"כ הוא החלק הכי רחב בגוף והיא יוצרת חלוקה לא נכונה של הגוף - הרגליים נראות קצרות והטורסו ארוך. החלוקה צריכה להיות בדיוק להיפך. יוצא הדופן היחיד אלו נשים עם אגן צר ופלג גוף עליון כבד שהן גבוהות. דווקא לנשים כאלו גזרה נמוכה "תאזן" את הפרופורציות. למלאות עם מותניים מודגשות מחמיאה יותר גזרה גבוהה שאוספת בטן ומדגישה מותניים ולמלאות עם השמנה בבטן אני אוהבת גזרת אמצע. רזות יכולות פשוט לבחור מה שבא להן.
2. כל עוד מכנסיים אינם צבעוניים ומטורפים הם פריט דיי משעמם ולכן רצוי לצרף אליהם חלק עליון מעניין/ נעליים מעניינות/ אביזרים מעניינים.
3. מכנסיים זהו חלק תחתון ולכן הוא צריך לאזן את החלק העליון של הגוף. כלומר - אם פלג הגוף העליון רחב והתחתון צר צריך להרחיב את התחתון, כי להצר את העליון אפשר בצורה יותר מתונה.
4. בדים - אני אראה לכן המון ג'ינסים אבל זה ממש לא מחייב. מכנסיים יכולים להיות מבדים שונים או מג'ינס ובניגוד לאימרה הידועה ג'ינס הוא ממש ל-א פריט חובה. לנשים מלאות ++ ושמנות עדיף דווקא להמנע מג'ינסים שהם לא ממש סלחניים ולא כל כך נוחים. ג'ינס אמיתי עשוי ממאה אחוז דנים, דנים זה בעצם כותנה שעובדה ונטוותה בצורה מסויימת. רוב מכנסי הג'ינס לנשים מעורבים במעט לייקרה/אלסטן כדי לתת להם גמישות. למה הם צריכים גמישות? כי נשים לרוב הן מקומרות ובכדי שמכנסיים ישבו עליהן נכון צריך שהם יהיו גמישים.
5. מיתוס -  לא נכון שנשים מלאות צריכות מכנסיים מתרחבים, זה תלוי בהרבה גורמים וזה לא חוק שחקוק באבן. לפעמים זה ממש שגוי.
6. חטא בלתי נסלח - טייצים/לגנינס שנראים כמו ג'ינס אבל הם לא ג'ינס ויש להם גומי ואין רוכסן. אין לי הסבר, זה פשוט מוזר בעייני. במיוחד אם רואים את הגומי.
7. מכנסיים מבדים עם אלסטן בהחלט מתרחבים! זה לא שקר של מוכרות. מכנסיים טובים מבד שמעורב בו אלסטן במידה סבירה (עד 5%) יתרחבו בחצי מידה. אבל מכנסיים מבד דריל מתרחבים ב 2 מידות. ככל שאחוז האלסטן יותר גבוה, המכנסיים יתרחבו יותר.
8. נשים בגזרה שלי, כלומר עם אגן רחב ומותניים צרות חייבות להבין שלא פעם צריך לקחת מידה יותר כדי שהמכנסיים יעלו על הישבן ואז יש צורך לתקן אצל חייט את אזור המותניים עם "פנסים".
9. אם פלג הגוף התחתון הוא כבד ורחב, צבעים בהירים תמיד יגדילו אותו. לא תמיד יהיה לך אכפת מזה וטוב שכך.
10. צריך להיזהר משפשופים. הם נוטים להגדיל את הירכיים בגלל אשליית האור והצל שהם עושים. שוב, לא תמיד יהיה לך אכפת מזה וטוב שכך :)
11. זה יפה מאוד שיש הגדרות לגזרות אבל 90% מהזמן מכנסיים הם לא בדיוק סקיני אלא הכלאה בין סקיני לישרה והכלאה בין ישרה לבוטקאט וכו'. זה לא באמת חשוב, העיקר שיחמיא לכן.

ונעבור לענייני גזרות:

הגזרה הנפוצה ביותר כיום - סקיני 



היום יש סקיני ג'ינס, יש סקיני בצבעים, יש סקיני "עור שני". אז מכנסיים בגזרה הזאת הם פשוט מאוד צמודים לאורך כל הרגל. ממה צריך להיזהר? ראשית סקיני בגזרה נמוכה תמיד נראה מאוד זול ולכן עדיף גזרות אמצע או גבוהות. שנית, רצוי להימנע מסקינים שעשויים מבד דק מידי שמראה הכל וגם להימנע מסקינים שצמודים מידי לקרסוליים, במיוחד אם הרגליים לא סופר רזות. תמיד חשבתי שהשם סקיני באה מהמילה - רזה מאוד באנגלית אבל היום תהיתי אם זה לא קשור למילה "סקין" - עור, בגלל הצמידות שלו לעור.
בניגוד (אולי) לשם שלו, הוא לא מחמיא רק לרזות מאוד. להיפך. בחורות כחושות נראות בו עוד יותר רזות וזה לא מחמיא בעייני. אני אוהבת סקיני על נשים רזות ומלאות, על שתיהן יש בו קסם. יש קסם ברגליים ארוכות וחטובות אבל יש קסם גם בסקסיות של בחורה מלאה עם ישבן בסקיני. מה שכן, הוא מיועד לנשים עם פרופורציות טובות וגם למלאות אני ממליצה ללבוש אותו עם עם עקבים גבוהים למיניהם. למלאות הוא נותן מראה יותר סקסי ולכן חשוב להנמיך את המראה ביום יום. בחורף אני עושה את זה עם אגס שפשוט שוללות סקסיות מכל דבר, בקיץ אפשר לעשות את זה עם טי שירט פשוטה או רחבה. בערב? לכו על צמוד וצמוד ותרגישו חופשי להשפריץ סקס לכל עבר...

אלו למשל סקיני על מלאות שנראים רע מאוד (למעט השני מימין שהוא לא סקיני). הם צמודים מידי, הצבעים לא עדכניים, השפשופים לא נכונים, הגזרה באמצע.

אלו דווקא סקיני למלאות שנראים טוב



בוטקאט - גזרת מגף

אחת הגזרות הנפוצות בחו"ל והנעלמות בארץ. אלו מכנסיים שמתרחבים מעט מהברך ומטה (בוטקאט - אפשר לשים מגפיים תחתם...) זאת גזרה שמחמיאה פשוט לכולן. כחושות, רזות, מלאות ושמנות. משנה כאן רק קו המותן ואת הבוט קאט אפשר ללבוש עם חלק עליון צמוד אם את מלאה או עם רחב אם את רזה, אני לא אוהבת בוטקאט עם רחב על מלאות זה מאבד פרופורציות קצת.

בוט קאט על מלאה שנראה מעולה


בוט קאן על רזה שנראה מעולה - היידן פנטייר



גזרה ישרה

גזרה נפוצה מאוד, דומה לסקיני אבל פחות צמוד מהברך ומטה. היא מתאימה לרוב הנשים - כחושות עד מלאות. לשמנות היא פחות מחמיאה לטעמי. אני חושבת שעבור רוב הנשים מכנסי ג'ינס קלאסיים שחייבים בארון הם מכנסיים כהים בגזרה ישרה וגבוהה/אמצע בהתאמה למבנה הגוף.



בויפרינד ג'ינס

אחד הטרנדים הלעוסים, המאוסים והכעורים בעייני. זה טרנד שמתקשר לכל עניין האנדרוגיניות, הוא יפה בעייני רק על נשים רזות מאוד. אני לא סובלת אותו על מלאות ועד היום לא הצלחתי להבין אם אני מעדיפה אותו בשילוב נשי עם עקבים או בשילוב יוםיומי עם סניקרס.

בויפרנדים על רזות, בין סתם כעור למדליק קלות.


בויפרינד על בחורה שמנה, מרחיב, מרבע ולא מחמיא (והשילוב עם החולצה והנעליים שגוי ברמות על). 



מכנסי פדלפון - FLARE

בקיץ שעבר הם חזרו לאופנה בכל העולם אבל בישראל זה פשוט לא תפס. אלו מכנסיים שצריך להתאים להם מראה מאוד בוהמייני. אני אוהבת אותם על רזות או על נשים עם אגן צר, על אגן רחב הן משקפות את רוחב האגן ומאוד מאוד לא מחמיאות בעייני.

מדליק על רזות


ומה איתי?
המכנסיים הכי נפוצים בארון שלי הם סקיני ג'ינס. זאת כיוון שאני לובשת מכנסיים בעיקר בחורף ובעיקר כשקר לי מאוד ואני נועלת איתם מגפי אגס. בשביל זה - אני צריכה סקיני שאפשר להכניס לתוך המגפייים. אבל לאחרונה קניתי 2 זוגות של בוטקאט מ H & O שאני ממש אוהבת ואני מחפשת מכנסיים שחורים מושלמים.
אני קונה ג'ינסים בעיקר ברנואר וקסטרו כי לרוב הם מבינים את מבנה הגוף הישראלי ומעצבים לו טוב. עם זאת לפעמים זה מתסכל מאוד. קסטרו ורנאר מכווצים את המידות שלהם בצורה שיטתית והמידות מאוד לא אחידות בכלליות. כך כשהלכתי למדוד את הג'ינס המחטב החדש של קסטרו התברר לי שמידה 44 לא עולה לי על הישבן כשבד"כ כשאני קונה 44 הם עוברים הצרה במותנייים.

זה הג'ינס האהוב עלי. מפוראבר 21. מושלם ברמות שלא יאמנו. יצאתי ככה לפאב, ביום הייתי לובשת משהו אחרת בתור טופ. הוא לא סקיני ולא גזרה ישרה, משהו בין לבין.


זה בחורף עם אגס והכל :)



זה ג'ינס שאני ממש אוהבת מרנואר, אפילו שהוא בהיר ופחות מחמיא לי.


עוד אחד אהוב מקסטרו דווקא, למרות השפשופים הלא מחמיאים.


ובגרסת החורף


זה גם של קסטרו באותה גזרה והוא תכף ז"ל :(


אחרון חביב זה הבוטקאט החדש מ H & O שקניתי אחד זהה באפור-חום שכזה רק כי הוא מושלם אבל הצבע כה מוזר שאין לי שמץ מה ללבוש איתו... אגב זה לא ג'ינס אלא מכנסיים מבד.


אני מקווה שנהנתן! בפוסט האאוטפיטים הבא יהיו כמה וכמה לוקים עם מכנסיים כי אני בקטע כרגע ואני מקווה שאני בעצמי אלבש יותר מכנסיים אם אמצא מכנסיים שלטעמי מתישהו...

נ.ב
אי אפשר בלי פאדיחות לקינוח... אלו היו מכנסי ציפי האהובים עליי בגיל 16. שום מילה. שום מילה! שמעתן?! וכן, זה התחתונים שלי שם. אלי.



45 תגובות:

  1. פוסט נהדר! לדעתי הוא יעזור להרבה בנות לדעת מה לבחור, למען האמת(נבוכה לגמרי..) אני בכלל בקטע של טייץ' עם חצאית אבל לפני שאת שופטת אותי למוות אני חייבת לציין שזה לא הטייץ' עם חצאית הרגילים שנראים בחוץ. אלא סגנון יותר רציני ואיכותי שאני נוהגת לרכוש רק בעונות, לא אני לא במידות של עונות פשוט רק שם אני מוצאת את הטייץ' הספציפי הזה ובגלל זה אני רוכשת רק את הטייץ' שם,

    לא יודעת זוהר אבל הגוף שלי לא מסוגל ללבוש שום דבר אחר(ויש לי איזה 10 ג'ינסים שנרכשו ויושבים בארון) אני שמה ג'ינס אני סובלת, מכנסיים אני פשוט לא מסוגלת לאהוב כמה שניסיתי זה לא זה! אז בסוף מצאתי את עצמי הכי נוח והכי טוב לי בטייץ' עם חצאית וזהו אני לא רוצה להמשיך לחפש דברים אחרים. מספיק חיפשתי בחיי ורק התאכזבתי, נהניתי נורא מהפוסט ואת נראית נהדר בכל לוק עם המכנסיים אין מה לומר מכנסיים מחמיאים לך ומאוד,:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מותק, כפי שצפית אני מאוד נגד טייץ וחצאית. למה לא נוח לך בגינסים?

      מחק
    2. לא יודעת זה לא שאני נגד פשוט בזמן עבודה אני לא מרגישה בנוח עם זה, זה לוחץ ולא מרגיש נעים על הגוף, והרי ג'ינס אי אפשר לשים רחב הוא חייב להיות צמוד ובול על הגוף. אני נוהגת לשים ג'ינסים רק כשאני לא עובדת למשל קניות סידורים וכד'. בעבודה שלי אני לרוב יושבת ות'אמת אני מחפשת רק נוחות בזמן הזה, לא נורא זה לא שאני שוללת ג'ינסים על הסף פשוט לא בזמן עבודה :)

      נ.ב, זה לא טייץ' וחצאית בנפרד כלומר מחובר ביחד למקרה שלא הבנת בהתחלה, גם אני נגד השילוב הנוראי של חצאית מעל טייץ'/מכנס, זה אסון לדעתי

      מחק
    3. אל תכעסי, אבל מחובר זה אפילו יותר גרוע. עדיף שתלבשי שמלות וחצאיות. גינס לא אמור ללחוץ ולהציק. אם זה כל כך מפריע הוא לא במידה הנכונה.

      מחק
  2. אהבתי את הג'ינסים - אני יותר אוהבת סקיני מבוטקאט ( גם לובשת בעיקר בחורף כשאפשר להכניס לתוכם את המגפיים )...רק לא הבנתי למה כתבת על הג'ינס מקסטרו שהוא ז"ל מה קרה לו?:-O

    השבמחק
  3. אה כן אני בורה לגמרי במרכיבים של הגינס והמידע שכתבת על האחוזי דנים ואלסטן לפחות לי יעזור בבחירה של הג'ינסים הבאים שלי...(עד עכשיו לא הסתכלתי על החלק של המרכיבים בכלל )

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה בובי, הוא ז"ל כי הוא שחוק למוות...

      מחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. אמרת שאת מצפה לתגובה לעניין, אז הנה...:
    1. אהבתי יותר את העיצוב הקודם. הצהוב האפרוחי הזה לא מסתדר לי עם הרוקנרול שלך.
    2. אני מודה שהפוסט הספציפי הזה היה רווי מלל בחלקו הראשון בצורה שהייתי צריכה לקרוא אותו בחלקים ובכמה פעמים.
    3. מאוד מאוד מתאימים לך מכנסיים, כבר אמרתי לך. חוץ מזה שזה גם תמיד נחמד להיות קצת ארצית ופחות דיווה, לא? בעיקר בחורף הירושלמי. לגבי השילובים - את כל גזרות הג'ינס אהבתי עליך, אבל אני חושבת שנחמד יותר ללבוש אותם עם חולמה טיפה רפויה, כמו בלוק האחרון. לא כדי לטשטש משהו, אלא כדי שלא יהיה צמוד עם צמוד, ולעשות מראה קצת יותר רך ונינוח. לא אמרתי קז'ואל.

    בהזדמנות אני צריכה ממך שני דברים - שתסבירי לי שאני לא צריכה להתבייש ללבוש ג'ינס בגזרה גבוהה עם טופ שלא מכסה את התחת (משום מה התחלתי לפתח תסביכים שונים בחודשים האחרונים).
    ושנית, מתישהו שתהיי בירושלים וכשיהיה לי סעיף תקציבי לאיפור, אני אשמח אם תייעצי לי לגבי בחירת אודם אדום קלאסי שיוכל לשמש אותי לעתים קרובות.

    תודה ונשיקות,
    מרה

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. מסכימה. אבל לקוראות יש בעיה עם הכהה.
      2. יש פוסטים יותר אינפורמנטיביים עם יותר מלל ויש עם פחות.
      3. מסכימה, אני פשוט לא מוצאת הרבה כאלו שנראים טוב. הרבה מהם מוחקים לי את המותניים ונראים לא טוב.

      את ממש לא צריכה ללבוש טופ שמכסה ישבן. גם אם הוא היה גדול, זה מושך יותר תשומת לב לאגן ולא פחות...
      לגבי האודם - בשמחה.

      מחק
  6. היי זוהר,
    פוסט מעולה!
    אני נוסעת מחר להסתובב בירושלים (אני בכלל מאזור השרון ולכן לא מתמצאת בירושלים בכלל)
    רציתי לדעת אם יש לך המלצות לחנויות בגדים לא יקרות באזור
    מחפשת בעיקר מכנסיים (במידות 42/44) ואם יהיה לי מזל ויש בנמצא גם חולצות לחורף

    יש לך המלצות בתור מקומית?

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שאין לי. לצערי במידות האלו אין כלום בחנויות הזולות...

      מחק
    2. אז איפה יש במידות האלה בירושלים בחנויות לא זולות?(:

      מחק
    3. בחנויות הממותגות הרגילות, קסטרו, רנואר וכל השאר. אבל בשביל זה את לא צריכה את ירושלים.

      מחק
    4. אהיה לצופה להתערב. דווקא להפתעתי מצאתי שני זוגות יפים בעונות. אחד מכנס בצבע חום(יש אותו גם בכחול/בורדו/שחור) והשני מכנס שחור אלסטי עם כיס יפה בצד. תנסי לבדוק שם =]

      מחק
    5. תרגישי חופשי להתערב תמיד...

      מחק
    6. נו איך היה ומה קנית? ;)

      מחק
    7. היי, סורי על התגובה המאוחרת
      רק עכשיו ראיתי ששאלת איך היה (:

      האמת היה מאוד מאכזב הסתובבתי בקינג ג'ורג ולא מצאתי שום מכנס מחמיא
      אחר כך נסעתי למלחה וגם שם לא מצאתי מכנסיים נורמליות):

      מחק
  7. אצלי דווקא תמיד היה לפחות זוג אחד שחור של ג'אמפ שחרשתי עליו את נשמתו והוא עדיין נושם יפה מאוד. אבל העונה... כשאמרתי שאני בשוונג של ג'ינסים, התכוונתי לזה. קניתי 5 זוגות של ג'ינסים מודפסים. הכי לא קלאסי והכי טרנדי, אבל זה עושה לי כל כך הרבה כיף!

    השבמחק
  8. אחלה פוסט.אני גם אוהבת אותך בג'ינס. וסורי אבל אני גם בעד שתשני את העיצוב.. פשוט שימי צבע רגוע יותר כמו כחול או ירוק.. צהוב זה קצת זועק וכואב בעין.....

    השבמחק
    תשובות
    1. עם כל הכבוד, אני לא הולכת לשנות את העיצוב בכל פעם שזה מפריע למישהי. דיי.

      מחק
    2. תכלס מה נסגר עם הצבע?אף פעם זה לא יתאים לכווווולם בחרת צבע בהיר זהו תתמודדו ...*לי אישית לא הפריע גם הקודם*

      מחק
  9. אוי, גם לי היו מכנסי ציפי פעם... במגוון צבעים מזעזעים!
    :-)

    השבמחק
  10. אני בכלל לא אוהבת סקיני. מרגיש לי כמו גרסה טיפה עבה יותר של טייץ ואני חושבת שמי שלובשת סקיני יכולה למצוא בקלות משהו שגם יראה יותר טוב וגם יהיה יותר נוח, אבל כל אחת וההעדפות שלה.
    ומכנסי ה"שקי קקי" תמיד היו דוחים בעיני וגם מכנסי אלדין אני לא אוהבת- רוצה תחת נפול וגם כפול? כדאי לך.... אז זהו שאני לא חושבת כך....
    אוהבת בוטקאט, אין על הגזרה הזו למרות שקשה למצוא אותה בארץ והיא מעולה ל"אגן הים התיכון" שדי נפוץ במחוזותינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מתה על סקיני וזה דווקא נוח מאוד, ממש לא כמו טייץ עבה כשהוא עשוי כראוי... לך בוטקאט אכן הרבה יותר נכונים....

      מחק
  11. מכנסי ציפי!!!!
    איזו נוסטלגיה...
    דווקא אני נזכרת בחיבה בפדלפון ורוד שהיה לי מציפי (לא שהיום הייתי לובשת אותו, אבל לגיל 15-16 ולמידותיי הצנומות דאז זה בהחלט התאים)
    פוסט שווה, עשה לי חשק לקנות איזה זוג מכנסיים...

    השבמחק
    תשובות
    1. ובכן, אני מעולם לא הייתי צנומה ולכן כנראנ שזה לא התאים לי... זאת הייתה תקופה. עשיתי גם לעצמי חשר ולכן הלכתי וקניתי 2 זוגות!!

      מחק
  12. איזה פוסט מגניב, אגב בגלל שכבר כתבת או דיברנו על בוטקאט קניתי אחד בחו"ל והוא מקסים ומתאים לישבני ה"צמוק" ברמות...
    אבל אין על שמלות (כי דיוה זה אופי)

    השבמחק
  13. פוסט שווה במיוחד =)
    אני אוהבת את הג'ינס שלי סקיני. במיוחד את הג'נינג בגזרת sarai מקסטרו כמובן איך לא. זה מה שמרגיז. כי אותו גינס מלפני 4 שנים הוא במידה 36 (אפילו נדחסתי אז ל34 אבל היה יותר מידי צמוד), והג'ינס מלפני שנה במידה 40. ולא. לא השמנתי או משהו.
    חיפשתי ג'ינס בוטקאט שווה בחו"ל - לא מצאתי. הכל היה בגזרה נמוכה לי מידי. גזרה נכחדת מהעולם הזה.
    ומה קרה לג'ינס של קסטרו? למה הוא ז"ל?

    השבמחק
    תשובות
    1. גם שלי דגם שריי וגם במקרה שלי הקודמים 42 ועכשיו אני לא נכנסת ל 44 ולכן לא יכולה לקנות שם לדאבוני.

      הגינס פשוט נשחק... חרשתי אותו.
      ממליצה לך על הבוטקאט של אייטץ אנד או. מעולים.

      מחק
    2. קרא לי בדיוק אותו דבר! קניתי את הsarai באפור כהה במידה 38 וחרשתי עליו כל כך שעונה אחרי זה התייצבתי למצוא אחד נוסף בצבע אחר, ומצאתי את עצמי נכנסת רק ל40.. שוב, ללא שום שינוי במשקל.

      מחק
    3. המידות בכל הרשתות לא אחידות והולכות ומתכווצות. בקסטרו זה בהקצנה...

      מחק
  14. היי, זוהר. תתחדשי על המעבר!
    שמתי לב שאת מבינה בתפירה לא מעט, ובתור קוראת שלך שמזמינה המון בגדים מהאינטרנט הייתי שמחה לראות פה פוסט שמסביר קצת על תיקונים והתאמות, למשל מה בדיוק עושים לשמלה כשמזיזים לה את קו המותן, באילו מקרים אפשר להרחיב וכאלה דברים, אילו סוגי תיקונים הם ברי ביצוע אצל תופרת טובה ובאילו מקרים חבל על הכסף? אני לא כל כך יודעת מה לבקש כי אני עצמי לא מבינה בזה, אבל כעקרון כל מיני טיפים כדי שאנו הקוראות הנזקקות לכך נחכים בנושא ונדע בדיוק מה לבקש מהתופרת, וגם משהו בסגנון "שלא יעבדו עליכם" כזה.
    תודה וחג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על האיחולים! ורעיון מעולה!!! אני בהחלט אכתוב פוסט כזה

      מחק
  15. (רק עכשיו קלטתי שפעם שעברה שהגבתי פה שכחתי לציין שזו Aussie Girl מתפוז).
    הבוטקאט לצערי לא שולט גם בחו"ל לעומת הסקיני אבל בהחלט יש יותר מבחר של גזרות בכלל לעומת מה שיש בארץ, לפחות מהפעם האחרונה שהייתי בארץ... בוטקאט זו הגזרה המועדפת עלי וזה משעשע לדעתי שיש בנות שכל כך נגד בוטקאט כשזו בעצם גזרה שמתאימה להרבה יותר בנות לעומת הסקיני השולט בכל מקום.

    בכל מקרה, מקווה שאת נהנת פה בblogspot

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא לא שולט לעומת הסקיני אבל יותר נפוץ צבארץ... כיף לדעת שזו את ואני בהחלט נהנית כאן!

      מחק
  16. אני מתה עלייך עם סקיני. סקסי עלייך בצורה כמעט בלתי חוקית !

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחחח!! תודה מותק ודש לאמא שלך... רק שתדעי שהבלוג שלך מהמם ואת יפייפיה לא נורמלית בעייני!!!

      מחק
  17. פוסט לשמירה!
    החורף זה עונת המכנסיים הארוכים בהחלט מבחינתי.
    כמו שאמרו לפני- אני אוהבת אותך בסקיני.

    השבמחק
  18. תודה לך!
    את יודעת, אני קוראת את הבלוג שכתבת ופתאום מרגישה שלמה עם עצמי. אני בחורה שמנה, ולאחרונה מישהי בעבודה מעירה לי מלא על הלבוש. דבר שגרם לי להרגיש לא בנוח בשום בגד, למרות שאני בעבר הייתי שמנה שחשה ממש נוח בבגדים ונראית טוב , לדעתי לפחות.
    ההערות שלה נכנסו לי לראש-את לובשת צבעוני מדי, את לובשת גזרה לא נכונה , שמנות לא צריכות לשים סקיני...
    ואני קוראת ואני מבינה שזה ממש לא נכון.
    נתת המון טיפים מצויינים איך להתלבש, ונראה בדוגמות הגינסים שסקיני נראים ממש טוב על שמנות (אומרים מלאות, אבל אני שמנה לפי ההגדרה הרפואית ולא חושבת שלהגיד שמנה זה עלבון. אז המטרה לא לפגוע, אי חושבת שצריך לחזור להשתמש במילה שמנה ורזה כדי לייצג גודל, ולהסיר את העלבון שהצטרף למילה הזו).

    החזרת לי את החשק ליהנות מבגדים יפים, צבעוניים, למרות המידה שלי.
    אני מאוד מאוד מודה לך.

    השבמחק