יום ראשון, 2 בפברואר 2014

תצוגת האופנה של קסטרו לקיץ 2014

ובכן, לקח לי קצת זמן להתאפס על הפוסט הזה כי אני חולה, אבל גם כי אני לא בטוחה שקסטרו הולכים למות על מה שיש לי להגיד.

קסטרו ואני מנהלים יחסי אהבה שנאה כבר דיי הרבה שנים. מצד אחד אני קונה שם הכי הרבה בגדים לאיש שלי ואני מלבישה שם מאות אנשים ואוהבת מאוד את העיצובים, מצד שני הם כמעט ולא מייצרים כלום במידה שלי ואני מאוד מתקשה למצוא משהו אצלהם שעולה עליי. הרבה פעמים גם אם כתוב עלי 44, הוא לא 44 בפועל ופשוט לא עולה לי על התחת.

התצוגה התקיימה בבריכה האולימפית של ווינגייט ששם גם צילמו את הקטלוג. המיקום לא הפתיע אותי, אחת ההשפעות החזקות על קולקציות הקיץ היא אלמנטים מעולם וביגוד הספורט. האמת? טרנד שאני ממש לא מחבבת. זה טרנד מאוד מאוד צעיר ובישראל הוא פשוט נותן עוד יותר לגיטימציה לצאת מהבית עם טרנינג, כי לא מצליחים לתרגם אותו נכון. יש פריטים מהטרנד הזה שהצליחו להתחבב עליי, אבל לא רבים.
אז וינגייט לא הפתיע אותי אבל ממש לא היה נוח.  עבורי - שלא גרה במרכז - זאת הייתה חתיכת נסיעה שנגמרה בפקק מטורף בכניסה לוינגייט, קושי במציאת חניה ותשלום על חניה שהתברר כמיותר בלי שהוסדר מראש לצערי. בתוך הבריכה עצמה היה צפוף, חם ומחניק והיה קשה לנשום, לצערי לא פגשתי כמעט אף אחד שאני מכירה למעט מספר בלוגריות בודדות. לא היה אפילו מקום, זמן או חשק לבקש ממישהי לצלם אותי כדי להראות לכן מה לבשתי.



את התצוגה פתחה אתי רוטר - מנכ"לית קסטרו בברכות לגל גדות על תפקיד וונדרוומן ובכמה מילים על הקולקציה. הצחיק אותי שהיא אמרה שהבדים מותאמים לקיץ הישראלי, בעוד ש 90% מהבגדים של קסטרו נתפרו עד היום מבדים סינתטיים. על המסלול הידסו דוגמניות שהיו בעייני פשוט רזות מידי בצורה נוראית, כמה רזות? גל גדות נראתה הכי פחות רזה והכי בריאה. הן היו כל כך רזות, נטולות כל מסת שריר אפילו שהיציבה שלהן הייתה כל כך עקומה והיה נראה שהן עוד שניה יפלו. האיפור והשיער היו מאוד קיץ של שנה שעברה - נקי, מבריק עם ליפסטיקים כתומים. בגזרת הגברים היו פשוט אוסף של חבורת הדוגמנית היותר לא נאים שיצא לי לראות ומאוד בלט חוסר האחידות בגבהים שלהם. החליטו קסטרו כהרגלם להדביק להם את השיער לקרקפת בקטע שאמור להראות אופנתי אבל היה נראה מאוד מאוד מכוער.

קו ה red - של קסטרו הוא הקו היומיומי. הוא זה שעמוס בהשפעות ספורטיביות וגם בהמון הדפסים פרחוניים. אני חושבת שזה קו ש 80% ממנו מיועד לנערות מגיל 18 ומטה. חצאיות קצרות מידי, גופיות שחושפות יותר מידי ובגדים שבחנות עצמה לא מגיעים מעל מידה 40 ברוב הדגמים (בדקתי).

כל כך, כל כך - לא.

שמלה שהייתי שוקלת ללבוש והייתה מחמיאה לי.


מקסים, החצאית לא מגיעה במידה שלי.


תאונה של טרנדים...


 שמלה משגעת, הסטיילינג פה מחריד.


הליין היותר בוגר ומחוייט של קסטרו הוא ה black ואני חייבת להודות שאהבתי כמעט כל פריט בקולקציה הזאת. מאוד לבישה, צבעוניות שתהיה נהדרת עבורי - קורלים, אפרסקיים, לבנים, זהובים, טורקיזים - פשוט נהדר.




החצאית הזו בעייני היא הלהיט של הקולקציה. היא הופיעה ב 3 צבעים והיא פעמונית אבל מבד עומד ונוקשה. היא מאוד מיוחדת, התהיה שלי היא כמה היא חמה בקיץ...





ליין הג'ינסים של קסטרו הוא ה blue. השימוש הענף בדנים נשאר איתנו גם בקיץ וזה משהו שאני ממש אוהבת. השנה ישולבו הרבה בדים שהם דמויי ג'ינס וזה נחמד.




בגדי הגברים :
ובכן, נרשמה התעלפות כוללת בקרב חבריי ועמיתי. אני - לא נפלתי.
כן, טוניקות ועומס של הדפסים פרחוניים זה מאוד מיוחד על המסלול. כמה גברים סטרייטים ילבשו את הבגדים האלו? בודדים. מאוד לא פרקטי ומוגזם לטעמי. ואם כבר מדברים על גברים, לבחור פרזנטור כל כך צעיר זה כל כך לא סקסי. כשתחליטו שקהל היעד הוא נשים ולא ילדות בנות 12, יש לי עבורכם הצעה לדוגמן מושלם.

משהו לביש

לוק השייח' כל כך לא עושה לי את זה. וואו.


הפריט הכי יפה היה ללא ספק השמלה שגל גדות לבשה לסגירת התצוגה:


מה הבוטום ליין?

קסטרו ייצרו קולקציה מעניינת, מגוונת, חלקה הצלחה מסחררת וחלקה לא. אבל כרגיל - מדובר על בגדים שמיוצרים עבור רזות, מוצגים על רזות ואין לדעת אם יחמיאו בכלל לבחורות מלאות.
הבוקר קיבלתי מייל שבישר לי שקסטרו קנו את הזכות להפעיל בארץ חנויות של "איב רושה" מותג קוסמטיקה ואיפור צרפתי. הם השקיעו במהלך כ 20 מיליון שקל. השנה קסטרו גם פתחו ליין לילדים שבו השקיעו מיליוני שקלים.
קסטרו מוכנים להשקיע כל כך הרבה מאמץ וכסף בבגדי ילדים ובהתרחבות עסקית, אבל הם לא מוכנים להשקיע בקו בגדים למידות גדולות, הם לא מוכנים אפילו להרחיב את קו המידות הרגיל שלהן עד מידה 46. שאף אחד לא יגיד לי יותר שלא מוכנים להשקיע בזה כי זה יקר או כי אין לזה שוק. המידה הממוצעת כאן היא 42, זה אומר שחצי מהנשים כאן לא יכולות לקנות בקסטרו וזה כוח קנייה עצום! את הכסף שיש לקסטרו ואת המשאבים הם בוחרים להשקיע במקומות אחרים. למה?
נורא פשוט:

האמת המרה היא שזה עדיין לא סקסי להיות שמנה בישראל.
אף מותג לא רוצה להיות מזוהה עם נשים שמנות, על אף שכל העולם מוטרף סביב מידות גדולות וקולקציות מיוחדות, דוגמניות פלאס סיז, שת"פ עם בלוגריות מלאות וקווים של בגדי ים למלאות מה שכרגע הכי חם שיש - בעולם האופנה הישראלי אנחנו תקועים הרחק מאחור. חבל שקסטרו, בתור החברה הכי כל-ישראלית שיש לא בוחרת לשאת את הדגל הזה בגאון, להיות חלוצה ולשנות משהו באמת.

מקוה שנהנתן מהפוסט, קסטרו בטח פחות נהנו. אשמח לשמוע מה דעתכן!

נשיקות,

זוהר

31 תגובות:

  1. אני נהנתי לקרוא את הביקורת שלך.
    אמיתי וכן מאוד!
    מאוד חשוב לשמוע את הפן האישי ולא רק מה היה וכו'..
    בקשר לבגדים:
    גם אני אהבתי את שמלת המידי בצבע ניוד וגם את השמלה הפרחונית שצולמה לפניה.
    מאוד מסכימה על מה שכתבת בהתחלה על הבדים.
    הכל סינטתי....
    מה קרה לכותנה? אף אחד/ת לא ביקש/ה שמלה ממשי.

    השבמחק
  2. בנוגע לשמלה המרובעת הישרה - Master gave Dobby a sock! Dobby is free!

    השבמחק
  3. אני מודה שקסטרו היא אחת הרשתות הבודדות שכבר למעלה מ-10 שנים אני לא מצליחה למצוא מה לקנות שם. הקולקציות שלהם אוברייטד לדעתי, איכות הבדים והתפירה איומה, הגזרות בדרך כלל לא מחמיאות והעיצובים הכלליים מאד שבלונים ולא וורסטילים או מעניינים.
    אני יודעת שזו הרשת הכל ישראלית עם הקונצנזוס הגדול ביותר, אבל כבר שנים על גבי שנים שאני לא מצליחה להרגיש שהיא מדברת אלי. כמה לא מדברת? המקסימום שקניתי בקסטרו ב-10 שנים האחרונות היו חזיות (לא איכותיות) ותחתונים (נחמדים דווקא). FAIL אין מיי בוק.....

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא אני מוצאת מה לקנות שם, רק שאין כמעט כלום במידה שלי. את לא לבד, יש הרבה מאוד אנשים שלא מוצאים את עצמם שם. הם נהיו מאוד טרנדיים, לפעמים יותר מידי.

      מחק
    2. אני מסכימה איתך.
      לפני חודשיים ליומולדת שלי, קיבלתי מחברה גיפט כארד שלהם.
      שעתיים הייתי בחנות. ולא מצאתי כלום.
      אני מאוד מאוד רזה, והבגדים ישבו עליי ממש עקום, שמלות, סוודרים...
      המעילים היו נורא כבדים.
      בסוף יצאתי עם מעיל "צמר" בצבע חאקי שככה לא הייתי קונה אותו.

      מחק
  4. פייל ענק. החל מהמיקום ועד הגרביים האידיוטיות. איכס. על הכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. לפחות אם את היית על המסלול היה על מה להסתכל :)

      מחק
    2. ממש... לא טרחו אפילו להזמין אותי לאסון הספורטיבי הזה

      מחק
  5. אני אגיד לך מה הבעיה פה: בינינו, לרוב הנשים הרזות שאני מכירה ממש (אבל ממש!!!) לא היה מפריע לראות בגדים במידות גדולות יותר בחנויות, או נשים שמנות יותר שלובשות את אותו הבגד. המיעוט שזה כן יפריע לו הן נשים שמבחינתן הרזון הוא מעין סמל סטטוס שהופך אותן ל"יותר שוות" והאפשרות לקנות ביגוד "רק לרזות" הוא חלק מהצ'ופרים ש"מגיעים" להן מתוקף המעמד.

    הבעיה היא שעולם הפרסום / היח"צ מאוד משקיע בדיוק בזה שהרזון אמור להיות סמל סטטוס, כי זה הכי קל. כמו שהכי קל למכור בזה שמעוררים פרובוקציה ואז כל הפמיניסטיות / שמרנים / שמנים עושים רעש סביב הפרסום המעליב וכך משיגים חשיפה לקמפיין לבי להתאמץ להיות מקוריים. ואז ה"עובדה" הזו מחלחלת גם לסביבת המחייה שלנו, וכך נוצרת סטיגמה נגד שמנים, ואז ההנחה של החנויות יוצרת מציאות שגורמת להם לוותר על בניית ליין לשמנות כי אז הם יאבדו לקוחות...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבינה מה את אומרת, מעניין מאוד.

      מחק
  6. אוי אלוהים, איזה בגדים מכוערים!! מלבד החצאית הפעמונית לא הייתי משלמת אפילו חצי שקל עבורם. עם בגדים כאלו הם מוזמנים להוציא את כל המידות ולהשאיר רק 36... אני לגמרי בסדר עם זה

    השבמחק
  7. תודה על הפוסט! כל הכבוד לך שאת כותבת את דעתך כמו שהיא, סטרייט אפ.
    אני לא מתה על קסטרו בכלל.נדמה לי שכבר כתבתי לך בדיוק על זה, שמבחינת מידות אין לי בעייה איתם, אבל אני באמצע שנות השלושים, יש לי הרבה יותר כסף לבזבז מלרוב בנות ה-15, אבל אני לא קהל היעד שלהם ולכן אני בקושי נכנסת לשם. אני מוצאת שלבגדים שלהם אין לוק איכותי, ויש בהם משהו מאוד המוני. במנגו ובגולף, לדוגמה, אני מוצאת פריטים הרבה יותר איכותיים ויפים. אני בהחלט אוהבת טרנדים, אבל כטאץ', לא כטוטאל לוק.בקיצור, אני וקסטרו לא חברים וגם הטעימות שנתת כאן מהתצוגה לא עושות לי חשק לקפוץ לראות מה חדש בחנות.
    תעלי מהר פוסט אאוטפיטים:))

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה לגמרי שיש אלטרנטיבות הרבה יותר איכותיות וטובות...

      מחק
  8. תודה על הפוסט, נהניתי לקרוא. האמת היא שלא מצאתי בגד שאהבתי בקסטרו מאז הצבא (שזה לפחות 6 שנים, מסתבר), למעט ג'ינסים הכי פשוטים שיש. הגזרות שלהם על הפנים בעיניי.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגזרות שלהם מאוד, אבל מאוד לא מתאימות לנשים מקומרות... מאוד! וזה יושב מאוד עקום בגלל זה :/

      מחק
  9. אהבתי לקרוא את הביקורת שלך. כבחורה מלאה אני כבר כמה שנים טובות לא קונה בקסטרו. פשוט לא נכנסת לשם. פעם עוד יכולתי לקנות שם מעילים, עכשיו גם זה לא. אהבתי את ההערה לגבי התנגשות טרנדים :).
    אני מאוד אוהבת ללכת עם חצאיות, כמוך, אז אני ממליצה לך לבקר בקרייזי ליין. נדיר שאני מוצאת שם חולצות שמוצאות חן בעיני, אבל עם חצאיות הם משחקים אותה ואז תמיד אפשר לשלב את זה עם משהו ממקום אחר. יש גם אחלה טווח מידות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מתחברת לקרייזי ליין :/

      מחק
  10. כבחורה במידות שכביכול קסטרו מכוונת אליהן (ואני מבינה מהסקירה שלך שאני גם כבר מתקרבת לגבול העליון), אני יכולה להעיד שגם אני כבר שנים לא מוצאת כלום בקסטרו. הבדים קטסטרופה, האיכות לרוב בינונית ומטה, והגזרות פשוט לא הגיוניות. כל זה לצד תימחור לא הגיוני פשוט מונע ממני להיכנס לשם. גם כשהייתי אי אז במידה 36 הבגדים שלהם פשוט לא הצליחו להכיל את העובדה שיש לי חזה ואגן ושהם עשויים להיות במרחק מסויים מהמותניים. הדברים המוצלחים היחידים שמצאתי שם זה ג'ינסים אבל לצערי הם פשוט לא שרדו יותר מכמה מכונות כביסה.
    בקיצור - זה פשוט לא ברור, בדיוק כמו שאמרת זוהר, דווקא לרוב הנשים עם כסף בארנק (וודאי יותר משיש לנערות בנות 16) אין מה לחפש שם.
    השמלה בתמונה האחרונה, עם זאת, באמת יפהפייה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי חברה במידה 36-38, גבוהה, לא ממש מקומרת,
      וגם היא כבר שנים לא מוצאת כלום בקסטרו...

      מחק
  11. היי,
    אהבתי (כרגיל) את הפוסט. אני בכלל אוהבת את הבלוג שלך!
    כרגיל, ביקורת מדוייקת ואמיתית. למען האמת אני חייבת להודות שאני כן חובבת קסטרו וכמעט תמיד מוצאת שם פריטים מוצלחים עבורי.
    דבר אחד קטן שמעט צרם לי - בסוף הפוסט כתבת שהמידה הממוצעת בארץ היא 42 (מה שנכון) והמסקנה היא שמחצית מהנשים לא יכולות לקנות בקסטרו - מסקנה זו אינה נכונה מבחינה סטטיסטית, כי את מתייחסת לחציון (המידה שמחצית הנשים מעליה ומחצית הנשים מתחתיה). אם החציון הוא גם 42 - סבבה.
    אם חפרתי - סליחה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. נכשלתי בסטטיסטיקה, אז את מדברת סינית :)

      מחק
    2. בהנחת נורמליות זה נכון P:

      אגב אני משערת שבמקרה זה ההתפלגות היא לא נורמלית אלא עם זנב ימני כיוון שבמידות הגדולות תמיד אפשר לעלות עוד (מדברת בתור אחת כזו בעצמי), בעוד שבמידות הקטנות (למעט אלה שזה המבנה שלהן), עם הירידה מגיעה אנורקסיה שמוציאה מחוץ להתפלגות, אם לנסח בעדינות...
      אם כי התפלגות לא סימטרית תסביר את הבחירה להתרכז במספר מצומצם של מידות- קטנות - במידות הגדולות הפיזור גדול יותר ובטח קשה יותר לתכנן מלאי.

      מחק
  12. האמת שלפני מספר שבועות נכנסתי לקסטרו בתמימות, לאחר שבכל מקום פורסם סייל. מיותר לציין שאני נעה בין מידה 42 ל-44... מעיל לא הצלחתי למצוא, גם שיחמיא וגם שיהיה במידה שלי היה דרישה מוגזמת, ג'ינס שגם יעלה עלי וגם יהיה נוח גם לא היה בנמצא לבסוף מצאתי סוודר וגופיה תואמת אך התלושים שקיבלתי מהעבודה מבטלים כמובן מבצע ותכלס סוודרים לא חסרים לי וכך הכל נשאר בחנות...

    השבמחק
    תשובות
    1. פשוט חבל שהם מתעלמים ככה מאיתנו.

      מחק
  13. אני לא טורחת אפילו לנסות את קסטרו. גם אם במקרה אמצא משהו שבמידה שלי הוא יתפרק, יפרם או ידהה אחרי מעט מאוד זמן.

    לגבי הקולקציה- חצאית הפעמון באמת מהממת, והייתה יכולה להיות מהממת יותר אם הם לא היו נזכרים להציג אותה באיחור מביך, אחרי שיש לה גרסא כמעט בכל רשת אופנה שמכבדת את עצמה (אני אישית קניתי גרסה שלה מH&M בסייל האחרון, וכיתתי את רגלי למצוא את המקבילה הורודה בטופשופ. ללא הצלחה). חצאית באמת יפה, אבל היא לא מחדשת כלום.
    גם שאר הגזרות רנאו כאילו שלפו אותם מהבויעדם והן מדיפות ריח נפתלין, והסטיילינג מזויע.

    לגבי הבוטום ליין- כתבתי על זה פוסט שלם לא מזמן. כל כך עצוב שיש אוכלוסיה רחבה של נשים שמדירים אותן, למרות שאנחנו הרוב. הנשים עם הגוף הרגיל, הממוצע, המלא, המלא פלוס. איך שלא נקרא לזה. רוב הנשים בישראל לא רזות, ומרגיש שאין לזה מקום בארץ.

    חוץ מזה- את חריפה!

    השבמחק
  14. חחחחחחחחחחח איזה פוסטים מדליקים יש לך את פשוט בחורה מדליקה.

    השבמחק
  15. אני חייבת להגיד לך שגם אני, במידה 34-36 לא ממש מוצאת מה לקנות בקסטרו. יש לי ישבן גדול יחסית לגוף שלי והמכנסיים שלהם פשוט לא בנויים להתמודד עם תחת, כמו שכבר ראינו בפרסומת הטוורקינג (פחח) של גל גדות.
    רוב הקולקציה שלהם פשוט לא יושבת טוב על אף אחת שהיא לא 1.80 ואנורקסית. החצאיות הגבוהות הצמודות שלהם ענקיות לי בבטן ובקושי מצליחות להכיל את הישבן שלי (כשמדדתי 36) ובH&M אני מידה 32 פור קרייסט סייק! אין להם שוווום היגיון של איך גוף של אישה אמור להיראות.
    אפילו האקססוריז שלהם זה דברים שהזמנתי מאיביי לפני שנתיים בערך, טוב שהם נזכרו להביא לארץ ולמכור טבעת שקניתי ב6 שקלים באיביי ב50 שקל בארץ.
    איכסה של רשת.

    השבמחק
  16. תודה על הסקירה המושקעת :)
    האמת שהתצוגה הזו גורמת לי להרגיש שמחה שאני פה ולא בארץ כרגע... מזה הבגדים האלה?!?!?!?
    לא חושבת שהתחברתי לכלום חוץ מלשמלה מנטה בסוף...

    השבמחק