יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

הריון והכנות ללידה - סאגת העגלה, Bumbleride Indie.

כבר כשנכנסתי להריון הבטחתי לעצמי שהבלוג לא יהפוך לבלוג הריון-אימהות-הנקה כי אני באמת חושבת שזה לא ממש מעניין וזה גם לא קשור לנושא הבלוג המרכזי, אבל מסתבר שזה דווקא כן מעניין אתכן, במיוחד שכמה וכמה מכן אמהות והריוניות גם כן וזה מתחבר לשיתוף פעולה חדש שנרקם ביני לבין חברת העגלות במבלרייד.

נכון להיום אני בשבוע 33 כבר, תכף שבוע 34 (אני יודעת, זה מטורף) וההכנות לבואו של הילד בעיצומן!
מבחינת הכנה ללידה, תכנית לידה - הכל ברור כשמש כבר מההתחלה. אני רוצה לידה טבעית ופעילה ופועלת להכין את עצמי ואת בעלי לכך בכל המישורים. קורס הכנה ללידה, קריאה, עיסויים, הכנה נפשית, דולה מדהימה ואני אלד בהדסה עין כרם שהוא בי"ח שמעודד לידות מהסוג הזה. איך ההריון עבר עלי? זוועה. מתחילתו ועד הרגע הזה אני סובלת מבחילות. "למזלי" אני לא מקיאה, רק "מתבחלת" ולא מקיאה, אני גם לא ישנה בלילות ממש מההתחלה וסובלת מכאבי גב מזעזעים, תוצר של הריון + עצם זנב שנשברה בילדות (תודה לכם ילדים נהדרים שפוצצו אותי מכות בבי"ס), היו לי כאבי התרחבות נוראיים בעצמות האגן, החזה שלי גדל בצורה מטורפת, התחלתי לסבול מבצקות מחרידות ברגליים והגיעו אלי סימני מתיחה נוספים. אין לי שום חשקים חוץ מהחשק להקיא, אין לי מקום להכניס אוכל יותר מידי, רק במינונים קטנים.
כן, הבעיטות הן קסם, אבל בשלב הנוכחי גם הן מכאיבות נורא. אז בקיצור - תינוק זה דבר מופלא ששווה את כל זה, אבל לא, הריון זאת לא התקופה הקסומה בחיי ואני ממש לא מרגישה "זוהרת" ומהממת, אלא ענקית, עייפה וכואבת. אני בטוחה שיש באמת נשים שמרגישות נהדר בהריון ומאוהבות בגוף שלהן, אני לא אחת מהן ואני מודה שמתוך המאות שאני מדברת איתן - אף לא אחת מרגישה ככה.
וכמובן מוסיפות לתחושה הנהדרת כל הנשמות הטובות ש"אני לא מנסה לייאש אותך אבל...." - את לא תצליחי ללדת בלי אפידורל, לי הלידה השתבשה, אני לא הייתי צריכה הכנה ללידה, אני לא הצלחתי להניק. אימהות יודעות כל שנותנות לי עצות בלי שביקשתי - זה כיף אמיתי!

אז נעבור לחלק הכייפי - קניות!
 ובכן אני מאלו שכן קונות ומארגנות דברים לפני שהתינוק נולד, אני חולת שליטה ואני לא יכולה לדמיין מישהו אחר עושה קניות מהסוג הזה עבור הילד שלי וממש לא רציתי להשאיר את העבודה לבעלי. נוסף על כך, אני יודעת בדיוק מה מצב התמחור בשוק הישראלי ולכן בחרתי כבר כשהייתי בשבוע 18  בברצלונה לסגור את פינת הבגדים של הפיסטוק, יש לו בגדים לפחות עד גיל חצי שנה.
לגבי חדר וריהוט, הבית שלנו כולו עובר שיפוץ מאסיבי למדיי כרגע. אנחנו גרים בבית שהוא בעצם יחידת דיור (מ-אוד גדולה) שנמצאת מתחת לבית של ההורים שלי. לא, זו לא דירת מרתף, פשוט הבית שלהם נבנה על עמודים ומאוחר יותר סגרו את העמודים והפכו את החלק הזה לדירה. העניין הוא שבמשך שנים היא לא נשכרה כדירה, אלא כמשרד, ולכן חלוקת החדרים הייתה שגויה, המקלחת והמטבח הם מקלחון ומטבחון ולכן אנחנו בעיצומו של שיפוץ שיהפוך את הדירה הזאת לבית של ממש, 3 חדרי שינה (שאחד מהם יהפוך לחדר עבודה, כל עוד אין לנו צורך אמיתי בעוד חדר שינה), מטבח מלא, ומקלחת עם פאקינג אמבטיה. מי שחבר שלי בפייסבוק יודע שכל חופשה שלי מסתכמת בתמונה שלי באמבטיית בועות, הפינוק האולטימטיבי שאין לי בבית! :) אז ברגע שהשיפוץ יגמר, אנחנו נעצב לפיסטוקון חדר. אני יודעת, זה לא אקולוגי, אבל אנחנו ככל הנראה לא ניקח דברים יד שנייה, כי זה ילד ראשון ואני רוצה עבורו דברים חדשים, התחלה חדשה והסבים המקסימים עוזרים לנו בזה.

אז מה בעצם נשאר? עגלה ותיק עגלה.
מי שיש לה ילדים או מי שבהריון יודעת שעגלה, זה לא "כולה" עגלה, זה סיפור שלם מסובך ומורכב מאוד. אם הייתי יודעת שאבלה כל כך הרבה זמן בקריאת ביקורות על עגלות, הבנה של מנגנוני קיפול, מבחני עבירות, בטיחות, מכון התקנים - הייתי מאצילה סמכויות בנושא.
בישראל נראה שיש שוק מאוד מצומצם(כרגיל) ושרוב החנויות למוצרי תינוקות כמו מוצצים או שילב מציעים את אותה סחורה של אותם מותגים. המחירים נעים בין 2,000-6,000 ש"ח בערך ובהתחלה חשבתי שאולי זה יהיה הפריט היחידי שאקח יד שניה אבל אז במבלרייד פנו אלי לשיתוף פעולה איתי - הם הציעו לי עגלה תמורת סיקור כנה בבלוג.
כשחיפשתי עגלה לפני שהכרתי את במבלרייד מה שהכי הציק לי באופציות העגלות בישראל ישמע לכם ממש שיטחי - אבל הרגשתי שהן פשוט מכוערות ומגושמות. בין אם הן היו מוגבהות, קלות והייטקיות ובין אם הן היו יותר נמוכות ותינוקיות, הן פשוט נראו לי מכוערות! עכשיו אולי זה שיקול משני להרבה אנשים, זה לא שיקול משני עבורי. חשוב לי להראות טוב כשאני מחוץ לבית, כן, גם אם אני מסתובבת עם הילד בעגלה. במבלרייד היו הראשונים מבחינתי שהציעו לי עגלה שהיא פשוט מהממת, בעיצוב מאוד נקי, קליל, שיקי ומגניב.
בתזמון מצויין העגלה הגיעה אלי בדיוק כשקבעתי יום צילומים עם אופיר קפון, כך שהוא אמון על התמונות המשגעות וזוהי רק טעימה מצילומי ההריון המדהימים שעשינו איתו! אין כמו אופיר בעולם מבחינתי. הוא ליווה אותנו בחתונה, בהריון ואולי ילווה אותנו אפילו בלידה (עדיין מתחבטים). מוכשר, מהמם, אנושי ומקסים, ממליצה בחום לכל מאורע שלא יהיה וגם ל"סתם" סשן צילומים לצורך העלאת הביטחון.





המותג במבלרייד הוא אמריקאי ומאוד חדש בארץ, הם הגיעו לכאן ב 2013, העגלות משווקות באולם התוגה שלהם בניר אליהו ולשמחתי הם הולכים והופכים ליותר ויותר מוכרים בשוק. אני לא אשעמם אתכן עם כל המידע היבש על העגלות, אתן פשוט יכולות לקרוא באתר. אבל מדובר בעגלת תינוק עם שלושה גלגלים, שמגיעה עם אמבטיה(עריסה) שמתחברת אליה, גגון גדול, היא עשויה מבדים עם SPF גבוה, היא מתאימה לתינוק מהלידה ועד לפעוט בן 4, יש לה סל עגלה גדול ומה שלי היה חשוב מאוד - היא מתקפלת בקלות לגודל קטן ממש והיא קלה - 10 ק"ג! יש לה פיצ'רים מגניבים ממש מובנים כמו מחזיק כוס והגלגלים שלה הם גלגלי אוויר שמייצרת החברה הטובה בעולם לייצור אופני שטח ולמי שכמוני גרה במושב בלי מדרכות ואוהבת ללכת לים, לעשות הליכות ארוכות ולטייל בשטחים לא סלולים - זה ממש חשוב. העגלה לא סתם כזאת יפה, יש אופציות להמון צבעים ואופציה לשלב ביניהם שזה ממש נהדר בעייני. נכון, אין לחברה סלקל משלה שמתחבר אליה אבל יש המון סלקלים של חברות אחרות בשוק שמתאימים לה ויכולים להתחבר אליה ואני מודה - לי זה לא ממש מפריע כי סלקל מתאים לתקופת זמן קצרה מאוד שאחריו אין מנוס מלקנות כיסא בטיחות גם ככה. שוב - באתר יש פירוט מלא של הכל וגם סרטונים שמראים איך מקפלים אותה וכו'. אגב, זה לא מובן מאליו שיש לבמבלרייד אתר כל כך נגיש עם מידע מפורט כל כך. העגלה מגיעה עם אחריות על השילדה ל 5 שנים ומחירה כולל טיולון ואמבטיה 3,200 ש"ח. לא מהזולות ביותר ולא מהיקרות ביותר. אפשר גם להשכיר את האמבטיה והמחיר יהיה 3,000!




המפגש שלי איתם התרחש באולם התצוגה בקיבוץ ניר אליהו, פגשתי את אייל ואיריס המקסימים והתרשמתי לטובה מהאולם עצמו, שבו נמכרים גם מוצרי תינוקות אחרים - צעצועי התפתחות מתוקים של דנדיליון (שקניתי במתנה לחברה שמאוד התרשמה ממנו!) , בגדים ומוצרים מכותנה אורגנית של Natures Purest שקניתי מהם פיג'מה מהממת לפיסטוק ותיקים של קלנקום. אולם התצוגה מקסים כפי שאתן יכולות לראות בתמונות, העגלות נמצאות שם ואפשר להתנסות פיזית בעגלות ולהוציא אותן החוצה אל הקיבוץ ולראות איך העגלה נוסעת בנתוני שטח ולא רק על פרקט בחנות! בזמן שהייתי שם זכיתי לראות אבא לתאומים מגיע וקונה עגלת תאומים שלהם, אב נוסף הגיע להחליף פריט לבוש שנקנה אצלם וסיפר לי כמה הם מרוצים מהעגלה! זה היה אותנטי ונהדר. אני יכולה לספר לכן שעשיתי את המחקר באינטרנט באנגלית ובעברית וקראתי רק דברים טובים!

קצת מאולם התצוגה:

העגלות




צעצועי ההתפתחות והבגדים האורגניים:





איריס - הצלע הנשית בחבורה - ראתה אותי ומיד הציגה בפני גם את תיקי העגלה שהם משווקים של קלנקום והתייעצה איתי לגבי הזמנה של דגמים עתידיים. ממש עפתי על התיקים והתמחור שלהם! אני קניתי תיק מדגם חדש של סקיפ הופ בברצלונה ב 60 יורו שזה קצת יותר זול ממה שהוא נמכר בארץ. התיק שקניתי יפה ושימושי, אבל הוא לא כמו התיקים של קלנקום.  כשראיתי את הקטלוג ואת התיקים היה לי קשה להאמין שמדובר בתיקי עגלה. זהו תיק יפה שמתאים ליום יום בלי שום קשר להיותו גם תיק עגלה. לא מבאס ומכוער להסתובב איתו, הוא מחליף לחלוטין גם את תיק היד שלנו ויש בו את כל מה שצריך להיות בתיק עגלה - תיק קטן נוסף, משטח החתלה ותיק עגול שמתאים לתרמוס מים חמים. התיקים היפים שראיתי באותו סגנון בברצלונה כבר היו בתמחור הרבה יותר גבוה כבר של 100-160 יורו לתיק. אז המחירים שלהם ממש סבירים לתיק איכותי: 329-399 ש"ח. לכן כשאייל התקשר וסיפר לי שקיבלתי גם תיק במתנה, חשבתי שאני הולכת להתעלף מהתרגשות! אל תדאגו, התיק של סקיפ היפ לא הולך לעזאזל, פרטים בסוף הפוסט :)


מיד אימצתי אותו בתור תיק העגלה של פיסטוק והעברתי אליו את הסיכות מהארד רוק קפה :)


עוד דבר מגניב בבמבלרייד זה השירות הנהדר שהם מציעים לגבי הדגמה עם סוכן עד הבית, זה שימושי במיוחד כשמדובר בהריון עם תאומים או כשחלילה נמצאים בשמירת הריון. אגב הסוכנים של במבלרייד הם לא בדיוק סוכני מכירות נורמטיביים - הם הורים מרוצי שהציעו את עצמם לבמבלרייד! זה בעייני - ראוי להתפעלות אמיתית, לקוחות מרוצים שהפכו לסוכנים מרוב שהם שבעי רצון. אפרופו תאומים - גרסת התאומים של העגלה שקיבלתי גם היא מדורגת גבוה מאוד בכל מבחני העגלות שתמצאו ברשת. כפי שאתן יודעות - אני רחוקה שנות אור מלהיות אחת שמפרגנת בקלות ונטולת ביקורת. אבל כשאני מאוהבת - אני מאוהבת ואני מפרגנת, לבמבלרייד בהחלט מגיעים כל השבחים שאני ואחרים חילקו להם.


מעבר לזה שבמבלרייד פינקו אותי, הם החליטו לפנק גם אתכן...
כל מי שתקנה את העגלה ותאמר שהיא הגיעה דרך הבלוג תקבל מתנה - מארז של שמיכה לתינוק, חיתול טטרה ובגד גוף. אז אל תשכחו להגיד שהגעתך דרך הבלוג של זוהר!

ומכיוון שאני רוצה לפנק אתכן עוד יותר,  התיק של סקיפ הופ לא הולך לעזאזל. מכיון שאין לי צורך בשניים (וכן, אני מעדיפה להישאר עם התיק שקיבלתי מבמבלרייד, תסיקו מזה לבד את המסקנות...) החלטתי להגריל אותו ביניכן! מה אתן צריכות לעשות כדי להשתתף בהגרלה? כמה תנאים פשוטים מאוד:

1. לייק לעמוד הבלוג בפייסבוק.
2.שיתוף של הפוסט בפייסבוק שלכן.
3. השארת תגובה לפוסט - כתבו לי את מה שעולה על רוחכן בהקשר לפוסט, הריון, העגלה, התיקים... ובתוך התגובה השאירו כתובת מייל שאוכל ליצור קשר דרכה עם הזוכה.

ההגרלה תסתיים בדיוק בעוד שבוע מהיום ב 2.11 בשעה 12:00 בצהריים. כמובן - כל תנאי ההגרלה הם שלי ואני זכאית לשנותם כאוות נפשי יאדה יאדה יאדה...

ככה נראה התיק בצילום המ-מש לא מקצועי שלי, הוא כולל משטח התחלה וחלוקה ל 700 תאים, מקום לתרמוס, פלאפון וכו':


וככה באתר החברה, תיק מדגם הדואו סיגנצ'ור.

ובגלל שאני לא באמת כזאת מרשעת, לסיום אשאיר אתכן עם טעימה יותר "מסורתית" מהצילומים עם אופיר.
מקווה שנהנתן מהפוסט ושתנצלו את כל ההטבות שמוצעות לכן כאן!

נשיקות,
זוהר



13 תגובות:

  1. 400 שקל לתיק החתלה זה סביר?! כל התחום הזה זה מסחטת כספים...

    השבמחק
    תשובות
    1. המחירים מתחילים ב 320, וזה מאוד מאוד סביר בארץ וגם בחו"ל.

      מחק
  2. איזה מזל שאנחנו בהריון באותו זמן! את מביאה לידעתי כל כך הרבה דברים שלא חשבתי עליהם...
    מזדהה כל כך בקטע של ההריון זו לא בדיוק התקופה הכי "זוהרת" שלי... (ציצי, גב, רגליים ולילות נטולי שינה...)
    בהצלחה בשיפוצים :) גם לנו יש כאן רק מקלחת, מבינה לגמרי את הרצון באמבטיה.
    עוד לא התחלתי בחיפושי עגלה רציניים, במיוחד כי אנחנו צריכים לקחת בחשבון מה יחזור איתנו ומה לא. דרך אגב, העגלה הזו נמכרת כאן ב-500$ שזה בערך 1900 שקל. באסה שגם בקטע הזה בארץ יותר יקר...
    והמחירים של תיקי עגלה, WTF??? אני מרגישה כמו לקראת החתונה כשסתם נעליים לבנות עולות מחיר מסוים וברגע שזה לכלה זה פי 3. אז תיק דומה יעלה מחיר מסוים ואם זה לתינוק זה כפול...
    מסכימה שתיק יפה ועגלה יפים זה חשוב אבל לא רק, אני מניחה שאם מבחינה כספית הייתי צריכה לבחור בין נוח ליפה הייתי בוחרת בנוח יותר. אבל אצל כל אחת זה שונה.
    שיהיה בהצלחה בשבועות הקרובים, נשיקות ;-)
    (לגבי ההגרלה, האם אפשר לשלוח לך מייל במסר פרטי?)

    השבמחק
    תשובות
    1. צופית אהובה - לגבי המייל ברור.
      לגבי העגלה - המחיר בארץ יקר יותר מסיבות הגיוניות : יש ענייני מע"מ, מכס וגם מבחנים של מכון התקנים וכל מיני התאמות שחייבים לעשות בישראל... אז לצערי, אכן יקר יותר אבל לשמחתי לא באשמת בצע כסף של היבואן.

      במקרה של העגלה והתיק אני לא מרגישה שהחרתי בין נוח ליפה, אלא שזה גם וגם :) לדעתי עגלה שווה לכם לקנות בחו"ל...

      מחק
  3. עגלה טובה כנראה באמת ישתלם מבחינת המחיר לקנות פה. מצד שני אנחנו חייבים לקחת בחשבון מה אפשר להעלות למטוס. נראה לי שנמצא משהו רק בשביל הארבעה חודשים עד שחוזרים בארץ ואז נקח מהמשפחה (יש כנראה לפחות 2 לבחור מהן).
    יהיה משעשע לעשות מפגש תינוקות D-:

    השבמחק
    תשובות
    1. מה הבעיה להעלות עגלה למטוס? לא נראה לי שיש עניין... ויהיה לגמרי משעשע!

      מחק
  4. היי אשמח לזכות :) בדיוק השבוע חגגתי יום נישואין ראשון ובקרוב גם המשפחה שלי תתרחב כמו שלך :) ביצעתי את כל השלבים. המייל שלי inbalelihav@walla.com

    השבמחק
  5. זה פסוט מאוד מושקע ומעניין אך המוצרים יקרים. אני מחפשת עגלות תאומים יד שניה כמו שיש כאן, יש אולי עוד המלצות או פוסט אחר שעוסק בנושא?

    השבמחק
  6. היי זוהר, אני בדיוק לפני רכישת עגלה. מעניין אותי לדעת אם אחרי שימוש בה לתקופה את מרוצה- איך הקיפול? האם כבדה לך? מסורבלת או שזה בא בקלות? ובנוסף- גלגלי האוויר לא אכזבו?
    בקיצור- האם את עדיין ממליצה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בהחלט עדיין ממליצה! מתקפלת בקלות, היא כבדה כמו רוב העגלות שנתקלתי בהן אבל לא בטירוף. היא מאוד פשוטה ונוחה גם לילד... גלגלי האוויר לא איכזבו. נוסעים גם כשחסר אוויר והניפוח הוא עניין של שניה ורבע. ממליצה בחום!

      מחק